stinne89

ammimg

8 indlæg i dette emne

skal i amme eller her i vagt flaske. jeg er første gang føde og har slet ikke lyst til og amme kan man fra vælge det som første gangs fødene

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er også første gangs gravid (er i uge 23) men jeg har allerede fået mælk i mine bryster i den her uge og er nødt til at gå med amme indlæg så jeg har vist ikke noget valg men vi fik afvide ved jordmoren om jeg havde tænkt på hvad jeg ville hvor jeg svarede om jeg da havde et valg, hun fortalte så at hvis mig og min kæreste havde allergi (og det har vi tilfældigvis) så var det meget meget vigtigt at amme så lang tid som mulig dvs indtil de kan spise selv og ikke bruge modermælks erstatning hvis vi ku undgå det da det fremkalder allergi, det var hvad vi fik afvide men som sagt er det også første gang ved mig så jeg tar det som det kommer og har jeg ikke mælk nok eller bliver han ikke mæt så får han nu altså modermælks erstatning til den tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber, at jeg kan fuldamme indtil 6 mdr, men man ved jo ikke :/ vil ikke amme for enhver pris :) hvis du ved, at du ikke vil amme, kan du få nogle piller, der stopper mælke produktion når du har født :) mener det var i en fødselsberetning herinde jeg læste om det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

skal i amme eller her i vagt flaske. jeg er første gang føde og har slet ikke lyst til og amme kan man fra vælge det som første gangs fødene

Det kan du sagtens. Det gjorde jeg og fik 2 piller lige efter fødslen til at stoppe produktionen. Der var overhovedet ingen pres fra jordmødrene og jeg har ikke fortrudt det overhovedet. Vælger det fra igen, hvis vi engang får en 2'er.

Undskyld jeg blander mig i jeres terminsgruppe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan du sagtens. Det gjorde jeg og fik 2 piller lige efter fødslen til at stoppe produktionen. Der var overhovedet ingen pres fra jordmødrene og jeg har ikke fortrudt det overhovedet. Vælger det fra igen, hvis vi engang får en 2'er.

Undskyld jeg blander mig i jeres terminsgruppe :)

Forresten blev det noteret i min vandrejournal og higtlightet og det blev skrevet på tavlen i fødestuen og JM kom helt automatisk med den første flaske til ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg havde født spurgte jordemoderen mig om jeg ville amme inden hun ville forsøge at ligge Vigga til, så der kunne jeg bare have sagt nej.

Nu ved jeg ikke hvad grunden er til du ikk vil amme - men hvis du er i tvivl så se tiden an. Jeg havde bestemt ikke lyst til at amme! Orkede ikke at vise bryster alle steder og synes generelt det var mærkeligt at nogen skulle sutte på dem. Jeg er aldrig selv blevet ammet så man kan jo blive helt normal alligevel. Da jeg så havde født prøvede jeg alligevel men sagde MAX 6 måneder og ikke hvis der er tænder... I dag er vigga 7 mdr og har to tænder og jeg ammer stadig 3-4 gange i døgnet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede i små 4 dage at få amningen i gang, men Sebastian blev ved med at falde i søvn, når han blev lagt til, uden at sutte. Når vi kom med flasken ÅD han! :) Så jeg fik ret hurtigt nok og bad om nogen piller, der kunne stoppe mælken. Fik dem også uden problemer.

 

Havde også svært ved tanken om amning før jeg fødte og var ikke indstillet på en lang sej kamp, så havde det helt fint med at gå næsten direkte til flasken.

 

Hvis du virkelig ikke vil, så kan det aldrig blive en rar oplevelse at amme, tror jeg. Så du må bare holde fast i din beslutning, det vil langt de fleste respektere, men du KAN også være uheldig at rende ind i en "gammeldags" JM, der måske vil prøve at overtale dig og så må du bare enten stå ved eller give det en chance. :)

 

Jeg er stadig i tvivl her med nr 2 om jeg vil amme, men har måske besluttet mig for at prøve - og hvis det fungerer og føles ok, så fortsætter jeg - ellers har jeg flasker og MME klar og så må min læge udskrive de mælkestoppende piller til mig når jeg "forlanger" det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med at skulle amme, og håber at det hele bliver nemt. Men ville som andre siger ikke amme for en hver pris. så jeg håber alt går som det skal.

Men du har helt sikkert et valg!! selvom der no´k er mange der vil komme med deres meninger. Så er det dig der er mor og dig der bestemmer!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER