Guest

Hvad gør i for forholdet efter i er blevet mor?

60 indlæg i dette emne

Tiden og overskuddet er mindre nu efter man er blevet mor. Hvad gør I (ikke jeres mænd men jer selv) for at bevare romantikken, intimiteten og kærligheden? Jeg mangler inspiration.

Frække overraskelser dur ikke, han er nemlig lidt mærkelig på det punkt og vil meget hellere selv tage initiativ :p men har da efterhånden fyldt undertøjskuffen med andet end mormor underhakkere og forvaskede fnuldrede bher og gamle T-shirts til at sove i.

Han elsker gaver, men det er ligesom ved at være brugt. Gav adventsgaver, køber små ting til ham når jeg handler og til hans fødselsdag får han et hotel ophold.

Jeg skriver små sedler til ham fx 10 ting jeg elsker.

Gode indput piger???

(Vi skulle have været på date igår, men jeg var syg - dates er også lidt svære fordi det kræver barnepige)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har inviteret min mand på date hjemme i stuen i morgen, laver god mad og (sundere) snacks vi skal have til en film. Og så vil jeg have pyntet mig selv lidt til han kommer hjem. Og krydser fingre for at mens er helt væk.

Jeg er faktisk ALT for dårlig til at få gjort noget. Men vi har lovet hinanden at blive bedre, fordi jeg fik åbnet munden og ærligt sagt at jeg var bange for at vi mistede hinanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har inviteret min mand på date hjemme i stuen i morgen, laver god mad og (sundere) snacks vi skal have til en film. Og så vil jeg have pyntet mig selv lidt til han kommer hjem. Og krydser fingre for at mens er helt væk.

Jeg er faktisk ALT for dårlig til at få gjort noget. Men vi har lovet hinanden at blive bedre, fordi jeg fik åbnet munden og ærligt sagt at jeg var bange for at vi mistede hinanden.

Det er nemlig også mine tanker, det ER dog blevet bedre, men vil rigtig gerne gøre en endnu større indsats!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har kaffen klar, når han kommer hjem, kommer med futterne (eller hyggesokkerne, som det er herhjemme), giver fjernbetjeningen og lidt let massage af skuldrene. Total 50'er agtig forkælelse, men jeg tror, han kan lide det. Især hvis jeg har nederdel på imens :whistling :D

Roser og takker ham for hvad HAN gør. Fortæller ham at han ser godt ud. Foreslår at vi skal spise noget af det mindre sunde, som han elsker (for et par måneder siden kom jeg hjem med flæskestegsburger og hotdogs fra grillen - tror det svarede til, hvis han var kommet hjem med en stor buket roser :lolhit)

Og så tror jeg faktisk at bare det at smile og vrikke med nummeren kan gøre meget :D

Og berøring. Tag hans hånd, nus håret, giv et kram, klem skulderen osv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har indført "konetid" princippet. Så mindst en gang i ugen skal jeg bruge tid på mig som kone og ikke som mor. Det indebærer at jeg får smukkeseret mig selv ved hjælp af langt bad, barberet ben mv, han savnede nemlig at jeg også dressede op for ham og var kone, i stedet for mor.

F.eks. at jeg har smykker på hjemme, normalt tager jeg kun smykker på når vi/jeg skal ud, da C ellers hænger i dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har indført "konetid" princippet. Så mindst en gang i ugen skal jeg bruge tid på mig som kone og ikke som mor. Det indebærer at jeg får smukkeseret mig selv ved hjælp af langt bad, barberet ben mv, han savnede nemlig at jeg også dressede op for ham og var kone, i stedet for mor.

F.eks. at jeg har smykker på hjemme, normalt tager jeg kun smykker på når vi/jeg skal ud, da C ellers hænger i dem.

Det har jeg også indført :) stadig i opstarts fasen, men en gang i ugen tager jeg det laaaange bad og smukkeserer mig, også for min EGEN skyld, men det har en positiv bivirkning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har kaffen klar, når han kommer hjem, kommer med futterne (eller hyggesokkerne, som det er herhjemme), giver fjernbetjeningen og lidt let massage af skuldrene. Total 50'er agtig forkælelse, men jeg tror, han kan lide det. Især hvis jeg har nederdel på imens :whistling :D

Roser og takker ham for hvad HAN gør. Fortæller ham at han ser godt ud. Foreslår at vi skal spise noget af det mindre sunde, som han elsker (for et par måneder siden kom jeg hjem med flæskestegsburger og hotdogs fra grillen - tror det svarede til, hvis han var kommet hjem med en stor buket roser :lolhit)

Og så tror jeg faktisk at bare det at smile og vrikke med nummeren kan gøre meget :D

Og berøring. Tag hans hånd, nus håret, giv et kram, klem skulderen osv :)

Nusserier er strengt forbudt, han HADER det :p men kram er en stor del af vores forhold. Syntes det der med at have kaffen klar lyder som en god plan, bortset fra at han er så sent hjemme, men jeg kunne måske have maden klar eller et lille kage fad til når Mie er puttet.

Generel forkælelse er faktisk en god ide, komme med en cola, en is eller lign. Når han sidder ved computeren.

Massage er også en god ide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også den følelse, at vi nemt kan miste hinanden lidt herhjemme. Så godt du tager det op!  :super Altså, jeg prøver at lave noget mad, han godt kan lide, sådan helt banalt. Og så har jeg givet ham fri til at tage til whiskeysmagning med en kammerat på vores ellers 5 års kærestedag ;) Så jeg tror, jeg prøver at skabe noget frihed til ham - men måske skulle det snarere være at vi laver nogle ting sammen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg gør nok ikke så meget som jeg gerne ville...

Faktisk det jeg gør er nok primært at tage initiativ til sex, og udtrykke ønske om og behov for sex, fordi det ligesom er det som gør manden glad... Derudover forsøger jeg med jævne mellemrum at lave noget super lækkert mad som jeg ved han elsker, eller at bage en kage bare fordi...

Så jeg tror måske bare jeg følger med :p

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet ret vild med den her idé, og overvejer kraftigt om det er noget vi skal prøve af herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg gør nok ikke så meget som jeg gerne ville...

Faktisk det jeg gør er nok primært at tage initiativ til sex, og udtrykke ønske om og behov for sex, fordi det ligesom er det som gør manden glad... Derudover forsøger jeg med jævne mellemrum at lave noget super lækkert mad som jeg ved han elsker, eller at bage en kage bare fordi...

Så jeg tror måske bare jeg følger med :p

Du følger bare med :) parforhold er noget der skal arbejdes aktivt på før det fungerer, der tror de fleste af os er enige i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet ret vild med den her idé, og overvejer kraftigt om det er noget vi skal prøve af herhjemme.

Ej ok det er eddermanme en god ide!!!! Det får han da lige i fødselsdagsgave den 7 februar!!! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har indført "konetid" princippet. Så mindst en gang i ugen skal jeg bruge tid på mig som kone og ikke som mor. Det indebærer at jeg får smukkeseret mig selv ved hjælp af langt bad, barberet ben mv, han savnede nemlig at jeg også dressede op for ham og var kone, i stedet for mor.

F.eks. at jeg har smykker på hjemme, normalt tager jeg kun smykker på når vi/jeg skal ud, da C ellers hænger i dem.

Kunne man da så ikke bruge en noget mere lækker betegnelse end KONE :P Hustru - det er både kønnere og korrekt :p

Konetid, så ser jeg en gammel rynket heks med lange patter og vorte på næsen. Rimelig weird billede, når man så også tilføjer en skraber og ansigtsmaske :lol

Men i øvrigt god idé! Det kunne godt være noget vi skulle indføre her i huset. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne man da så ikke bruge en noget mere lækker betegnelse end KONE :P Hustru - det er både kønnere og korrekt :p

Konetid, så ser jeg en gammel rynket heks med lange patter og vorte på næsen. Rimelig weird billede, når man så også tilføjer en skraber og ansigtsmaske :lol

Men i øvrigt god idé! Det kunne godt være noget vi skulle indføre her i huset. :)

Ha ha , jeg nægter også at blive kaldt kone (det er lige så hæsligt som dame, :lol) jeg er hustru eller kvinde, punktum!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er maden i ovnen, hygge snold til i aften står og venter, jeg har været i bad, barberet ben (store sager ;) ), sat hår, taget kjole på og lagt makeup.

Nu mangler jeg bare at tænde stearinlys og at manden kommer hjem, og så står den på genfind-noget-romantik-aften!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er maden i ovnen, hygge snold til i aften står og venter, jeg har været i bad, barberet ben (store sager ;) ), sat hår, taget kjole på og lagt makeup.

Nu mangler jeg bare at tænde stearinlys og at manden kommer hjem, og så står den på genfind-noget-romantik-aften!

Lyder som oplæg til en dejlig aften! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er maden i ovnen, hygge snold til i aften står og venter, jeg har været i bad, barberet ben (store sager ;) ), sat hår, taget kjole på og lagt makeup.

Nu mangler jeg bare at tænde stearinlys og at manden kommer hjem, og så står den på genfind-noget-romantik-aften!

Lækkert!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet ret vild med den her idé, og overvejer kraftigt om det er noget vi skal prøve af herhjemme.

Så har jeg printet "pas" og "billetter" til 12 destinationer. Jeg regner stærkt med at købe en kuffert til at komme det hele i.

Bag på hver billet vil jeg skrive meget kort hvad jeg har tænkt med daten, sådan har han det bedst, han dur ikke til alt for meget surprice.

Jeg skal nok beskrive det når Anders ikke kigger mig over skulderen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg printet "pas" og "billetter" til 12 destinationer. Jeg regner stærkt med at købe en kuffert til at komme det hele i.

Bag på hver billet vil jeg skrive meget kort hvad jeg har tænkt med daten, sådan har han det bedst, han dur ikke til alt for meget surprice.

Jeg skal nok beskrive det når Anders ikke kigger mig over skulderen ;)

Hold da op, hvor er du hurtig :o

Glæder mig til at læse om det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var blevet lidt for god til at gå i Mormor-trusser, så som juletreat lovede jeg min mand kun at bruge G-streng i december måned. Det nød han big time!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne man da så ikke bruge en noget mere lækker betegnelse end KONE :P Hustru - det er både kønnere og korrekt :p

Konetid, så ser jeg en gammel rynket heks med lange patter og vorte på næsen. Rimelig weird billede, når man så også tilføjer en skraber og ansigtsmaske :lol

Men i øvrigt god idé! Det kunne godt være noget vi skulle indføre her i huset. :)

Enig! Vi kalder det kærestetid når vi laver små ting udelukkende for forholdet/hinanden. Vi er nemlig stadig kærester, selv om vi er gift:)

Majs: De plejer at have små kufferter i Søstrene Grene!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah, det er ikke er vilde - men jeg gør noget ud af være præsentabel (tøj, makeup osv) helst hver dag - og stiler efter at have sex et par gange om ugen i gennemsnit (mindst én gang og helst tre).

Om et par uger er det så også lykkes mig at få baby passet og invitere til frokostdate ude:-)

Edit: Vi har i fællesskab besluttet kraftig nedskæring af mobil- og tablettid til fordel for nærvær. Aftalen blev lavet af hensyn til baby, men har bestemt også en gavnlig effekt på forholdet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nu 2 dates på tapetet indenfor 8 dage! Lørdag tager bedstefar Mie (han spurgte ikke direkte, men det blev kraftigt antydet at han gerne ville) så vi kan komme op og besøge svigermor, men så fik han altså også lov til at tage hende fra før middagslur lørdag til kl 10 søndag :yay han trænger til selskab og Mie er bare stjernen i hans liv og omvendt så vi plejet lige forholdet der (vi har en bryllups dags date til gode ;) )Og så har Anders fri på næste fredag hvor jeg har tidligt fri. Så vælger vi at sende Mie i dagpleje og tage på frokost date!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en tråd, der rammer et meget ømt punkt..

Jeg er faktisk ikke skide god til der der med forhold, nærvær ...ja, jeg er vel egentlig skide svære at leve med, Og så alligevel.. Vi har snart været sammen i 15 år (oh my)

Og på trods af de relative mange og store udfordringer og svære tider vi har været igennem, jamen så må vi på et eller andet punkt være gode til at gøre noget for hinanden..

Jeg gør altid noget ud af mig selv, er god til at påskønne de ting min mand gør, sender søde beskeder, og prøver at bevare (et ikke eksisterende) overskud til at klare dagligdagen..

Vi er gode til at putte i sofaen

Jeg er, eller har været, god til at sætte mål i hverdagen og nå dem, så vores forhold opnår de bedste forhold. Vi er gode til at tale, og lytte til hinanden..

Når det så er sagt, har vi en million milliard gange glemt hinanden pga. De mange omstændigheder vi har kæmpet med, og når dagligdagtrummerummet er sat ind, men vi har da samme opfattelse af at tage fat om det igen, når vi bliver bevidste om det. Og det er i virkeligheden nok der at vores styrke ligger...

Men i denne weekend er vi børnefri, dog med planlagte praktiske gøremål, men mon ikke der bliver til hinanden også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet ret vild med den her idé, og overvejer kraftigt om det er noget vi skal prøve af herhjemme.

Hugget! Min mand bliver 30 næste måned. Tak tak tak! (Og god tråd i øvrigt, majs)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER