esa

ulddyne voksi..

8 indlæg i dette emne

Har lige købt en brugt voksipose over nettet, sælger fortalte at ulddynen stadig var lækker og alt.

 

modtog den så i dag, og så til min skræk at dynen har været vasket og taget en del skade, den er krympet en smule og er hård og knoldet.

Sælger menter desværre ikke hun bærer noget ansvar :(

 

Så mit spørgsmål er nu om jeg kan redde den på nogen måde?? evt prøve udstrækning?? eller vask med lanolin??

 

alle gode råd er velkomne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej.

Det er godt nok træls! Kan du ikke klage over sælger, hvis det fx er på trendsales? Jeg tror ikke der rigtig er noget at gøre, desværre. Hvis det er den klassiske voksi så må dynen jo slet ikke vaskes.

Du kan godt prøve at vaske den med lanolin, den kan vel næsten ikke blive værre:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror desværre ikke der er meget at gøre ved dynen. 

 

Men hun har ikke ret i, at hun ikke bærer ansvaret - når hun sælger dig en vare er hun stadig omfattet af købeloven, også selv om hun ikke er en butik. Du har ret til at annullere købet eller få et afslag. :) (Købelovens § 42 ;) )

 

Læs evt. mere her: Link

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja jeg må nok indse at der ikke er noget at gøre.... er bare grædefærdig, fordi det koster jo nok af penge at få sit første barn. 

 

har desværre handlet over bankoverførsel....

 

skrev med sælger i går hun påstod at dynen altid havde været sådan og at hun havde købt den brugt så derfor vidste hun ikke at dynen ikke burde være hård og knoldet.... Så tænker man godt nok sit eget om sælger, en voksi koster 2000kr af ny og så undrer det hende ikke at dynen ikke er god...

så tror godt jeg kan glemme alt om at få nedslag i pris eller noget :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad har du givet for den? Hvis betrækket er fint, kan du måske sælge det for sig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har dog kun givet 350kr for den inkl porto, men pengene er jo ved at være små nu hvor man har købt så meget når det er den første man skal have. 

men tror desværre ikke jeg finder nogle der vil give så meget for betrækket og bærepladen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da godt nok strengt!

 

Jeg har også købt vores voksi brugt (har dog ikke fået den brugt og skal have den solgt videre, når jeg får taget mig sammen...)

 

Men vores er helt perfekt, med blød og lækker ulddyne, som vi fik renset, netop fordi de ikke kan tåle alm vask.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da godt nok strengt!

Jeg har også købt vores voksi brugt (har dog ikke fået den brugt og skal have den solgt videre, når jeg får taget mig sammen...)

Men vores er helt perfekt, med blød og lækker ulddyne, som vi fik renset, netop fordi de ikke kan tåle alm vask.

hva skal du ha for den, Leeloo?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER