MissH

Vitaminer, olier, m.m.

11 indlæg i dette emne

Hej folk!

 

Hvad tager I af vitaminpiller og hvad vil I give af gode råd? - jeg selv har købt Gravitamin på apoteket som er en almindelig vitaminpille med folinsyre i. Begyndte at tage dem i lørdags. 

 

Er der nogle af jer, der forebygger strækmærker/hudforandringer ved hjælp af nogle former for cremer eller olier? - jeg selv har købt Bio-Oil. Nogle, der har erfaringer med dette? :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tar kalk, gravitamin (eller hvad den hedder) og jern, hver dag alt sammen efter snak med apoteket også skulle jeg være dækket helt ind:) Jeg smører min mave, siderne, balderne og brysterne med Matas egen mor barn mave creme, den er super godt og rigtig fed og jeg har ikke fået stræk mærker (endnu) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tar kalk, gravitamin (eller hvad den hedder) og jern, hver dag alt sammen efter snak med apoteket også skulle jeg være dækket helt ind:)

Samme her :) maven gør jeg til gengæld intet ved :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke rigtig på, at man kan forebygge strækmærker med cremer osv. Det ligger vist meget i generne, hvorvidt man er disponeret for det eller ej.

I min sidste graviditet smurte jeg dog maven med mandelolie (det gør jeg faktisk også, når jeg ikke er gravid... det giver dejlig fugt uden cremekemi). Pludselig begynder maveskindet at klø, fordi det udvider sig sådan, men mandelolie lindrer. Men det gør andre olier og cremer måske også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke rigtig på, at man kan forebygge strækmærker med cremer osv. Det ligger vist meget i generne, hvorvidt man er disponeret for det eller ej.

I min sidste graviditet smurte jeg dog maven med mandelolie (det gør jeg faktisk også, når jeg ikke er gravid... det giver dejlig fugt uden cremekemi). Pludselig begynder maveskindet at klø, fordi det udvider sig sådan, men mandelolie lindrer. Men det gør andre olier og cremer måske også :)

:ditto

Jeg brugte 100 % ren argan olie, og fugtede huden godt. Det var dejligt mod kløen, men endte alligevel ud med strækmærker på både mave, siderne og ned af lårene (helt ned til læggen)

Tror det er genetisk - min søster eller min mor har ikke fået en eneste, hvor imod jeg fik masser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

> Ok.. Tak for jeres svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tanger Gravitamin + Jern. Jeg burger også Bio Oil og er meget glad for det. Jeg bruger den lige efter bad når min krop er stadig våd, den kommer hurtigere ind synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg bare nysgerrig, men hvor ofte smører i jer med creme for at undgå strækmærker? Flere gange om dagen eller bare når det klør?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smører maven ind i bio-oil hver aften inden jeg går i seng :) Jeg mener egentlig at der står, at den skal på 2 gange dagligt. Det synes jeg bare ikke har været nødvendigt. Jeg gider heller ikke være fedtet på maven hele tiden. Jeg har brugt den siden start 2 trimester, og jeg synes aldrig min mave har kløet :)

Efter bad bruger jeg bare en almindelig neutral creme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget gra vitamin indtil uge 12 hvor jeg efter lægens anbefalinger også begyndte på kalk og jern :) SÅ indtil du har været ved lægen er der ingen grund til at begynde at tage mere end gravitamin :)

Jeg har smut maven i både olie og fed creme siden før jeg blev gravid... Men da jeg stod op d. 1. januar i år var de første 2 strækmærker ankommet... og nu har de spredt sig som en steppebrand hen over maven!! typisk!... Så mine dukkede først op 4 uger før termin.. troede ellers jeg var gået fri!!..

Så jeg ser ingen grund til at bruge i dyre domme på fine mirakel olier! men en god creme/olie som ikke koster det helt vilde kan være lindrende når maven begynder at vokse for alvor :)

SYntes dog at de der olier mod strækmærker koster en bondegård i forhold til en god arganolie f.eks...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER