Guest

Mies guldkorn

109 indlæg i dette emne

Haha så kær hun er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man får i hvert fald nogle sjove grin.

Igår lavede vi konfekt, bagefter sad hun og Anders i stuen så jeg gik ind med 2 små marcipan kugler til dem. Jeg var ikke mere end lige kommet i køkkenet før hun råbte "Mor! Mere mor" på sådan en fraværende kommanderende måde! Hun havde ikke engang taget øjnene fra fjernsynet!

(Hun fik selvfølgelig en lille kugle mere da hun pænt havde sagt "Be om mere" for stå for hende kunne jeg ikke i denne omgang)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ligger her og er ved at dø af grin xD åha :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom i dag i tanke om et guldkorn helt fra i sommers, måske det allerbedste!

Vi var i sommerhus og tordenvejret bragede ude over havet. Vi var på vej i seng da tordenvejret for alvor var over os. Mie vågnede og skreg, så vi tig hende med i soveværelset hvor hun sagde "Mie ked a'! torden prutter"

De efterfølgende dage hvor tordenbyger lumrede i det fjerne sagde Mie hele tiden "bare torden prutter!"

Hvor hun havde "prutter" fra aner vi stadig ikke men det var så kært og sjovt og synd og en imponerende sammenkædning på en gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kørte bil her i julen:

Mig: Mie sover du?

Mie: jaa (meget træt og meget mut)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom ind til Mie i morges for at tage hende op:

Mie: se mig mor, slår koldebøtter

(Hun lå med benene opad)

Igår morges da Anders kom ind

Anders: godmorgen Mie

Mie: kvak

Anders: er du en frø?

Mie: ja

Anders: hvor er Mie så henne

Mie: føen spist Mie

Anders: det var ikke godt

Mie: neehj (meget sympatisk tone fald)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder foran Mie pg hjælper med at give bukser på. Mie prikker mig på barmen og siger:

"Mor har bryster på" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ELSKER de guldkorn der kommer:

Vi er på vej hjem i bilen og holder ved en rundkørsel, der er helt stille da Mie nærmest råber "ÅH NEJ" og Anders spørger straks hvad der sket "ulven kommer - pas på" vi spiller lidt med på den og Anders siger "så skynder vi os at køre" vi kører videre og Mie fortsætter med at snakke om ulven så Anders spørger hvor den er og Mie svarer den er udenfor "pas på far, spiser bilen! Bilen gå i stykker.... Og vinduet"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Haha, hun er bare for sjov! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her er ikke så meget et guldkorn mere hele situationen der var så nuttet:

Jeg sad og syede lidt i hånden og Mie fik en rest Hvidt stof. Hun tager det op ryster det lidt liger det sirligt på jorden og siger:

"Se mor" mens hendes hænder kører om hinanden som Elsas hænder i frost "jeg laver is - se" og så stopper hænderne op over det hvide stof "det Olaf" :biglove

Hendes bamser og dyr og figurer har fået stemmer og snakker med os det er ret sødt!

I går tog hun en aflang chokolade æske og lavede til ski!

"Se mor en trold"..."Lille olde bolde" så bukkede hun sig ned lagde hånden med håndfladerne opad "kom lille olde bolle, lille ven"... "Se mor, lille oldebolde" så lavede hun stemmen om og rakte hånden op mod mig "Hej"

Jeg sagde "Hej hvad hedder du?"

Mie: "Lille olde bollen"

Mig: "hvad laver du"

Mie: "stå ski med Mie og tiger"

Mie normal stemme "kom lille olden bollen, stå ski hjem Troldemor" med oldebolde stemme "okay" og så løb "de" ud og stå på ski igen!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaw :D jeg glæder mig SÅ meget til Lærke skal have det dræn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aww :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie hopper i vores seng i den ene ende af huset jeg sidder i stuen og hækler i den anden ende af huset

Mie: MOOOOOAAAAR

Mig: ja?

Mie: Ska vi ikke byg en snemand?

Mig: :haha :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie hopper i vores seng i den ene ende af huset jeg sidder i stuen og hækler i den anden ende af huset

Mie: MOOOOOAAAAR

Mig: ja?

Mie: Ska vi ikke byg en snemand?

Mig: :haha :kuller

Aaaaaawwww!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaawwww!

Mega!!! Men man er vel frost fan :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega!!! Men man er vel frost fan :D

Meget :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, hvor er hun sød :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er syg og var det også igår. Da Anders henter Mie i dag spørger han så om Mie tror jeg stadig er dårlig hvortil hun svarer: "nej mor er død"

:o :D :lol

Anders er på toilet med lukket og låst dør, Mie hiver i håndtaget opgiver og laver trutmund mod døren: "far? (Synger) skal vi ikke lave en snemaaand?"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaaaw!!!!!!!! I hvert fald til det med snemanden! Jeg ville smelte hver gang Lærke sagde det xD

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi den er så god den film! Lise elsker den også. Og det er bare topnuttet når de kopierer det!

Det med døden bakser vi også lidt med herhjemme. Lise har spurgt hvor farfars far er, og jeg har fortalt hende at han er død. Så det snakker hun tit om nu. Og så siger hun at hun selv dør hvis hun ikke spiser noget mad. Der har jeg så prøvet at forklare hende at hun jo spiser lidt mad engang imellem, så dør hun ikke. Og hun siger også selv at man dør når man bliver gammel, men hun er ikke gammel, så hun dør ikke. Det er nogle dybe tanker de kan have i den alder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi den er så god den film! Lise elsker den også. Og det er bare topnuttet når de kopierer det!

Det med døden bakser vi også lidt med herhjemme. Lise har spurgt hvor farfars far er, og jeg har fortalt hende at han er død. Så det snakker hun tit om nu. Og så siger hun at hun selv dør hvis hun ikke spiser noget mad. Der har jeg så prøvet at forklare hende at hun jo spiser lidt mad engang imellem, så dør hun ikke. Og hun siger også selv at man dør når man bliver gammel, men hun er ikke gammel, så hun dør ikke. Det er nogle dybe tanker de kan have i den alder!

Jeg tror det er en fase alle børn kommer igennem. Jeg er helt afslappet omkring det, for Mie er død ikke afslutning, sorg og uigenkaldelighed, det er en leg vi leger, noget hun har set i fjernsynet (hun så King kong med mig en dag) og oldefar er død. Jeg har bare tænkt mig at være helt naturlig og afslappet omkring det. Det er jo en naturlig del af livet :) så syntes det er helt fint at hun ved lidt om det, uden det er makabert eller angst indgydende! Jeg tror at jo mere vi ligger i det, jo mere vi reagerer på det jo mere finder børn ud af at død er skidt! Det er det jo ikke nødvendigvis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mies guldkorn

14 Februar 2015

Vi er ude at handle og jeg har sagt vi skal købe en gave til far. Vi går lidt rundt og finder et kort og alt det vi skal handle. Mie vimser rundt og pludselig råber hun "jeg har fundt det!!!" Med begejstring og beslutsomhed mens hun læner sig forover i "klar til løb" stilling i retning væk fra mig.

Mig: ok jeg bliver lige her.

Mie: "ja mor, du blyv her, Mie finder den"

Hun forsvinder bag nogle hylder og kommer kort efter tilbage med en rødvin i hænderne

Mie: "det til far"

Vi købte rødvinen som kostede 109 kr men det var simpelthen SÅ genialt, hun ved bare at far er glad for vin, og hun smeltede mig totalt, så det vandt over økonomien i det og far blev MEGET glad!

14 februar 2015

Vi er færdige med at betale og er på vej væk fra kassen.

Mig: "kom"

Mie: "ka ik! Jeg DØD" pg så ligger hun sig midt på gulvet med lukkede øjne og tungen ud af munden selvfølgelig opad.

21 februar 2015

Vi bil:

Mie: "Jeg er så ked af det... Det forfæærlig for mig"

Mig: "åh nej dog! Hvad skal vi gøre ved de?"

Mie: "du gi krammer på mig"

24 februar

Mie "skyder" Anders, Anders falder om på gulvet i gangen.

Mie: "Åhhh neeeej far døøøød"

Mig: "Åh nej hvad skal vi gøre"

Mie: "pust ham i munden"

Mig: "ok du puster så gir jeg hjertemassage"

Mie: "nej - jeg gemmer mig" og så løb hun.

Og så ku far ellers bare ligge der og sejle sin egen sø!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde helt glemt den her fra den anden dag: Jeg "mors lille Ole" som godnat sang. Mie går MEGET op i sangen. Da jeg er færdig:

Mie: "bjørnen spiser jordbær"

Mig: "ja bjørnen spiser Oles blåbær"

Mie: "Mor redder Ole"

Mig: "ja hun skræmmer bjørnen væk"

Mie: "Ole ked af det... Hun ha en sut"

Mig: "ja han skal have en sut"

Mie: "Ole glad gen nu"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er altså for sjov :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER