Tobias Dame

Har brug for et godt råd

11 indlæg i dette emne

Hej Alle herinde på BK.

 

Først vil jeg lige starte med at fortælle at jeg er ny herinde, så hvis denne tråd ligger forkert vil jeg gerne undskylde mange gange.

 

Nå men sagen er den at jeg er gravid (fik en positiv test i går efter at have gået 4 dage over tiden for min mens.

 

Sagen er dog den at faderen og jeg ikke bor sammen, han er nemlig svensker og vi ser derfor ikke hinanden mere end en gang om måneden. Og graviditeten var ikke rigtigt planlagt, vi var bare lidt for vilde med hinanden imellem jul og nytår og derfor blev beskyttelsen liiiige glemt... :oops

 

Vi føler begge at vi er klar til børn og han vil så gerne være en del af hele graviditeten, men som det ser ud lige nu er det jo svært bare sådan lige at flytte sammen. Jeg er nemlig studerende og har et studiejob ved siden af og han har selvfølgelig et job i Sverige og han er faktisk tæt på at blive forfremmet.

 

Mit spørgsmål er så, burde vi begge acceptere en abort og derefter vente og se tiden mere an? Jeg er nemlig nervøs for om jeg kan blive gravid igen (og om denne graviditet overhovedet fører til noget som helst), idet min mor havde utrolig svært ved at få mig. Og jeg har derfor fået af vide at det samme gælder for mig.

 

Vil dog lige tilføje at han vil støtte mig UANSET hvad JEG vælger!

 

Hilsen Tobias' Dame

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med graviditeten! :loveshower

Hvis i begge gerne vil hinanden og barnet synes jeg da absolut i skal beholde det!

Dejligt du har en kæreste, der gerne vil være en del af graviditeten - de fleste mænd har ret svært ved at forholde sig til den, og tænker det hele først 'starter' når baby kommer ud og endnu mere når baby ikke kun skal ammes mere.

Hvor lang tid har du tilbage af studiet? Kan du overflyttes til Sverige på et tidspunkt?

Har din kæreste mulighed for at finde job i Danmark? Måske om 1,5 år? (Hvis i nu bor hver for sig indtil du går på barsel, så kan du bo ved ham under barsel, og når du skal i gang igen, kan han måske følge med til dk?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ca. 1 1/2 år tilbage af studiet. Ved faktisk ikke om det er muligt at blive overflyttet til et lignende studie i Sverige, det vil jeg lige undersøge, havde overhovedet ikke tænkt at det var en mulighed :D

 

Vi har snakket om at han gerne vil flytte til Danmark på et tidspunkt, men at som situationen er lige nu, så er han jo sikret et arbejde. Og hvis der kommer en baby er det jo rart nok tænker jeg at vi er nogenlunde økonomisk sikret.

 

Jeg vil prøve at snakke med ham om han ville kunne acceptere det med at jeg først flyttede derover når barslen starter. For det ville jo stadigvæk give ham lidt tid til at "se det hele an", hvis man kan sige det sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad læser du? Hvis du er på et universitet vil du jo sikkert tage dette semester og så allerede starte barsel til sommerferien, hvilket betyder du vil kunne flytte i starten af juli, og så er der jo stadig noget tid tilbage inden du føder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læser således at jeg kan få en HF

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvor han bor i sverige, men du kunne ikke blive overflyttet til kbh ( hvor du måske allerede er), og så pendle over broen og så bo sammen i sverige, eller omvendt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han bor ret højt oppe, i en by der hedder Värnamo. Så der er ca. 3 timers kørsel derop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er slet ikke bange for at være alenemor. For jeg VED at han vil være der når han kan og vil ofre ALT for mig og barnet. Og jeg er nemlig også bange for at jeg vil fortryde det hvis jeg tager en abort! For det er jo vores ønskebarn og vi er begge to helt oppe og køre over det. Og snakker slet ikke om andet :D

 

Men du har nok ret i at jeg heldigvis ikke har arvet det fra min mor. Selvom det var det jeg fik af vide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han bor ret højt oppe, i en by der hedder Värnamo. Så der er ca. 3 timers kørsel derop

Vil det være muligt at bo midt i, 1 1/2 times kørsel til hver?

Blot ideer jeg kaster på bordet her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var selvfølgelig en mulighed... Hold da op, i er gode, havde slet ikke tænk so logisk ;) ! Må være alt det baby halløj der visker det andet væk haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som HF studerende er der jo også mulighed for at være fjern-studerende så du sidder derhjemme og laver opgaver og modtager undervisning. Det kunne du også undersøge :-)

Og stort tillykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER