MissH

Hvor langt er jeg henne? Smerter?

38 indlæg i dette emne

Hej!

 

Graviditeten var planlagt :-)

 

Jeg skulle have haft menstruation d. 9. januar 2014, fik det aldrig.

D. 16. januar tog jeg en test, som var positiv. Kan man ud fra disse datoer regne ud hvor langt jeg er henne?

 

Et andet spørgsmål er, om nogle af jer har/har haft menstruationslignende smerter i starten af jeres graviditet? - for det har jeg. Nogle gange er det krampeagtige smerter.. Nogen, der har erfaring med det?

 

Håber på, at høre fra nogle af jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved du hvornår du sidst havde mens? Og hvor lang din cyklus ca er?

Hvis du ved det kan du bruge en termins beregner.

Www.terminsberegner.dk

Nej har ikke selv prøvet sådanne smeter men har hørt om nogle der havde det sådan.

Tillykke med den lille spiere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde voldsomme smerter i de første par uger af min graviditet. Var på hospitalet flere gange men de fandt aldrig ud af hvad det skyldes, nogen sagde voldsomme ligamentsmerter andre sagde hormonerne påvirkede tarmene (selvom det nu slet ikke føles som tarmene). Efter jeg har født er jeg dog ikke i tvivl om at det er den samme smerte som at have veer jeg havde. Håber det snart går over igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg regnet ud, at jeg er 5+0. Er det meget normalt at opdage graviditeten omkring dette tidspunkt?

 

Dem, du kender, der har haft disse smerter, har der været noget galt i deres graviditet?

 

Og tak :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde voldsomme smerter i de første par uger af min graviditet. Var på hospitalet flere gange men de fandt aldrig ud af hvad det skyldes, nogen sagde voldsomme ligamentsmerter andre sagde hormonerne påvirkede tarmene (selvom det nu slet ikke føles som tarmene). Efter jeg har født er jeg dog ikke i tvivl om at det er den samme smerte som at have veer jeg havde. Håber det snart går over igen :)

Du blødte også, ikke Mette? Hvornår testede du positiv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak. Er godt nok nervøs for, at der sker noget slemt, når jeg har disse smerter. Men der var ikke noget i vejen med dig, da du havde disse smerter?

Er heller ikke ret meget gravid, så der kan ske en masse endnu. Men jeg håber, at min krop kan finde ud af, at holde på en lille babyspire :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med spiren :loveshower

Det er meget normalt at opdage graviditeten omkring 5+ :)

Jeg havde også smerter, men det gik over igen :) Jeg blødte ikke, og der var ingenting galt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du blødte også, ikke Mette? Hvornår testede du positiv?

Jo jeg blødte de 12 første uger! Testede da jeg var 4+3 (ifølge ny termin ved NF var jeg dog 5+0) og den var nærmest mere tydelig end kontrolstregen så kunne vist godt have testet før

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barbamama, ihh.. tak :) Nu er jeg mere håbefuld. Mange tak for din besvarelse. Ømme bryster er også meget normalt nu, ikke? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barbamama, ihh.. tak :) Nu er jeg mere håbefuld. Mange tak for din besvarelse. Ømme bryster er også meget normalt nu, ikke? ;)

Jo :) Og opkast, halsbrand, hormonella-anfald og andre herligheder er også normale :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes, er forberedt! ;) Tak. Hehe.. Er bare glad for at høre, at smerterne ikke er unormale :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes, er forberedt! ;) Tak. Hehe.. Er bare glad for at høre, at smerterne ikke er unormale :)

Smerter er ret normale. Nogen har ligamentsmerter, som kommer fordi livmoderen udvider sig, nogen har smerter pga forstoppelse, nogen får galdestensanfald, og ja andre får sikkert helt andre smerter igen...

Jeg havde ligamentsmerter og så havde jeg nogle virkelig voldsomme mavesmerter, som jeg var ved vagtlægen med. Hendes bud var at det var et galdestensanfald, men eftersom det gik over af sig selv, fik vi aldrig tjekket det.

Men hvis du er eller bliver utryg ved smerterne, så ring til lægen og spørg :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også haft meget slemme ligamentsmerter.. Især i starten og så gik det lidt over og nu 8+2 kommer og går det lidt men det gør dælme ondt når det kommer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak. Kontakter lægen, hvis det bliver for slemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikra: Jeg tror jeg har det lidt på samme måde, for jeg har nemlig heller ikke konstante smerter. Men når de er der, gør det forbandet ondt.. Og tillykke til dig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikra: Jeg tror jeg har det lidt på samme måde, for jeg har nemlig heller ikke konstante smerter. Men når de er der, gør det forbandet ondt.. Og tillykke til dig :loveshower

Tak og i lige måde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også menstruations-agtige-smerter så hidsige, at jeg kunne ligge og krampe i flere minutter. Og mine bryster var så ømme at jeg næsten begyndte at græde hvis min kæreste rørte ved dem. Det gik over omkring uge 10-11 for mig.

 

Jeg testede også positiv omkring 5+0 og er i dag 17+4 :)

 

Og tillykke!  :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, Dinamus.

 

Jeg er blevet mere rolig efter jeg har hørt fra flere af jer, at I har haft smerter uden at der har været noget i vejen :) Så venter jeg lige 5 ugers tid på, at smerterne går væk ;) Men så er der jo nok mange andre graviditetssymptomer, der begynder at vise sig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej MissH

Jeg opdagede min graviditet i mandags, 4+4 og termin et par uger efter dig, og jeg har her til aften lidt smerter.

Eller smerter og smerter.

Det føles lidt som påbegyndende mens med prikken i begge sider.

Har forhørt mig lidt herinde, og har heldigvis fundet ud af, det er normalt.

Håber alt er vel hos dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Camilla :)

 

Mange gange tillykke. Ja, jeg har også efterhånden fundet ud af, at smerterne var normale. Ganske rigtigt føles det som menstruationssmerter (nogle gange værre). Faktisk er det ikke så ofte jeg har smerter mere. Kun et par gange om ugen og mest om natten. Massage på lænden og varme giver god lindring ved mig. Prøv det :)

Tak, det går fint med min graviditet. Lider dog meget af træthed og kvalme, har overhovedet ikke lyst til kødpålæg (rullepølse, kødpølse, leverpostej), ad! Hehe..

 

Håber du har det godt :)   

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Camilla :)

 

Mange gange tillykke. Ja, jeg har også efterhånden fundet ud af, at smerterne var normale. Ganske rigtigt føles det som menstruationssmerter (nogle gange værre). Faktisk er det ikke så ofte jeg har smerter mere. Kun et par gange om ugen og mest om natten. Massage på lænden og varme giver god lindring ved mig. Prøv det :)

Tak, det går fint med min graviditet. Lider dog meget af træthed og kvalme, har overhovedet ikke lyst til kødpålæg (rullepølse, kødpølse, leverpostej), ad! Hehe..

 

Håber du har det godt :)

Tak, og også stort tillykke :)

Har ikke smerter lige nu, men mit underliv føles "tungt" på en måde.

Svært at forklare, men jeg glæder mig over at kunne mærke noget er anderledes, men jeg utålmodigt venter på den første scanning,så jeg kan forholde mig til, at der er en lille bebs derinde, som forhåbentlig er sund og rask.

Øv, at du er så skidt allerede.

Hvor længe har du haft kvalme?

Jeg har det heldigvis fint endnu.

De sidste 3 dage er jeg vågnet kl. 5 og har været helt frisk og vågen og MEGA sulten, så mine dage starter tidligt pt.

Irriterende når jeg går uden arbejde og kan sove længe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft kvalme siden jeg var i 7. uge. Er i 10'ende nu og det går bedre kvalmemæssigt ;)

Det er dejligt for dig, at du ikke har nogle trælse symptomer. Jeg var også arbejdsløs i en periode, og ja, det er træls, hvis man vågner tidligt, for der er jo ikke rigtigt noget at stå op til :b Men så kan man jo altid tage en morfar ved middagstid :) Hehe.. Jeg er meget træt.  

Undskyld for mit sene svar, havde slet ikke lagt mærke til at der var kommet endnu en besked ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ok :-)

Og mht kvalmen så er den ankommet, men gik også ind i 8. uge i torsdags, så det måtte vel komme.

Det er frygteligt, så håber allerede, den forsvinder hurtigt igen.

Er heldigvis blevet bedre til at sove længe, men nogle dage må jeg have en lur om eftermiddagen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med graviditeten!

Jeg måtte tage en lur om eftermiddagen fra uge 7-13/14 ca.

Sådan var det ikke i første graviditet, men jeg er jo også blevet et årti ældre... :-)

Kvalme, ligamentsmerter, sure opstød, halsbrand, træthed og al den slags er vist bare en del af herligheden ved første trimester. Glæd jer til andet trimester... Der løjer det som regel af og maven begynder i stedet at vokse lidt ;-)

Nå ja, og så dukker der nye spændende ting op de sidste uger før fødslen :-p her i uge 33 døjer jeg p.t. Med bækkensmerter, øm lænd pga. Vægten fra maven, forstoppelse pga. Alt det jern lægerne vil have jeg skal tage (har haft det anstrengt med kød hele graviditeten med deraf følgende lav blodprocent) og sidst men ikke mindst to elefantstolper som ben, så ømme og sprængfyldte af væske, at jeg knapt kan vippe med tæerne ;-) plukveerne tager også til nu. De er vel egentligt fortsættelsen af ligamentsmerterne, eller livmoderens træning til fødslen.

Men når bare humøret er højt, og det er det ;-) der kommer jo noget godt ud af anstrengelserne inden længe... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, skønt at høre, hvad der venter :-)

Ja, prøver godt nok også at have slut målet i tankerne, når kvalmen er værst, men det sværeste er at undvære min mad.

Elsker mad men det bliver ikke til meget i disse dage.

Det kommer forhåbentlig snart igen.

Men kan da læse, at der er masser af ting at se frem til :-)

Du er da ved at være oppe over.

Så spændende :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER