bebsen

Vehæmmende medicin - fødte I alligevel?

5 indlæg i dette emne

Er desværre blevet indlagt for nogle dage siden pga. mange regelmæssige plukkeveer, der havde påvirket min livmodershals, så den kun var få mm lang - og var begyndt at åbne mig.

 

har fået vehæmmende medicin, men det er et døgn siden det stoppede nu. Er begyndt at få plukkeveer igen, men heldigvis ikke helt så voldsomme som da jeg blev indlagt.

 

Jeg er dog lidt bekymret og kunne derfor godt tænke mig at høre jeres erfaringer. Fik de stoppet fødslen da I fk vehæmmende så I kunne gå flere uger, inden I fødte,  eller endte det med at I fødte nogle dage efter at være kommet af medicinen alligevel?

 

Skal være indlagt totlat sengeliggende de næste 4 uger, så jeg har langt igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ok, det var godt nok også lang tids indlæggelse. Det sætter lidt min egen situation i perspektiv. Dejligt med sådan et positivt svar om at der er håb, selvom plukkeveerne stadig fortsætter efter medicinen er stoppet. Jeg håber, jeg holder lige så længe.

 

Tusind tak for dit input! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev indlagt med veer, da jeg var 25 uger henne. Jeg fik lungemodner og ve-hæmmer. Jeg var vildt nervøs, da de trappede mig ud af det ve-hæmmende, men det lykkedes at stoppe fødslen. Jeg lå totalt stille indtil uge 32 (måtte kun liste på toilettet). Efter uge 32 måtte jeg lidt mere og efter uge 34 måtte jeg alt. Jeg endte med at blive sat i gang, da jeg var 37 uger henne....og så tog det 5 dage at få ham født! Håber alt går vel med dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor gør det mig ondt at du skal det igennem :kram2

 

Jeg blev indlagt i uge 29+2 med regelmæssige veer, 1,7 cm livmoderhals og en livmodermund der åbnede sig ved hver ve.

Jeg fik lungemodner og ve-hæmmende drop og kom i progesteron behandling. Droppet virkede ret hurtigt, efter ca en time var mine veer helt stoppet. Næste eftermiddag fik jeg kraftige og hyppige plukveer, men de udviklede sig heldigvis ikke til veer.

Jeg blev udskrevet efter 5 dage, og skulle også være totalt sengeliggende.

Jeg fik fortsat med jævne mellemrum regelmæssige og kraftige plukveer, og min livmoderhals blev kortere og kortere for hver kontrol scanning jeg var til.

I uge 32 var jeg til kontrolscanning, hvor min livmoderhals var 6 mm, og vi blev igen indlagt, og lægerne og jordmødrene troede ikke på at vi ville kunne holde babyen i maven i mere end højst et par dage.

Jeg blev "løsladt" i uge 34, men der var maven så stor og tung, og min krop gjorde ondt og var medtaget af at have lagt ned i så lang tid, så det var ikke de store fysiske udfoldelser jeg kom i gang med.

 

Jeg gik først i fødsel i uge 37+5. Jeg havde dog i ugerne op til, kunne mærke at der var optræk til fødsel. I uge 35 fik gik min slimprop og jeg fik tegnblødning og jeg havde nærmest konstante plukveer i den sidste tid.

Da mit vand gik var jeg til kontrol på sygehuset et par timer efter, og her var jeg allerede 4 cm åben uden livmoderhals, på trods af at jeg ikke havde haft en eneste rigtig ve endnu, så mine plukveer havde været særdeles effektive. Min fødsel varede kun 2 timer og 3 kvarter, min krop var SÅ klar til at føde.

 

Jeg HÅBER så meget for dig, at du kan holde babyen inde :kram2

Selvom du mærker rigtig mange plukveer, så behøver det ikke at betyde at du føder indenfor den nærmeste fremtid. Efter sådan en omgang, så opfører kroppen sig anderledes, og samtidig er man selv blevet ekstremt bevidst om hver eneste lille sammentrækning eller stik i maven.

 

Hvordan har du det? sådan følelsesmæssigt? kan du holde det ud?

Sørg for at få snakket om det, så meget som du nu magter :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det faktisk overraskende godt og kan indtil videre godt udholde ventetiden i sengen. Det tjener jo et godt formål, selvom det er hårdt.

 

Det hjælper rigtig meget at læse om jeres oplevelser og nu har jeg endnu mere mod på at holde mig oppe psykisk fordi jeg kan se, at der er  håb forude.

Tak for det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER