Evaha87

Barnevognsdilemmaet.

52 indlæg i dette emne

Vi har tænkt os at komme til DK og shoppe barnevogn når barnet er født da her i Island er der ikke så stort et udvalg. Vi får en vogn lånt i de første 2 måneder. 

 

Vi har tænkt os at alliere os med min mands svigerinde og få hende til at bestille den men nu kommer vi da til spørgsmålet....... Jeg er blevet en lille smule forelsket i en Emmaljunga Big Star Supreme men ville høre om der ikke følger en lift med? 

 

Men jeg er også meget skudt i Odder Zip men samme spørgsmål til den om ikke der er lift med til den?

 

Fordi hvis der ikke følger lifte med så syntes jeg godt nok det er dyrt og så kan jeg godt nøjes med en Trille Fix alu eller en Trille Gigant.

 

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil men jeg mangler bare lidt imputs, fordi hvis jeg snakker med mandens svigerinde får jeg at vide at jeg skal have en Odder og punktum.........

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Elsker vores Odder zip. Elsker lynlåsen i dæknet. Liften er et tilkøb... Kan helt klart anbefale odderen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en emmaljunga (dog købt brugt), som vi er rigtig glade for :) Her er lift også et tilkøb. Vi har lånt en lift af nogle venner, men aldrig brugt den, da vi i stedet bruger en drømmepose (vi har en sleebee). Elsker vores drømmepose :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker vores Oddervogn med xdreamstel, vi har lidt til (tilkøb) men har aldrig brugt den. Vi bruger voksipose i stedet, også da hun var nyfødt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en emmaljunga big City, næsten magen til Big Star supreme. Vi er rigtigt glade for den!!! Men hvis jeg kunne vælge idag, havde jeg valgt svingbare hjul. Emmaljunga har lavet en med stort liggemål og svingbare hjul, kan ikke lige huske hvad den hedder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi elsker også vores odder.. vi havde godt nok lift til og brugte den også lidt i starten.. men siden har vi brugt vores voksi..... så en voksi kunne også være et alternativ og den kan bruges længere tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok så hvis jeg bare køber en sleebee eller en voksi eller lignende så behøver jeg ikke lift eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke have undværet vores lift de første 5 måneder. Samtidig elsker jeg vores Voksi :)

Vi har en Odder zip med x-Dream stel. Elsker lynlåsen og den måde man bremser på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan evt købe en lift brugt? Vi fandt en rigtig fin Odder-lift til 100 kr der kun var brugt 3 måneder.

Men ja, mange bruge bare voksi hele tiden, det kan man sagtens :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi elsker også vores Zip, vi brugte liften de første 3 mdr, og det ville jeg ikke undvære.. Nu bruger vi slee-bee (en billigere udgave af voksien). Den er genial. Og den kan jo også bruges som en slags lift.

Ellers find liften brugt, og så nøjes med at købe ny madras.

Og ja, der er mange tilkøb med til barnevogn med lift, madrasser, myggenet, regnslag mv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi købte vores Odder Zip var der sådan en tilbehørs pakke til med alt tænkeligt til, det var et tilbud men vi fik bl.a sele og lift med, derudover tilkøbte vi en tilbehørspakke med madresser, dyne, betræk m.m.

Vi elsker vores Odder, men skulle vi selv betale havde vi nok købt en Brio eller en anden billigere vogn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal ikke på besøg i danmark?

Vi har været ude og kigge barnevogne, prøve, gå med dem, klappe dem sammen, løfte i kasse, pille og rode!

Vi forelskede os begge i big star supreme fra emmaljunga, nem, handy, let at styre rundt (selv uden svingbar jul, den fås både med og uden).

Derimod synes vi at odders tilsvarende model er stor tung og koldset at køre rundt med, tung at håndtere.

Så barnevoger vidst klart en samgssag, så synes næsten det er for mange penge at bruge på en barnevogn uden at have prøvet dem først.

Emmaljunga er uden lift, men ofte kan man vidst presse prisen og få lidt tilbehør med :)

Har I overvejet brugt evt? Der jo mange der har haft til brug kun i vuggestuen eller bedsteforældrene, så kan man få en rigtig fin barnevogn brugt med udstyr til ikke helt så mange peneg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snakket om at bestille en Emmaljunga big star supreme og hente den når vi alligevel skal til dk til december... Men nu må vi se om vi evt. finder noget på dba. Vi har jo dejlig familie som nok kunne overtales til at kigge på vogne for os. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snakket om at bestille en Emmaljunga big star supreme og hente den når vi alligevel skal til dk til december... Men nu må vi se om vi evt. finder noget på dba. Vi har jo dejlig familie som nok kunne overtales til at kigge på vogne for os. :-)

Det jeg slet ikke i tvivl om I har, og det da helt sikkert den bedste løsning :)

Jeg vidste bare ikke jeg ville synes der var SÅ stor forskel på dem jeg prøvede, så hvis i alligevel skulle til DK på visit inden så vil jeg anbefale at I prøvede lidt forskelligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Trille gigant med alustel, og er rigtig glade for den. Jeg kan godt lide designet (der jo minder ret meget om odders), og den kører rigtig godt.

Man kan dog godt mærke, at det ikke er helt den samme kvalitet som de dyrere mærker - f.eks. føles låsene mellem kasse og stel mere plastikagtige og "billige", men fordi vi kun skal bruge den til et barn, gør det os ikke noget, og den er stadig pænere end en brugt.

Skulle vi have købt en vogn, som kunne bruges til to børn, havde jeg nok valgt en odder eller en brio. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Emmaljungaen med svingbare forhjul. Den er intet mindre end fantastisk! Vi købte barnevogn med alt tilbehør i Danmark A/S: madrasser, dyne, lift, regnslag, kopholder osv. Myggenet og solskærm er indsyet i kalechen i de nye Emmaljungaer. Super smart!

Det kunne godt betale sig. Vi er rigtig glade for liften. Vores datter føler sig tryg i sin lille seng, som vi kan tage med overalt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bringer denne tråd frem igen, da jeg nu er kommet i kæmpe stor tvivl, synes jeg har hørt af mange herinde som synes deres Emmaljunga hænger? Så det jeg egentlig ville spørge om er hvor mange der egentlig synes deres Emmaljunga hænger? og efter hvor lang tid begynder de på det evt. mine spørgsmål er jo også begrundet det at jeg ikke kan komme ud og prøve dem før september, men hvis vi skal ombestemme os og beslutte os for Odder i stedet, så er vi jo nødt til at begynde at spare lidt mere sammen til den, da den jo er lidt dyrere..... Hader at jeg ikke kan komme i Babysam dagligt for at trille med de forskellige vogne.... :P Valget står jo virkelig kun i mellem Odder Classic eller Odder Zip på x-dream stel eller Emmaljunga Big star supreme på Supreme stel. håber der er nogen med viden til mig.... :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en emmaljunga Big Star supreme, som vi har købt brugt, god en hænger slet ikke, trods flere år på bagen. Så herfra er det i hvertfald thumbs up! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores emmaljunga hænger ikke og den er snart 2 år. Den er blevet brugt meget og knægten har selv kunnet kravle op i den de sidste par mdr uden det har påvirket den.

Det handler i princippet om at man passer på sin vogn og undlader at hænge for tunge ting over styret. Vi har eks. Altid pusletasken under vognen og ikk på styret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores hænger heller ikke og den bliver brugt dagligt og er snart 2 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også at det der med at den hænger må være behandlingen af vognen, har i letvægtsstellet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også at det der med at den hænger må være behandlingen af vognen, har i letvægtsstellet?

Nej har alm stel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såvidt jeg har forstået er "hænge-risikoen" der, fordi barnevognskassen ikke er støttet af stellet hele vejen rundt. Men jeg tror kun, det er et problem, hvis man har for vane at sætte en ting indkøbskurv på kanten, eller hvis man har en søskende til at sidde der.

Men jeg har ingen personlig erfaring, vi har Odder Zip, som vi er meget glade for, men det tror jeg nu også vi ville have været for en emmaljunga :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såvidt jeg har forstået er "hænge-risikoen" der, fordi barnevognskassen ikke er støttet af stellet hele vejen rundt. Men jeg tror kun, det er et problem, hvis man har for vane at sætte en ting indkøbskurv på kanten, eller hvis man har en søskende til at sidde der.

Men jeg har ingen personlig erfaring, vi har Odder Zip, som vi er meget glade for, men det tror jeg nu også vi ville have været for en emmaljunga :)

Jep. Ser det især når den har været brugt til nr. 2, fordi den store har siddet/hængt foran.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok så tør jeg godt stå ved vores tidligee valg af Emmaljunga

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER