Evaha87

Barnevognsdilemmaet.

52 indlæg i dette emne

Ok så tør jeg godt stå ved vores tidligee valg af Emmaljunga

Den er altså også lækker!! Vores har kørt maaaange kilometer og jeg har været slem til at hænge tasken på styret og den hænger altså ikke.

Den eneste ulempe jeg ser er at man ikke kan bruge søskendesæde på, men der er jo andre løsninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores emmaljunga hænger heller ikke, og den har været brugt rigtig rigtig meget, og min søn bliver snart 2 år. Vi har ikke haft klapvogn, men har altid bare brugt barnevognen når vi skal noget, for der sidder han alligevel så godt. Så den bliver altså brugt meget, uden overhovedet at hænge :) De første måneder hang pusletasken altid på styret fordi jeg syntes det var nemmest, og sådan var de udstillet i butikkerne, men det fik jeg så at vide, ikk var en god idé, og at den altså ikk er beregnet til at der skal hænge en så tung taske på styret, så det stoppede vi self. med. 

Så jeg tror også det kommer an på hvordan man behandler den :) Vi er i hvert fald rigtig glade for den, selvom jeg oprindeligt virkelig ønskede mig en odder zip ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak tøser for jeres hurtige svar... :) ved i noget om leveringstider for Emmaljunga? Kan man forudbestille via telefon?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uhhh, jeg følger med her, for jeg er meget splittet mellem, om vi skal have Emmaljunga eller Odder.

 

Har forelsket mig i en farve, Emmaljunga tilbyder, men som Odder ikke har. Og så tror jeg virkelig, at jeg ville elske drejehjulene og indbygget soldims, der ikke lukker vognen helt af (vognen bliver ALT for varm, men man lægger et tæppe over)...men jeg ville også blive meget ked af det, hvis den begyndte at hænge. Omvendt...hvis jeg nu lader være med at sætte indkøbskurv på vognen og putter pusletasken under vognen og alt det...så......åhhhh, det er en svær beslutning.....men der er også nogle penge at spare på at vælge Emma, så jeg tror, jeg ville vælge en lettere brugt, hvis vores valg falder på Odder. Alene fordi jeg ikke kan se mig selv bruge 10.000+ på barnevogn, selvom mine forældre giver tilskud *suk* *gruble*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samtlige emmaljunga jeg har set på gaden under 9 måneders graviditet hang.

Jeg kiggede efter det i måneder for at vælge mellem odder zip og big star supreme. Det er simpelthen en del af designety der gør at den vil hænge en smule. Der er noget med en hårdhedsjustering dog, men dens ophængsfunktion bevirker at de vil hænge lidt, ifølge forhandleren selv.

Jeg har oplevet trille vognen fra negativ side. Allerede efter 5 måneder peb vognen, hjulene rustede osv. En i min mødregruppe havde den, og jeg tror næppe hun var tilfreds.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en brugt Emmaljunga og har nu selv brugt den i 2,5 år og den hænger. Jeg har dog set hvordan min mor og min mand triller med den, hvor de næsten hænger på styret i stedet for bare at skubbe - det er i hvert fald ikke en god idé! ;)

Men derudover har vi været virkelig glade for den og til 3.200 kr brugt, har den været alle pengene værd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak tøser for jeres hurtige svar... :) ved i noget om leveringstider for Emmaljunga? Kan man forudbestille via telefon?

Har hørt op til 15 uger. Men du kan evt. Prøve at ringe til en butik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en brugt Emmaljunga og har nu selv brugt den i 2,5 år og den hænger. Jeg har dog set hvordan min mor og min mand triller med den, hvor de næsten hænger på styret i stedet for bare at skubbe - det er i hvert fald ikke en god idé! ;)

Men derudover har vi været virkelig glade for den og til 3.200 kr brugt, har den været alle pengene værd!

Sådan gjorde min søster også - hang over styret indtil jeg sagde at det skulle hun ikke gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hørt op til 15 uger. Men du kan evt. Prøve at ringe til en butik.

 

Åhhh. Vi skal da vist til at komme i gear så!  :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde mange reklamationer på dem, da jeg arbejdede i babysam - desværre uden at kunne gøre noget. Nogle af vognene var næsten helt nye, fx hvor forældrene havde været ude og handle og en gang sat en indkøbskurv på kassen, og så var skaden sket. Det kan ikke rettes op igen, for hvis man forsøger at bukke beslaget tilbage igen, risikerer man at knække det, og så kan man ikke sætte kassen på stellet længere.

Hvis man passer på sin vogn og er obs på hvordan man fordeler vægten - ikke hænger noget på styret, sætter noget i fodenden og sørger for at barnet sidder midt i vognen - så kan en emmaljunga holde i mange år :) Men jeg er personligt glad for ikke at skulle slæbe indkøbskurven med mig, at jeg kan sætte min datter helt tilbage i barnevognen, hvor der er god skygge, at kunne hænge en pusletaske på, og kunne sætte min datter på kassen, hvis hun fx skal have sko af og på. Jeg ville ikke give så mange penge for en vogn, der IMO er så skrøbelig, når jeg kan købe en Odder, der er noget mere robust, for ikke så meget mere.

Snuble: drejehjul er super smart, men husk at overveje hvilket terræn I skal køre på - de er lækre til lige vej, men knap så gode til fx brosten eller huller i jorden (da hjulene så vil "stikke" af) - kan de låses?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster har forresten lige købt en super lækker Odder på x-dreamstel, i rigtig god stand, til 2800 ;) Så brugte Oddere kan også være billige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde mange reklamationer på dem, da jeg arbejdede i babysam - desværre uden at kunne gøre noget. Nogle af vognene var næsten helt nye, fx hvor forældrene havde været ude og handle og en gang sat en indkøbskurv på kassen, og så var skaden sket. Det kan ikke rettes op igen, for hvis man forsøger at bukke beslaget tilbage igen, risikerer man at knække det, og så kan man ikke sætte kassen på stellet længere.

Hvis man passer på sin vogn og er obs på hvordan man fordeler vægten - ikke hænger noget på styret, sætter noget i fodenden og sørger for at barnet sidder midt i vognen - så kan en emmaljunga holde i mange år :) Men jeg er personligt glad for ikke at skulle slæbe indkøbskurven med mig, at jeg kan sætte min datter helt tilbage i barnevognen, hvor der er god skygge, at kunne hænge en pusletaske på, og kunne sætte min datter på kassen, hvis hun fx skal have sko af og på. Jeg ville ikke give så mange penge for en vogn, der IMO er så skrøbelig, når jeg kan købe en Odder, der er noget mere robust, for ikke så meget mere.

Snuble: drejehjul er super smart, men husk at overveje hvilket terræn I skal køre på - de er lækre til lige vej, men knap så gode til fx brosten eller huller i jorden (da hjulene så vil "stikke" af) - kan de låses?

 

Gode pointer. Jeg grubler videre. Jeg er ikke sikker mht. hjulene, men det skal helt klart undersøges, hvis vi går i retning mod Emma... :)

 

Min søster har forresten lige købt en super lækker Odder på x-dreamstel, i rigtig god stand, til 2800 ;) Så brugte Oddere kan også være billige :)

 

Dem jeg lige kan se ser fornuftige og relativt nye ud på dba ligger omkring 6000 og det er nok også ok. De fleste er bare sorte, og jeg vil helst være fri for at have en sort vogn. Men jeg har fundet et par stykker i andre farver, som måske kan være en mulighed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De siger det med at Emmajuna hænger det kan man selv fikse ved at skrue på en skrue.. men jeg har nu købt en odder.. og tror og håber jeg bliver glad for den.. Jeg var nemlig også ude i en Emmajuna med dreje hjul foran men når man som jeg ikke bor i en STOR by og ikke shopper hver dag ;) så ville det være bedre med en "alm" vogn.. :)  og var egentlig lidt mere lun på odder, så odder det blev.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har TÆNK næsten lige udgivet deres store barnevognstest hvor Emmaljunga er overordnet vinder og Odder kommer i taber enden, pga kræftfremkaldende stoffer i stoffet og at den "kun" holder til at trille 200 km. Det er også værd lige at have med, inden man vælger vogn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Odder har rettet fejlen med de kræftfremkaldende stoffer i stoffet, så de vogne der bliver bestilt og solgt nu har ikke de stoffer i.

Min storbro og svigerinde har en odder og den har nu holdt til 4 børn på 8 år og er stadig i super god stand og har kørt laaangt over 200 km...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville til en hver tid anbefale drejelige forhjul. Det er så lækkert at køre med, og de 2-3 gange på 3 år (inkl masser af skov, dog ingen brosten) hvor jeg har oplevet at de sad på tværs (pga af en gren i skovbunden) vægter ikke tungt på negativ-siden.

Derudover tror jeg at drejelige forhjul vil gøre at den kommer til at hænge mindre, da man på normale barnevogne trykker ned i styret for at dreje/skifte retning. Det gør man ikke med de andre forhjul, og stellet vil derfor slet ikke få den samme belastning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

200 km med en Odder? Det er jeg da i hvert fald oppe på med min (snart et år gammel!) og den er som ny. :)

Min back har en brugt Emma og den hænger ikke. Så det er nok, hvad man er til designmæssigt også. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige nævne, at jeg primært har forholdt mig til Odder eller Emmaljunga, men jeg fik en rigtig god snak med en barnevognsforhandler i dag om fordele og ulemper mellem forskellige vogne, og jeg gik derfra med en overbevisning om, at vi skal have en Trille Dream Light. Den koster det halve af Odder og den er med drejehjul og kvalitetsmæssigt skulle den ikke være underlegen i forhold til Odder og Emma, og den får ikke problemet med de hængende vogne. En af tingene, der overbeviste mig var, at den bare var nemmere og mindre tung at køre. Forhandleren fortalte, at barnevogne har op til 3 månederes leveringstid, så egentlig ville jeg sige "hold dig åben over for muligheder, du ikke havde overvejet", men man skal åbenbart også helst være i ret god tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har endelig bestemt mig for at stå ved mit valg af en Emmaljunga Big star supreme men skal stadig finde ud af om det skal være classic eller supreme stel... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en brugt Big star supreme, som min kusine har brugt til sin søn. Han sov i den flere gange dagligt indtil han var lidt over 2 tror jeg og vi har så brugt den i ca 2 måneder nu og den hænger i hvert fald ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige nævne, at jeg primært har forholdt mig til Odder eller Emmaljunga, men jeg fik en rigtig god snak med en barnevognsforhandler i dag om fordele og ulemper mellem forskellige vogne, og jeg gik derfra med en overbevisning om, at vi skal have en Trille Dream Light. Den koster det halve af Odder og den er med drejehjul og kvalitetsmæssigt skulle den ikke være underlegen i forhold til Odder og Emma, og den får ikke problemet med de hængende vogne. En af tingene, der overbeviste mig var, at den bare var nemmere og mindre tung at køre. Forhandleren fortalte, at barnevogne har op til 3 månederes leveringstid, så egentlig ville jeg sige "hold dig åben over for muligheder, du ikke havde overvejet", men man skal åbenbart også helst være i ret god tid...

Den er så fiin! Og virkelig en vogn jeg overvejer, selvom vil allerede har en barnevogn! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valgte selv emmaljunga, for mig betød det ikke så meget om den hænger efter nogle år for jeg ved jeg passer godt på den, for mig var det aller vigtigste de drejbare forhjul

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe... At en odder kun skulle holde til 200 km er vist lidt en joke..;-)

Men når det er sagt fortryder jeg en lille smule vores køb af odder zip på xdream stel, for ville nok få mere glæde af svingbare forhjul (som emmaljunga har)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

200 km er da ingenting? :huh Vores kører snildt 3 hver dag, så skulle den jo være flad efter lidt over 2 måneder :lolhit

Jeg savner forresten ikke de svingbare hjul, men er til gengæld meget glad for lynlåsen i Odder zips overlæder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg har endelig bestilt den og da de havde den i butikken tager svigermor ud og henter den i morgen... :yay synes godt nok det er dejligt at få det ud af verdenen... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER