fru-lkh

MA, medicinsk abort og stigende HCG tal

6 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg ved godt dette indlæg måske burde høre under abort, men håber det er okay det lige kommer til at ligge her:)

Jeg har bare lige brug for at komme ud med mine frustrationer omkring det her. Kan godt forstå hvis I står af undervejs ;)

Jeg er 24 år og min mand og jeg har haft gang i PB i 1,5 år. Jeg havde en SA i september 2012. I oktober 2013 påbegyndte vi fertilitetsbehandling, hvor det så lykkedes at blive gravid efter 2. inseminationsforsøg. (Jeg testede positiv fredag den 13. December - synes selv det var en ret god dag :) )

Den 7. Januar hvor jeg skulle være 7+3 skulle vi til scanning og der viste det sig at jeg havde en MA. Man kunne ihvertfald se en tom graviditetssæk. Vi var rigtig ulykkelige og jeg havde fået en tid på sygehuset torsdag den 9. Januar. Da vi så møder op inde på sygehuset bliver jeg scannet og de ser det samme som fertilitetslægen. Så de beslutter sig for at jeg skulle have en medicinsk abort, så jeg fik 4 piller med hjem som skulle stikkes op og så skulle jeg bare afvente at komme til at bløde dobbelt menstruationsstyrke i et godt stykke tid. Jeg fik forresten også taget en blodprøve på HCG. 6 timer efter pillerne var stukket op fik jeg ekstreme smerter i underlivet i en times tid, ligesom menstruationssmerter x 10, men der kom kun lidt pletblødning på papiret og ellers skete det intet.

I mandags kommer jeg ind på sygehuset da der ikke er sket andet end lidt pletblødning og de scanner mig og finder ud af der stadig sidder lidt tilbage i livmoderen og jeg får taget endnu en HCG blodprøve. Lægen tror på at det nok skal komme ud af sig selv.

Onsdag ringer jeg så for at få svar på mine HCG tal og overraskende nok så er de steget fra 5012 om torsdagen til 8237 i mandags. De mistænker nu GUL da man ikke har set et foster i livmoderen men kun en graviditetssæk. Puuuuhaa.

I går morges bliver jeg så indlagt ned smerter som egentlig hurtigt går væk igen. Men planen er at jeg skal have en udskrabning for at få livmoderen helt tømt. Og det fik jeg så her i morges. Så nu skal jeg vente til på mandag med svar på mine nye HCG prøver og svar på hvad de fandt ved udskrabningen.

Det er godt nok vildt frustrerende synes jeg, men kunne mærke at jeg havde brug for lige at skrive det.

Der er nok ikke nogle der har prøvet noget lignende? (Det håber jeg ihvertfald ikke)

Hatten af for dig som kom igennem denne lange, forvirrende beretning ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv det lyder som en meget meget træls oplevelse!

Håber det snart er helt ovre, så I igen kan gå igang på ny - det skal nok lykkes for jer snart, det tror jeg! Kram fra mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv en træls oplevelse :(

De scannede ikke dine æggeledere og æggestokke da du var inde?

Jeg var tideligt til terminsscan, her scanner hun lige æggeledere og æggestokke, og fik af vide at det så helt ud som det skulle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var igennem det samme i februar 2012...

Gravid ved 2. Inseminering, intet at se ved scanning derefter en hulens masse blodprøver for at holde øje med HCG der bare steg og steg.. Så en udskrabning uden resultat og stadig stigende HCG så til sidst en kikkertoperation hvor det viste sig jeg havde en GUL... De fjernede æggelederen og en graviditet på en 8-9 uger... Kom i IVF beh 3 mdr senere og sidder nu med 2. Friske IVF forsøg overstået med 12 æg i fryseren og en lille bebs på 8+2 i maven... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tal for jeres svar :) :kiss

Jeg er blevet scannet flere gange. Også i 3D og de mener ikke at kunne se noget i hverken æggeledere eller æggestokke. Der er en meget lille risiko for at graviditeten kan sidde et andet sted, fx. på tarmen :huh Men nu håber jeg hcg prøven og det de har fjernet kan vise at der ikke er noget :)

 

Jeg var igennem det samme i februar 2012...
Gravid ved 2. Inseminering, intet at se ved scanning derefter en hulens masse blodprøver for at holde øje med HCG der bare steg og steg.. Så en udskrabning uden resultat og stadig stigende HCG så til sidst en kikkertoperation hvor det viste sig jeg havde en GUL... De fjernede æggelederen og en graviditet på en 8-9 uger... Kom i IVF beh 3 mdr senere og sidder nu med 2. Friske IVF forsøg overstået med 12 æg i fryseren og en lille bebs på 8+2 i maven... :)

Jeg er ked af at høre at du også har været noget lignende igennem :( Men hvor er det dog dejligt at det endelig er lykkes  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ked af at høre at du også har været noget lignende igennem :( Men hvor er det dog dejligt at det endelig er lykkes :loveshower

Ja alt det andet er (næsten) helt lagt bag os og kan slet ikk nyde det nok at det endelig er vores tur...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER