Elisamus

Købe/samle på baby ting

30 indlæg i dette emne

Hejsa

Hvor mange er begyndt at samle på baby ting inden den første lille bebos har meldt sin ankomst?

Hånden på hjertet så er jeg allerede begyndt, da jeg fandt en kravlegård og vugge til billige penge, dog godt nok brugt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har ikke købt noget endnu, idet at vi har aftalt at vi vil være gravide først :) (nu må vi jo se) 

 

Dog har jeg lige været i Frankrig i 4 måneder og der var aftalen at hvis jeg fandt noget som man jo ikke ku få i Danmark ku jeg godt købe med hjem :) Men købte dog ikke noget. Især fordi jeg helst vil vide om det skal være til en dreng eller en pige. (Eller købte julegaver til min grandfætter og kusine på ½ og 1½ år så fik babyshoppet lidt alligevel) :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hånden på hjertet, så har jeg ikke kunne lade være med at købe lidt. Har købt nogle kønsneutrale bodyer og også lidt, der er til enten piger eller drenge. Det var især i starten af PB og når der har været tilbud. Vores venner og familie er også storleverandører af babyer, så noget af det er så blevet brugt som gaver :rolleyes Men manden blev fornærmet, da jeg "kom til" at købe et flexibath på tilbud, for vi skal altså være gravide først, og han vil være med til at købe ting. Kan godt forstå ham, men han hader jo at shoppe, så når/hvis jeg bliver gravid, så tror jeg, at aftalen bliver, at vi køber de større ting sammen, og at jeg godt må shoppe mindre ting uden ham ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Svært at lade vær ;)

Vi har købt lidt forskelligt neutralt tøj :) badekar :) tremmeseng (står stadig usamlet i kassen) og andre småting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha godt jeg ikke er den eneste.... Hihi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber ikke noget, for så tror jeg kæresten bliver lidt mopset :P men jeg strikker en masse! Nogle gange med den undskyldning at det er til vores nevø :) "eej, den kan han slet ikke passe alligevel. ..! så tager jeg den bare til mig selv" :P og det bliver kæresten ikke irriteret over, det morer ham bare

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hånden på hjertet, så har jeg ikke kunne lade være med at købe lidt. Har købt nogle kønsneutrale bodyer og også lidt, der er til enten piger eller drenge. Det var især i starten af PB og når der har været tilbud. Vores venner og familie er også storleverandører af babyer, så noget af det er så blevet brugt som gaver :rolleyes Men manden blev fornærmet, da jeg "kom til" at købe et flexibath på tilbud, for vi skal altså være gravide først, og han vil være med til at købe ting. Kan godt forstå ham, men han hader jo at shoppe, så når/hvis jeg bliver gravid, så tror jeg, at aftalen bliver, at vi køber de større ting sammen, og at jeg godt må shoppe mindre ting uden ham ;)

så lige en autostol og tilhørende kørepose til kun 300kr (brugt) - var så tæt på at købe det :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber ikke noget, for så tror jeg kæresten bliver lidt mopset :P men jeg strikker en masse! Nogle gange med den undskyldning at det er til vores nevø :) "eej, den kan han slet ikke passe alligevel. ..! så tager jeg den bare til mig selv" :P og det bliver kæresten ikke irriteret over, det morer ham bare

 

Snedig taktik! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snedig taktik! :lol

Det bliver dog svært at narre kæresten denne gang, for har købt det fineste lyserøde garn :P Tror ikke jeg kan bilde ham ind at det skulle have været til nevøen :D :D "metroseksuelt skat.. ikk?" :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver dog svært at narre kæresten denne gang, for har købt det fineste lyserøde garn :P Tror ikke jeg kan bilde ham ind at det skulle have været til nevøen :D :D "metroseksuelt skat.. ikk?" :P

Han er nu så sød- han finder ud af det med det rosa garn og han siger bare "Bare det gør dig glad" Hehe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hånden på hjertet, så har jeg ikke kunne lade være med at købe lidt. Har købt nogle kønsneutrale bodyer og også lidt, der er til enten piger eller drenge. Det var især i starten af PB og når der har været tilbud. Vores venner og familie er også storleverandører af babyer, så noget af det er så blevet brugt som gaver :rolleyes Men manden blev fornærmet, da jeg "kom til" at købe et flexibath på tilbud, for vi skal altså være gravide først, og han vil være med til at købe ting. Kan godt forstå ham, men han hader jo at shoppe, så når/hvis jeg bliver gravid, så tror jeg, at aftalen bliver, at vi køber de større ting sammen, og at jeg godt må shoppe mindre ting uden ham ;)

Hvor fandt du flexibath på tilbud henne? :)

 

Vi er også igang med PB og jeg har for nogle mdr siden købt en uro fra Fermliving, kunne ikke stå for den. Hihi. Overvejer lidt at købe nogle bodyer også, da jeg har fundet nogle ret søde nogle, som kan bruges til begge køn. Men kan ikke lade være med at tænke man jinxer det lidt, når man køber babyudstyr før man er gravid! :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver dog svært at narre kæresten denne gang, for har købt det fineste lyserøde garn :P Tror ikke jeg kan bilde ham ind at det skulle have været til nevøen :D :D "metroseksuelt skat.. ikk?" :P

 

Ha ha! SÅDAN :glad

 

Hvor fandt du flexibath på tilbud henne? :)

 

Vi er også igang med PB og jeg har for nogle mdr siden købt en uro fra Fermliving, kunne ikke stå for den. Hihi. Overvejer lidt at købe nogle bodyer også, da jeg har fundet nogle ret søde nogle, som kan bruges til begge køn. Men kan ikke lade være med at tænke man jinxer det lidt, når man køber babyudstyr før man er gravid! :kuller

 

Det var på tilbud i babysam, men det er et halvt år siden eller sådan noget… Jeg tror, man skal følge sin mavefornemmelse mht til køb af babyting...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke gravid endnu, men vi har allerede et legetæppe. Kunne afhente det gratis, så jeg slog til med det samme  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, jeg har faktisk ikke købt noget endnu. Selvom jeg må indrømme at jeg har forelsket mig i en barnevogn på den blå avis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa, jeg må også indrømme at jeg er begyndt at købe lidt til "drømme baby´en" . Syntes det er svært at lade vær, når man ønsker sig at blive gravid og så har man det jo, ikke sikkert man lige kan skaffe det, når man først bliver gravid.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi (læs: jeg) er begyndt at købe ind til kommende baby  :blush Så kan man finde mange gode tilbud hvilket tiltaler min mand!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun lige smidt p-pillerne, men ærligtalt kribler det virkelig i fingrerne for at begynde at købe ting :blush

Jeg kan heller ikke lade værre med at kigge på ting :blush

Ikke kun i butikker (Tog mig selv i at kigge på bleer idag, bare sådan for at vide hvad de koster)

Har også allerede lavet en lidste med ALT hvad vi skal bruge til en baby

Jeg glæder mig bare så meget :yay

Jeg har også været meget mere.. :hump end ellers :rolleyes

Håber virkelig at jeg snart er :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det værste er nu ventetiden fra hyggen i sengen tomat man kan tage en test. Jeg tog en test i sidste uge hvor jeg var 3+0 som sef. Var negativ og så fik jeg de sygeste menstruations lignede smerter så tænkte nåh en uge før tid men ja ja det er sikkert fordi jeg lige har smidt p staven og ikke har fået en ordenlig cyklus. Men jeg har ikke blødt en dråbe, en veninde sagde det kunne være fordi livmoderen udvider sig, er det rigtigt ? Jeg tog en test igen i dag (3+4) kunne ikke lade være men den var os bragede negativ. På torsdag skal jeg til lægen for at snakke om mit medicin og en evt kommende graviditet, så mon ikke jeg skal bede hende om at teste mig. Det kunne vælg man var heldig. Ellers skal have min menstruation fredag (4+0)....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at høre jeg ikke er den eneste. Jeg begyndte at kigge på ting inden beslutning blev taget :oops

Og nu hvor vi er kommet i gang, kigger jeg alle mulig steder :help  og det skader jo ikke med de forskellige gratis babypakker der er :P

 

Er så klar :hump :hophop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også startet før vi har en bebs i maven. Vi har alt til børneværelset plus tøj til de første 2 mdr. Det eneste vi mangler er bare barnevogn og en vugge, og self bebs men det kan ske når som helst nu forhåbentlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler mig også helt klar. Men en del af mig tænker alligevel, hvis det nu ikke lykkedes ville det jo være fjollet at have købt en hel masse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også købt lidt kønsneutralt tøj, men ellers ikke noget endnu. Ikke fordi jeg ikke vil, men manden er ikke den store fan af at købe før tid, selvom jeg sikkert kan lokke med at vi kan kigge efter gode tilbud og spare penge på den måde. Kunne være jeg skulle prøve det :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som du kan læse inde i min tråd er vi gået i gang med at købe ting hjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt alt for meget ......... Drenge tøj / pige tøj, seng, voksipose osv.

Jeg har i lang tid haft det liggende i lejligheden og blevet ret så ked af det hver gang jeg har set på det.

Derfor tog jeg en beslutning for en uge siden ( efter 8 mdr uden at blive gravid) at gi noget af de væk og resten røg i kælderen.

Det skal lige siges at den 16/1 var jeg til gynækolog og fik af vide jeg havde mild PCO og ikke havde haft ÆL i de sidste 8 mdr. Jeg fik også den besked at, hvis der ikke skete noget det næste stykke tid, så kunne vi få hjælp ( hormonbehandling).

Dette gjorde at jeg/ vi lagde projekt baby lidt på hylden og nødt hinanden i stedet.

Jeg har så til min store forundring testet POSITIV her til aften.

Dvs alt baby ting nu forhåbenligt skal bruges..... Jeg er helt rundt på gulvet!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER