Sija-baby

Autostol

12 indlæg i dette emne

Hej piger.

Egentlig er der (alt for) længe til jeg skal herind til jer men lige nu har jeg brug for jeres hjælp.

Jeg sidder og kigger på autostole og kan ikke finde ud af om vi skal have sådan en iso-fix hvor man klikker stolen fast.

Hvad har i andre og hvad vil i anbefale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej piger.

Egentlig er der (alt for) længe til jeg skal herind til jer men lige nu har jeg brug for jeres hjælp.

Jeg sidder og kigger på autostole og kan ikke finde ud af om vi skal have sådan en iso-fix hvor man klikker stolen fast.

Hvad har i andre og hvad vil i anbefale?

Det kommer jo an på om jeres bil har isofix eller ej.

Vi har en ældre bil, der ikke har isofix, men det er jo mere sikkert. Men vil da klart anbefale en babystol med en base, så i ikke behøver at løfte baby ud af stolen, hvis i bare skal handle ell. Vi var så glade for i starten bare at beholde ham i stolen og så klikke den i basen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jeres bil isofix?

Hvis den har, vil jeg helt klart anbefale det.

Med isofix sidder autostolen fast i bilens karosseri og ikke i selen. Hvis i laver en hård opbremsning vil en autostol uden isofix rykke sig en del mere end en autostol uden isofix, ligesom den vil stå bedre fast med isofix, hvis i kommer ud fra en sidekollision. Isofix er den klart sikreste løsning, hvis i har muligheden for det.

Når det er de små atostole vil isofixen sidde som en base du kan klikke autostolen ind og ud af - det er nemmere, og du er sikker på, at autostolen er korrekt monteret (man kan nemt komme til at montere den forkert med selen). Dessuden kan du også bruge den med sele, hvis i skal bruge den i en bil uden isofix.

Når de bliver større kan du montere isofixstole med sele også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeres bil har isofix, så er det helt klart det bedste efter min mening. 

Da vi købte vores autostol fortalte sælgeren i babysam at de fleste dødsfald/skader hos børn (altså, ved bilulykker) skete fordi autostolen ikke var korrekt monteret. Man kan ikke sætte stolen forkert i basen, og det gør mig tryg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhhh måske hvordan finder man lige ud af det? Altså isofix

Manden er et stort spørgsmålstegn når jeg spøger om det og hans kommentar var "den har heste skat oh mange af dem, er det ikke feminint nok" haha han er sgu tosset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fundet....der er ISOFix. Fedt du har bragt det op Sija for jeg var også meget i tvivl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep vi har isofix. Tak for hjælpen piger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fundet....der er ISOFix. Fedt du har bragt det op Sija for jeg var også meget i tvivl

Det er rart at mine dumme spørgsmål også kan komme andre til glæde :-)

Fedt svar fra din mand hihi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan jeg lige stille et opfølgende spørgsmål:

Hvor svært/ besværligt er det at flytte en isofix base?

Vi har nemlig to biler og har diskuteret om vi skal have en eller to baser, men det koster jo også...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan jeg lige stille et opfølgende spørgsmål:

Hvor svært/ besværligt er det at flytte en isofix base?

Vi har nemlig to biler og har diskuteret om vi skal have en eller to baser, men det koster jo også...

 

Det er ikke specielt svært. Det er sådan nogle gafler man klikker på isofixbeslagene i sæderne. Der er sådan en knap, så man kan klikke dem af igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke specielt svært. Det er sådan nogle gafler man klikker på isofixbeslagene i sæderne. Der er sådan en knap, så man kan klikke dem af igen.

Nemmere end at rykke en alm. autostol med sele i hver fald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi købte vore baby-autostol kunne vi ikke bruge den med isofix, selvom vores bil har det. Det skyldes at vores sæder skråner, så basen ville ikke være monteret korrekt med isofix. I stedet købte vi en selebase og fik sådan en kile til at have under den. Så mit råd er, at man lige skal et smut forbi en fysisk forretning og prøve stolen i bilen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER