Stinak

Stor baby!

16 indlæg i dette emne

Hej Alle.

 

Så har jeg været til graviditets læge kontrol igen og det hele så fint ud.....meeeen
så fandt lægen lige ud af at lillepigen er alt for stor. Hun skulle ca. veje 2200 g, men bliver skønnet til at veje 3000 g!

Så nu skal jeg til en ekstra skanning på fredag så de kan se hvor stor hun er.

Det bliver dejlig at se lillepigen igen, er dog ikke heeeelt glad for tanken om at skulle føde en stor unge  :blink 

Er der andre der har prøvet det sammen? 

Mange hilsner Stina

Ps. Det burde ikke skyldes graviditet sukkersyge da jeg er blevet testet 2 gange med meget gode resultater.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor langt er du henne?

Jeg forventer også en stor baby på trods af at jeg selv er lille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har født en dejlig dreng på 4630 gram og 55 cm :) Det var ret ukompliceret, tog ca 6 timer og det faldt mig ikke ind at få bedøvelse :) Jeg bristede så en del men ikke noget, jeg lider under nu og ifølge jm var det ikke pga størrelsen men pga han havde navlestrengen omkring sig og derfor stod lidt skævt.

Det behøver slet slet ikke at være et problem :kram

Jeg blev forresten ikke testet for sukkersyge eller noget, og ingen troede at han var så stor, som han var. Jm gættede på 3800 tre dage inden fødslen. Jeg gættede på mindst 4 kg og nok mere, men troede dog ikke, at han ville være over 4,5.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er et par stykker med børn fra 2012 der har født store børn.

Jeg selv fødte en på 4976 g - skønnet 1 kg forkert. Var også til glukosebelastning, der var helt ok. Blev sat i gang pga overtid (han er født 41+4) og fødslen forløb lige efter bogen og ingen smertestillende eller epiduralblokade.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke lige hvad fødselsvægten ville blive skønnet til, hvis din pige vejer 3000 gram nu.... Men min første vejede 4250 gram ved fødslen, og det var ikke noget problem :) Det siges at det er nemmere at føde et lidt "for" stort barn, da tyngdekraften hjælper på vej....

Hvor langt er du henne? (Er på fra mobil, så kan ikke lige se om du har en ticker)

En anden ting er at både læge, jordemoder og scanning ikke nødvendigvis giver et korrekt billede af babys størrelse.... Det er jo kun et skøn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ved akut kejsersnit, 17 dage over termin en dreng på 6120... Jeg havde ingen gener efterfølgende..

Men bare rolig du bliver sat i gang før og JM'er siger at større babyer hjælper mere til..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre om alle de gode historier og erfaringer :D

Jeg er 34+4 idag, så der er stadigvæk noget tid at vokse i.

Ved godt det kun er et skøn, men er spændt på hvad skanningen viser.

Men bare hun er sund og rask, så betyder størrelsen jo ingenting :baby1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej hej

Jeg fødte en dreng på 4480 g. Vi vidste det ikke i forvejen, jo at han var stor, men ikke SÅ stor (vejer selv 58 kg og er 173 cm). Jeg fik en svær 2.grads bristning, men har ingen mén efter det, andet en rift jeg har lidt svært ved at få til at hele, men det er nok mere efter presseperioden end hans størrelse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved I hvor stor en baby må være førend man anbefaler kejsersnit?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved I hvor stor en baby må være førend man anbefaler kejsersnit?

Det er oftest en vurderingssag fik jeg af vide - men mener at det måske er omkring 4500 g . Nogle føder dog store børn uden problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ved akut kejsersnit, 17 dage over termin en dreng på 6120... Jeg havde ingen gener efterfølgende..

Men bare rolig du bliver sat i gang før og JM'er siger at større babyer hjælper mere til..

Det er også bare så vildt! Det er 30 gram under danmarksrekorden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved I hvor stor en baby må være førend man anbefaler kejsersnit?

Til min efterfødselssamtale sagde JM at hun umiddelbart ikke syntes, at jeg skulle føde et barn på over 4 kg igen, men at det måtte blive en vurderingssag til den tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også bare så vildt! Det er 30 gram under danmarksrekorden :D

Den uofficielle rekord hedder 6200 gram - en bekendt fødte en dreng på Kolding for 4 års tid siden... Isaac er dog den største ever på Skejby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Alle.

Så har jeg været til graviditets læge kontrol igen og det hele så fint ud.....meeeen

så fandt lægen lige ud af at lillepigen er alt for stor. Hun skulle ca. veje 2200 g, men bliver skønnet til at veje 3000 g!

Så nu skal jeg til en ekstra skanning på fredag så de kan se hvor stor hun er.

Det bliver dejlig at se lillepigen igen, er dog ikke heeeelt glad for tanken om at skulle føde en stor unge :blink

Er der andre der har prøvet det sammen?

Mange hilsner Stina

Ps. Det burde ikke skyldes graviditet sukkersyge da jeg er blevet testet 2 gange med meget gode resultater.

Har du været til vægt scanning igen? :) hvis ja.. Hvad sagde de? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min jordemoder sagde at normalt sagde de at en baby var for stor til normal fødsel når den var 4800.. Men mon ikke det kommer an på kvinden der bærer baby også. Men hun sagde at det mere handlede om hvor høj kvinden var end hvor tung hun var.

Jeg har så fået endnu en stor baby nu på 4590 g, hun vendte sig dog på tværs så kom ikke til at føde hende selv og det var jeg nu glad for da jeg så den basse :) Hun var desuden skønnet til 4 kg samme dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du været til vægt scanning igen? :) hvis ja.. Hvad sagde de? :)

Jeg kom til scanning som lægen havde bestilt.

Hun vejede præcis det hun skulle, min læge havde vurderet forkert, da hun havde taget fejl af hoved og numse.

Dog fandt de så et andet problem, hun ligger i sæde stilling.

Så skal ind på onsdag hvor de vil prøve at vende hende - jeg er i uge 36

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER