Krydderpigen

5 dage over, og negativ test

10 indlæg i dette emne

Hej piger

 

Jeg er ganske vist lidt stille herinde, men håber alligevel, at I vil hjælpe mig.

 

For 4 år siden fandt jeg ud af, at jeg havde mild PCO, eller hvad lægen kaldte det. 

 

I sommers fik jeg fjernet min spiral, og har siden har helt præcis og regelmæssig mens. 

 

Nu er jeg gået 5 dage over tid, og tester stadig negativ, men synes jeg havde en klar oplevelse af ÆL-niv i maven omkring jul, men testede ikke for ÆL, så det er bare en fornemmelse. 

 

Jeg har i 1½ uge haft periodiske mens-agtige smerter, men altså stadig intet syn af mens. 

 

Min cyklus har været kort, kun 27 dage. 

 

Hvad tænker I, PCO eller er der en chance - Og burde jeg ikke kunne teste positiv på 5. dagen, selvom jeg har kort cyklus?? 

 

Jeg har det sådan lidt, at håbet lever, men omvendt holder forventningerne nede, da det vel sikkert er PCO´en..... 

 

hjælp mig! :) 

 

/Mette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Cykluslængden er ikke afgørende for hvornår du kan teste - det er altid 12-17 dage efter ÆL.

 

Det lyder lidt spøjst, at din cyklus har været fuldstændig regelmæssig (hvilket er meget lidt PCO-agtigt) og så pludselig kommer den ikke. Har du spist meget anderledes, dyrket mindre motion eller lignende, der har kunne tricke din PCO?

 

Når du ikke ved, at du havde ÆL, er du jo reelt ikke 'gået over tid', for du ved ikke hvornår den var og om den overhovedet har været der. Det er jo det, der er så frustrerende ved PCO - man kan ikke regne med noget som helst :rolleyes Det er jo selvfølgelig mærkeligt, at den HAR været så regelmæssig og så pludselig stopper :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg testede positivt ret sent da jeg blev gravid med min datter!

min sidste mens startede d. 16. December.

Luna blev undfanget d. 31. December

og jeg testede SVAGT positiv da jeg var 5+4 (så vidt jeg husker)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PCO blev opdaget fordi vi var i behandling pga. min (ex-)kærestes dårlige sædkvalitet. - nogle cyklusser (cykli, om man vil) kørte jeg helt efter bogen, og så ind i mellem gik det i kage.... - Så jeg er ikke super hårdt ramt af det. 

 

Har også følt mig heldig med regelmæssig mens efter jeg fik taget spiralen ud. 

 

Altså, det har jo været jul (med tilhørende sul) og jeg læser til 3 eksaminer på samme tid, så er nok lidt stresset (mildt sagt), så det kan godt være, at der er noget, der driller mig. 

 

Er der nogen, der er gået meget over, men alligevel var gravide? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke pco, men ved den første gik jeg mere end 14 dage over, før jeg kunne teste positivt. Anden gang lykkedes det "allerede", da jeg var gået en uge over. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som andre siger kan det sagtens lade sig gøre at man først kan teste positiv ret sent, men det kan også sagtens være at din mens blot er forsinket pga stress fra eksaminer. Det er meget almindeligt. Så du kan desværre nok ikke gøre andet end at afvente mens og ellers blive ved at teste ind imellem, hvis mens stadig ikke kommer.

Jeg ved det er rigtig svært at vente :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar! :) 

 

Håber, håber, håber, at jeg bare er en langsom HCG-producent, og at testen bliver positiv. 

 

Jeg giver det nok til onsdag, inden jeg prøver igen. - Den var jo negativ i dag... :( 

 

Jeg vil stadig gerne høre om, hvornår I andre kunne teste positiv ift. forventet mens... 

 

Knus 

Mette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar! :) 

 

Håber, håber, håber, at jeg bare er en langsom HCG-producent, og at testen bliver positiv. 

 

Jeg giver det nok til onsdag, inden jeg prøver igen. - Den var jo negativ i dag... :( 

 

Jeg vil stadig gerne høre om, hvornår I andre kunne teste positiv ift. forventet mens... 

 

Knus 

Mette

Jeg havde forventet mens tirsdag og testede negativ samme morgen. Jeg testede så positiv fredag morgen, men ved jo ikke om jeg kunne have gjort det tidligere, da jeg ikke prøvede før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det endte med mens i dag - præcis 1 uge over tid....

Op på hesten igen, hyp hyp, lille Lotte :)

/Mette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså, men som du selv siger er det bare med at komme op på hesten (manden ;)) igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER