Ikra

Dåb - en lørdag??

9 indlæg i dette emne

som overskriften siger ville jeg hører om nogen har fået deres barn døbt en lørdag?

evt. om der skal være særlig grund for at få lov til det..?

 

Vi bor på landet dog med egen kirke men hvor præsten er fra en anden kirke..

vil så gerne have baby døbt i samme kirke som vi blev gift i men også af den præst der viede os..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Anna blev døbt en lørdag. Både fordi jeg ikke synes det skal være del af en almindelig gudstjeneste, da det bliver ALT for langt, men praktisk fordi mine svigerforældre er fra vestjylland og har 4,5 times kørsel hjem og så ville der ikke være meget dåbsdag tilbage, hvis det skulle være en søndag.

 

Det var absolut intet problem at holde dåb en lørdag - vi skulle bare selv finde en præst der ville gøre det, men med 3 præster i sognet, var det slet ikke et problem - der var også en anden der blev døbt den samme dag som Anna :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andrea er ikke døbt endnu, men skal døbes lørdag D. 29/3. Jeg spurgte på kirkekontoret om de havde lørdagsdåb, da der intet stod på hjemmesiden. Det havde de sidste lørdag i måneden. Vi har valgt det da min familie kommer helt fra Lolland (vi bor i Kbh) + min mor har gigt, så hun har godt af en hviledag inden arbejdet mandag efter sådan en fest.

Edit: jeg snakkede med præsten som viede os og bad om også have ham til dåben (vi hører ellers til et andet sogn), og det ville han gerne. Synes de plejer st være ret samarbejdsvillige hvis man gerne vil det:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores kirke holdes der kun dåb om søndagen og det står vist ikke rigtig til diskussion ;)

Jeg er ret sikker på, at det er op til det enkelte menighedsråd/præst at bestemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores kirke er det også kun søndag, men har flere gange været til dåb lørdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores kirke har de lørdagsdåb 4 gange om året - ret fin løsning, synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik døbt vores søn på en lørdag, og fik lov fordi der var andre, der også havde ønsket dåb den lørdag.. - vi valgte så senere at blive gift også og delte derfor ikke med andre ;)

Men send en mail eller ring til præsten ;)

- vi håber også at kunne døbe en lørdag igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inger blev også døbt en lørdag i min gamle kirke ved mine forældre. Det er meget almindeligt dér, og det sker efter ønske fra dåbsfamilien. Som de andre skriver, må I vist bare spørge :) Jeg kunne rigtig godt lide formatet, og det var enormt dejligt, at Ingers fætre og kusiner bare kunne være med, uden at deres forældre behøvede være ekstra på stikkerne af hensyn til normale kirkegængere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores kirke er det den første lørdag i måneden, men en fra min mødregruppe havde bedt om en anden lørdag end en af de første, og det fik hun også lov til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER