Haarup

Nf

34 indlæg i dette emne

Nogen der har været til nf ?

Hvor længe før datoen fik i brev omkring nf?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nf ligger mellem 11+4 og 13+6.. Sidste gang fik jeg brev en uge før og blev scannet 12+2..

Jeg har ikke fået lavet vandrejournalen endnu pga div udfordringer. Og den skal laves før sygehuset for besked..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke haft min første læge besøg endnu, så har ikke fået et tid til NF.

 

Jeg synes, at jeg fik brevet en eller to uger før den sidste 3 gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi fik lavet vandrejournal for en uge siden, og går nu i spænding og venter på posten hver dag!! er i dag 10+0, så det kan ikke varer længe :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wee, så kom brevet endelig! NF D 28 januar og jordemoder besøg først i marts! Nogen der ved, om man får en lønnet fri dag, når man skal til undersøgelser ifm graviditet? Selvfølgelig nok forskelligt hvilken overenskomst man er i.. Men hvis der skulle være andre kommunal ansatte, må du/I gerne give besked :) skal jeg selv betale, vil jeg nemlig gerne vente lidt med at fortælle min leder om graviditeten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til NF den 14 feb. Der er jeg 13+2.. - synes det er lidt sent og at det er lang tid til ;)

Jeg ved ikke om du får en betalt fridag, måske du skal prøve at undersøge det hos din fagforening, kan godt forstå du ellers vil vente med at fortælle det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wee, så kom brevet endelig! NF D 28 januar og jordemoder besøg først i marts! Nogen der ved, om man får en lønnet fri dag, når man skal til undersøgelser ifm graviditet? Selvfølgelig nok forskelligt hvilken overenskomst man er i.. Men hvis der skulle være andre kommunal ansatte, må du/I gerne give besked :) skal jeg selv betale, vil jeg nemlig gerne vente lidt med at fortælle min leder om graviditeten..

Jeg er ret sikker på, at du får lønnet fri til alle undersøgelser. Det gør jeg i hvert fald og jeg er offentlig ansat på hospital.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal føde på Hillerød og der booker man selv tid til NF, så jeg skal den 31/1, hvor jeg er 12+0. Første besøg hos JM bliver den 14/2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på, at du får lønnet fri til alle undersøgelser. Det gør jeg i hvert fald og jeg er offentlig ansat på hospital.

Okay :) det lyder til, at du er sygeplejerske - er jeg også :) tænker jo, at det så bare kræver at jeg får sagt til min leder at jeg er gravid.. Hvilket jeg ellers havde regnet med, jeg ville vente med i nogle uger endnu.. Men det er da en fordel, at jeg ikk selv skal betale min fridag for at komme til skanning..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay :) det lyder til, at du er sygeplejerske - er jeg også :) tænker jo, at det så bare kræver at jeg får sagt til min leder at jeg er gravid.. Hvilket jeg ellers havde regnet med, jeg ville vente med i nogle uger endnu.. Men det er da en fordel, at jeg ikk selv skal betale min fridag for at komme til skanning..

Jeg er godt nok ikke sygeplejerske, men radiograf (stråleterapeut), men vi arbejder under samme overenskomst, som forhandles af DSR… Så ja, du har HELT sikkert fri til undersøgelser, men får måske nok ikke en hel fridag for at skulle til scanning  :) .

Jeg har fortalt min leder, at jeg er gravid, for det betyder jo, at jeg skal gå fra før sommerferien og det har jo betydning for planlægningen. Så jeg synes kun at det er rimeligt, at hun kender til min "tilstand" :) .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wee, så kom brevet endelig! NF D 28 januar og jordemoder besøg først i marts! Nogen der ved, om man får en lønnet fri dag, når man skal til undersøgelser ifm graviditet? Selvfølgelig nok forskelligt hvilken overenskomst man er i.. Men hvis der skulle være andre kommunal ansatte, må du/I gerne give besked :) skal jeg selv betale, vil jeg nemlig gerne vente lidt med at fortælle min leder om graviditeten..

Er kommunal ansat sygeplejerske og tidl TR - du har ret til frihed til alle lægeundersøgelser, men som du skriver det forudsætter at du fortæller det. Jeg venter selv lige lidt, og forsøger endnu at få tingene planlagt på fridage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er kommunal ansat sygeplejerske og tidl TR - du har ret til frihed til alle lægeundersøgelser, men som du skriver det forudsætter at du fortæller det. Jeg venter selv lige lidt, og forsøger endnu at få tingene planlagt på fridage

Da jeg fortalte min leder om graviditeten og min tid til NF på tirsdag sagde hun, at hun nok skulle skrive afspadsering på planen.. Da jeg så sagde, at DSR havde fortalt mig, at jeg havde fri til undersøgelser, kiggede hun lidt måbende på mig ;) Så nu står der 'fri' på min plan, og ikke A9.. har desværre den type leder, som forsøger at snige sig udenom de steder hun kan - og derfor skal lønsedlen også tjekkes HVER måned...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii endelig kom brevet med tid til NF.

Skal ind den 12/2.

Uhh glæder mig helt vildt til at se den lille.

Nu kan de næste 2 uger kun gå for langsomt.

Og det passer perfekt. Da vi skal fortælle familien om baby om lørdagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor jeg glæder mig til at få mit brev!! Nu er det garanteret forskelligt alt efter hvor i landet man bor, men hvor lang tid gik der fra jeres vandrejournal blev lavet til i fik brevet?

Jeg var til lægen i fredags og jeg er allerede ved at løbe tør for tålmodighed :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik lavet vandrejournal i onsdags. Brevet er skrevet fredag. Men så det først idag i postkassen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da en dejlig overskuelig fremtid :) krydser for at det er det samme her!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weeee, HØJ på baby!! var til NF scanning i eftermiddags, og det var helt fantastisk :7himmel  må dog indrømme, at jeg havde forventet, at hende der scannede måske gjorde oplevelsen for os lidt mere speciel, fremfor at få os til at føle os, som et nr i køen! Der stod i brevet, at man skulle forvente, at scanningen tog 30min - vi var færdige efter 8-10min.. Måske er det bare sådan i det offentlige system.

MEN alt så fint ud. lav risiko for Down syndrom (fik ikke nogle tal, som jeg synes andre skriver om...??), der er kun 1 derinde (halleluja - sorry, du som venter tvillinger :wub ), flot hjertefrekevens, og en terminsdato, som blev rykket 6 dage tilbage, så nu er jeg pludselig 13+0 fremfor 12+1 :blink :yay hmmm, jeg synes også jeg så en lille tap mellem benene, men hende der scannede mente dog at det var ALT for tidlig at udtale sig om.. Men har læst, at man fra uge 14+ kan købe kønsscanning, så det er da RET tæt på at man kan se det hehe.. Kæresten mener dog, at det ligeså vel ku være navlesnoren der har lignet en tissemand, og det kan han måske ha ret i.. :rolleyes

Piger, GLÆD JER! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh kan slet ikke vente på selv at skulle til NF efter at have læst dit oplæg hønemor. Hvornår har du så termin?

Vi fik heller ikke noget tal sidst. Der fik vi at vide at det er fordi nogle gravide blir meget konkurence mindet over tallet, og næsten får det til at lyde som en dødsdom hvis tallet ligger i den lavere ende af det rigtig gode. Fx 1 ud af 5 mil istedet for 1 ud af 32 mil. (Ok kan ikke huske de tal hun sagde dengang, det er trods alt 3 år siden ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DEJLIG opdatering :yay

Glæder mig så meget til det bliver vores tur! Og lækkert lige at 'springe en uge over' :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh kan slet ikke vente på selv at skulle til NF efter at have læst dit oplæg hønemor. Hvornår har du så termin?

Vi fik heller ikke noget tal sidst. Der fik vi at vide at det er fordi nogle gravide blir meget konkurence mindet over tallet, og næsten får det til at lyde som en dødsdom hvis tallet ligger i den lavere ende af det rigtig gode. Fx 1 ud af 5 mil istedet for 1 ud af 32 mil. (Ok kan ikke huske de tal hun sagde dengang, det er trods alt 3 år siden ;) )

okay, det lyder egentlig også ret så fornuftig.. jeg hviler meget i, at hun sagde barnet havde lav risiko for Down syndrom. Hvis vi havde fået nogle tal, kan jeg godt forestille mig, at jeg ville være mere nervøs for, om det nu var 'godt nok', og forhøre andre..

Min terminsdato er nu 5/8 istedet for 11/8 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weeee, HØJ på baby!! var til NF scanning i eftermiddags, og det var helt fantastisk :7himmel  må dog indrømme, at jeg havde forventet, at hende der scannede måske gjorde oplevelsen for os lidt mere speciel, fremfor at få os til at føle os, som et nr i køen! Der stod i brevet, at man skulle forvente, at scanningen tog 30min - vi var færdige efter 8-10min.. Måske er det bare sådan i det offentlige system.

MEN alt så fint ud. lav risiko for Down syndrom (fik ikke nogle tal, som jeg synes andre skriver om...??), der er kun 1 derinde (halleluja - sorry, du som venter tvillinger :wub ), flot hjertefrekevens, og en terminsdato, som blev rykket 6 dage tilbage, så nu er jeg pludselig 13+0 fremfor 12+1 :blink :yay hmmm, jeg synes også jeg så en lille tap mellem benene, men hende der scannede mente dog at det var ALT for tidlig at udtale sig om.. Men har læst, at man fra uge 14+ kan købe kønsscanning, så det er da RET tæt på at man kan se det hehe.. Kæresten mener dog, at det ligeså vel ku være navlesnoren der har lignet en tissemand, og det kan han måske ha ret i.. :rolleyes

Piger, GLÆD JER! :D

Tillykke med en veloverstået NF  :yay

Jeg skal til NF i morgen og er spændt på at se om begge bønner har det godt derinde. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med en god NF - men lidt øv at i følte jer som bare endnu en i køen. Jeg husker første gang som helt specielt, fordi scanningsspl. var rigtig sød til at vise og forklare. 

 

Jeg glæder mig til at skulle af sted, og håber på et brev snarest.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg også NF overstået. Den viste desværre, at der kun var liv i den ene tvilling og den anden var gået til for små 2 uger siden. Den så ellers fin ud, men hjertet slog ikke mere  :(

Men nakkefold, hjerte og næseben var fin hos det levende foster, så det glæder vi os over :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg også NF overstået. Den viste desværre, at der kun var liv i den ene tvilling og den anden var gået til for små 2 uger siden. Den så ellers fin ud, men hjertet slog ikke mere :(

Men nakkefold, hjerte og næseben var fin hos det levende foster, så det glæder vi os over :rolleyes

Kæmpe tillykke med den raske baby i din mave :)

- er ked af at høre, tvillingen ikke har klaret den.

Det er godt du kan glæde dig over den raske baby. <3

Hvornår har du termin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe tillykke med den raske baby i din mave :)

- er ked af at høre, tvillingen ikke har klaret den.

Det er godt du kan glæde dig over den raske baby. <3

Hvornår har du termin :)

 

Jeg har termin d. 9/8  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER