Mette

Hvad spiser babyen? (inspirationstråd til go mad)

82 indlæg i dette emne

Jeg tænkte nok at der var en grund :) Ellers var det liiiidt mærkeligt synes jeg.

jeg er også en "pålægs-spiser" ;) især en go spegepølse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg er også en "pålægs-spiser" ;) især en go spegepølse!

Det er vi også herhjemme. Alle tre :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor har fået dampet broccoli, fuldkornstortilla rullet med røget laks og fløde ost med løg og rødbedemos.

 

Den dreng er i øvrigt helt syg med broccoli :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vi også herhjemme. Alle tre :D

Det smitter!

en rullet osteskive er nu heller ikke af vejen! Det elsker Luna også.

Til aften spiste hun ikke ret meget.

suppe var ikke et hit. Men hun fik da lidt kylling ned + macaroni og ostebrød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det smitter!

en rullet osteskive er nu heller ikke af vejen! Det elsker Luna også.

Til aften spiste hun ikke ret meget.

suppe var ikke et hit. Men hun fik da lidt kylling ned + macaroni og ostebrød.

En rulleost er bare en af livets mange små glæder :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En rulleost er bare en af livets mange små glæder :D

Nemlig :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ellers madglade dreng, han er virkelig ikke begejstret for grød. Jeg tror at det handler om at han ikke vil mades.

Har i ikke nogle gode bud på spis-selv morgenmad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ellers madglade dreng, han er virkelig ikke begejstret for grød. Jeg tror at det handler om at han ikke vil mades.

Har i ikke nogle gode bud på spis-selv morgenmad?

 

Nogle grove pandekager/klatkager :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ellers madglade dreng, han er virkelig ikke begejstret for grød. Jeg tror at det handler om at han ikke vil mades.

Har i ikke nogle gode bud på spis-selv morgenmad?

Han får ikke æg, vel?

Går lige i tænke boks :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han får ikke æg, vel?

Går lige i tænke boks :)

Nej, han slår vildt ud af æg :(

Tak søde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle grove pandekager/klatkager :)

Jeg har forsøgt at lave nogle pandekager ud af grøden fra i morges, jeg prøver at give ham dem til eftermiddagsmad og se hvad han siger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor og hvordan ville i give banan pandekager? Som mellemmåltid?

ville i give noget til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor og hvordan ville i give banan pandekager? Som mellemmåltid?

ville i give noget til?

Jeg har fået kreeret nogle tykke pandekager af grødrest, blendet solsikkefrø og banan og dem får William nu til morgenmad. I morges fik han to små pandekager, 1 med flødeost og 1 med tahin og så gnavede han noget pære ved siden af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået kreeret nogle tykke pandekager af grødrest, blendet solsikkefrø og banan og dem får William nu til morgenmad. I morges fik han to små pandekager, 1 med flødeost og 1 med tahin og så gnavede han noget pære ved siden af.

Hvordan gik det med det? :) blev han glad for det?

Rebecca Persson har også en opskrift på nogle klatkager, som Sophia var/er helt vild med. Ved ikke om du har hendes bog?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det med det? :) blev han glad for det?

Rebecca Persson har også en opskrift på nogle klatkager, som Sophia var/er helt vild med. Ved ikke om du har hendes bog?

De blev faktisk ret gode. Jo jeg har hendes bog , men der er æg i de fleste og det kan W ikke tåle desværre.

Jeg stegte dem med kokosolie og de var ikke så skrøbelige som mange af de andre jeg har forsøgt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De blev faktisk ret gode. Jo jeg har hendes bog , men der er æg i de fleste og det kan W ikke tåle desværre.

Jeg stegte dem med kokosolie og de var ikke så skrøbelige som mange af de andre jeg har forsøgt.

 

Fantastisk :)

 

Har du prøvet med hørfrøslim i stedet for æg? Det brugte jeg til Sophia :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De blev faktisk ret gode. Jo jeg har hendes bog , men der er æg i de fleste og det kan W ikke tåle desværre.

Jeg stegte dem med kokosolie og de var ikke så skrøbelige som mange af de andre jeg har forsøgt.

Undskyld jeg lige blander mig i noget helt andet, men var det koldpresset kokosolie? Jeg hørte nemlig lige en kok på TV2 sige idag, at man ikke skal bruge "de fine dyre koldpressede olier" til at stege i, fordi de kan danne transfedtsyrer :unsure Jeg ved virkelig ikke meget om fedt, men tænkte lige på det, da jeg så dit, og når jeg ved, hvor meget du går op i sundhed, så ville jeg lige nævne at jeg havde hørt det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld jeg lige blander mig i noget helt andet, men var det koldpresset kokosolie? Jeg hørte nemlig lige en kok på TV2 sige idag, at man ikke skal bruge "de fine dyre koldpressede olier" til at stege i, fordi de kan danne transfedtsyrer :unsure Jeg ved virkelig ikke meget om fedt, men tænkte lige på det, da jeg så dit, og når jeg ved, hvor meget du går op i sundhed, så ville jeg lige nævne at jeg havde hørt det :)

Godt observeret og tak :) Men kokosolie og olivenolie er de eneste to man bør stege i (og de eneste to der bør stå ude), alle andre olier spises uden opvarmning.

Edit: ja den er koldpressset. Det bruger jeg altid kun.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk :)

Har du prøvet med hørfrøslim i stedet for æg? Det brugte jeg til Sophia :)

Jeg har kun forsøgt mig en enkel gang, og det gik ikke godt. Det kræver nok et ekstra forsøg, men da min lillesøster havde æggeallergi lavede min mor bare det hele uden, derfor har jeg tænkt at det er muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt observeret og tak :) Men kokosolie og olivenolie er de eneste to man bør stege i (og de eneste to der bør stå ude), alle andre olier spises uden opvarmning.

Arh ok, så var der styr på det (det kommer heller ikke bag på mig, men better safe than sorry :kram2) Og så blev jeg også klogere :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh ok, så var der styr på det (det kommer heller ikke bag på mig, men better safe than sorry :kram2) Og så blev jeg også klogere :super

Ja helt sikkert. Det er også forholdsvis ny viden for mig, før brugte jeg altid raps olie - jeg synes den er god neutral i smagen. Så nu er jeg på evig jagt efter en goooood olivenolie uden den der stærke smag som jeh ikke bryder mig om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja helt sikkert. Det er også forholdsvis ny viden for mig, før brugte jeg altid raps olie - jeg synes den er god neutral i smagen. Så nu er jeg på evig jagt efter en goooood olivenolie uden den der stærke smag som jeh ikke bryder mig om.

Du kan også stege i smør. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ellers madglade dreng, han er virkelig ikke begejstret for grød. Jeg tror at det handler om at han ikke vil mades.

Har i ikke nogle gode bud på spis-selv morgenmad?

 

Her er lidt forslag, som Johan får/har fået:

 

Æblemos med (glutenfri)havregryn, kokos eller Urtekrams glutenfri mysli og kokosolie

 

Hans yndlings :)

Avocado yoghurt! (2-3 avocado, 1 æble. olivenolie, citronsaft fra ½ citron, 1-2 spsk æblecidereddike, vaniljepulver, kanel) med overstående eller det glutenfri brød smuldret, som du også bager ud over

 

Rejer stegt sammen med ærter/majs, tomat, agurk, peberfrugt og en skive brød til med (mayo eller) sandwich spread fra Urtekram (der er rørsukker i nogle af deres varianter)

 

Skriver lige i din mor tråd, hvis jeg kommer i tanke om flere :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er lidt forslag, som Johan får/har fået:

Æblemos med (glutenfri)havregryn, kokos eller Urtekrams glutenfri mysli og kokosolie

Hans yndlings :)

Avocado yoghurt! (2-3 avocado, 1 æble. olivenolie, citronsaft fra ½ citron, 1-2 spsk æblecidereddike, vaniljepulver, kanel) med overstående eller det glutenfri brød smuldret, som du også bager ud over

Rejer stegt sammen med ærter/majs, tomat, agurk, peberfrugt og en skive brød til med (mayo eller) sandwich spread fra Urtekram (der er rørsukker i nogle af deres varianter)

Skriver lige i din mor tråd, hvis jeg kommer i tanke om flere :)

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William 10 1/2 måned:

Flødestuvet spinat, ovnbagt rødspætte og kogte kartofler :)

Han ville spise selv (som altid) og blev helt grøn! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER