190987

Hvordan gik jeres 20 ugers scanning?

23 indlæg i dette emne

Hvordan gik jeres 20 ugers scanning?

Vores Lille dreng vejede 320 g, var 20 cm lang og alt så fint ud..<3

Moderkagen lagde foran..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores scanning gik ikke så godt, så skal scannes igen g februar pga noget med hjertet :(

Vores baby vejede 375 og var 25 cm lang :) så den vokser som den skal :loveshower

Min moderkage ligger ved ryggen og der er ingen fare for, at den ryger ned inden fødslen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var alligevel noget større end vores lille dreng, er det med arme og ben de 25 cm ? :)

Det er jeg ked af at høre men godt de kan se hvis der er noget galt så tidligt så de kan følge jer tæt på..

Hvad betyder det du skriver med din moderkage? Er første gangs gravid så ved ikke så meget om det.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var alligevel noget større end vores lille dreng, er det med arme og ben de 25 cm ? :)

Det er jeg ked af at høre men godt de kan se hvis der er noget galt så tidligt så de kan følge jer tæt på..

Hvad betyder det du skriver med din moderkage? Er første gangs gravid så ved ikke så meget om det.. ;)

Ja, det er fra hoved til fod ;) det betyder bare, at min moderkage ikke vil blokere vejen ud for baby, tror jeg ;) erpseselv førstegangsgravid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik rigtig godt, Hun er 24 cm og vejede 20 gram mere end gennemsnittet. så det var bare perfekt :)

fik at vide min moderkage var rimelig tyk ud mod maven, så derfor ville det være normalt hvis der gik lidt længere tid før jeg mærkede liv :)

 

Mærker dog liv nu, jeg er 23+5. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skriver 20 gram mere end gennem snittet, hvad er gennemsnittet? :) vi fik godt nok afvide vores dreng var fin men synes godt nok jeres virker noget større en vores så bliver da helt bekymret nu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik rigtig godt, Hun er 24 cm og vejede 20 gram mere end gennemsnittet. så det var bare perfekt :)

fik at vide min moderkage var rimelig tyk ud mod maven, så derfor ville det være normalt hvis der gik lidt længere tid før jeg mærkede liv :)

Mærker dog liv nu, jeg er 23+5. :D

Dejligt, at hun var perfekt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik rigtig godt, Hun er 24 cm og vejede 20 gram mere end gennemsnittet. så det var bare perfekt :)

fik at vide min moderkage var rimelig tyk ud mod maven, så derfor ville det være normalt hvis der gik lidt længere tid før jeg mærkede liv :)

Mærker dog liv nu, jeg er 23+5. :D

Og dejligt med at du også mærker liv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her gik scanningen fint. Alt ser fint ud og er som det skal være. Ville dog ikke blotte sit køn, så var til en ekstra scanning og det er en lille dreng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og dejligt med at du også mærker liv :)

Ja det er vidunderligt, mærker hende enormt meget. stort set hver time :) det er hyggeligt. men gør også at jeg skal endnu ofterre på toilettet. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skriver 20 gram mere end gennem snittet, hvad er gennemsnittet? :) vi fik godt nok afvide vores dreng var fin men synes godt nok jeres virker noget større en vores så bliver da helt bekymret nu..

hun sagde a normalt vægt var 242g  den dag vor jeg blev scannet og hun vejede 262g. me det ikk vare noget at værre bekymret over. for det kunne være hun så voksede lidt mindre i andre uger.

tror det kommer an på hvor langt vi hver især var når vi blev scannet. Alle sygehuse indkalder ikke til samme uger. derudover så ville jeg slet ikke bekymre mig over længden, for allerede nu begynder fostre at veje og måle forskelligt afhængigt af moren og gener. Så din dreng er helt sikkert lige som han skal være. ellers havde de sagt noget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak, man bliver jo bare lidt bekymret når andres babyer er større og sådan, men vi regner også med vores dreng er som han skal være ;) mærker rigtig meget liv eller hvordan? For det er godt nok ikke meget jeg mærker endnu men de sagde så os at min moderkage er foran liggende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mærker i meget liv........ Skulle der stå ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er jo også lige lidt længere henne, mærker rigtig meget liv hver dag. men idag er jeg i uge 24+1. så det er derfor.

jeg var til scanning den 10 dec og der kunne jeg slet ikke mærke liv. De sagde Min moderkage lå også foran, og de sagde også til mig at det var okay jeg ikke mærkede liv endnu  for den var ret tyk. Men de nok skulle komme og allrede fra uge 20+5 mærkede jeg små spark. jeg har nok mærket liv inden, men vidste ikke med 100% sikkerhed at det var det der boblede i maven.

 

nu mærker jeg spark konstant, flere gange i timen på arbejde for der sidder jeg stille. ikke ret meget når jeg går eller laver noget derhjemme. men når man så lægger sig på sofaen, så kommer der gang i sparkene igen. Det er såååååååå underlig, sjovt og dejligt på samme tid. Du skal glæde dig. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker også baby en del :) i nat havde den fx hikke :) er jeg den eneste, der synes det kilder helt vildt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker også baby en del :) i nat havde den fx hikke :) er jeg den eneste, der synes det kilder helt vildt?

Nej det kilder virkelig meget. Jeg kan i nogle perioder slet ikke koncentrere mig når hun virkelig begynder. Tænker bare at det jo bliver stærkere og stærkere. så er lidt nervøs. for synes virkelig bed begynder at være nogle spark med kraft i! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det kilder virkelig meget. Jeg kan i nogle perioder slet ikke koncentrere mig når hun virkelig begynder. Tænker bare at det jo bliver stærkere og stærkere. så er lidt nervøs. for synes virkelig bed begynder at være nogle spark med kraft i! :D

Dejligt, at man ikke er den eneste :) altså man plejer jo at kunne se mit uden på maven, så frygter virkelig også baby s styrke. Hvor lang t var du henne da du blev scannet? Jeg synes bare min virker meget større end jer andres :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt, at man ikke er den eneste :) altså man plejer jo at kunne se mit uden på maven, så frygter virkelig også baby s styrke. Hvor lang t var du henne da du blev scannet? Jeg synes bare min virker meget større end jer andres :/

Ja hos mig kan man også se det ude på maven.. jeg var 19+3, hvor langt var du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hos mig kan man også se det ude på maven.. jeg var 19+3, hvor langt var du?

20+3, tænkte nemlig, der var stor vægt forskel og str på vores babyer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 20+3 da vi var til md og er nu 21+2, mærker af og til bobler i maven men ikke sådan jeg tænker det er spark og man kan ikke se det uden på..

Lider jo sådan af bækkenløsning, går sygemeldt og har ikke rigtig sovet inat så har bare en rigtig hyle dag Idag, laver næsten ikke andet.. :( ville ønske jeg snart ku slippe for alle de smerter og bare ku nyde det hele..

Undskyld men havde bare lige brug for at komme ud med det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 20+3 da vi var til md og er nu 21+2, mærker af og til bobler i maven men ikke sådan jeg tænker det er spark og man kan ikke se det uden på..

Lider jo sådan af bækkenløsning, går sygemeldt og har ikke rigtig sovet inat så har bare en rigtig hyle dag Idag, laver næsten ikke andet.. :( ville ønske jeg snart ku slippe for alle de smerter og bare ku nyde det hele..

Undskyld men havde bare lige brug for at komme ud med det..

Vildt, at vores var 5 cm længere :o

Jeg kender det alt for godt ! Kæmpe :kram

Har heller ikke sovet hele natten og tuder også konstant :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det lyder vildt så glæder mig også til på onsdag hvor vi skal til jordmor så vi kan snakke med hende om det..

Taaaark, hader de dage her hvor jeg bare hyler og aller helst bare vil ligge pakket helt ind i et mørkt rum.. Det er dælme godt vi ikke er gravide lige så lang tid som elefanter.. Puha :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det lyder vildt så glæder mig også til på onsdag hvor vi skal til jordmor så vi kan snakke med hende om det..

Taaaark, hader de dage her hvor jeg bare hyler og aller helst bare vil ligge pakket helt ind i et mørkt rum.. Det er dælme godt vi ikke er gravide lige så lang tid som elefanter.. Puha :(

Ha ha, Ja :D

Det er svært at smile og være glad for at være gravid når man har det sådan! Vi har faktisk ikke fortalt det til særlig mange, så vi satser på rygterne når alle. Jeg har ikke kunnet overskue at fortælle det til folk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER