Havbaek

Babygrød/mos sidder nu og undre mig.

9 indlæg i dette emne

T er jo ikke længere på babymos/grød men fast føde. Dette er mere hvad jeg sådan er kommet i tanke om, og undre mig over. 
Måske er der ikke så meget at undre sig over, men mere klarhed der mangler.

Jeg har af en lille fugl fået af vide, at selvom der på en pakke i superbrugsEN fx. står velegnet til babygrød, ikke nødvendigvis betyder at det SÅ ER egnet til dette formål.
Derfor kan jeg på visse punkter godt synes, at det er lidt misvisende de opskrifter der står i mine 2 babybøger med hjemmelavet mos/grød opskrifter.
Så hvordan finder man reelt lige ud af, hvilken pakke af diverse flager, grødris ect. der ER KORREKT egnet til babymos/grød.

T fik mos/grød efter hvad jeg var sikker på var godt nok, og han har derfor ikke manglet noget. Men alligevel blev mine 2 bøger lidt ubrugt gemt væk bagerst i reolen. Hvad gjorde/gør I andre?
Og har I før hørt også, at selvom der står på en pakke med flager fx, og det er egnet til babymos, ikke nødvendigvis betyder det så ER EGNET?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Undskyld, soede, men jeg forstaar simpelthen ikke spoergsmaalet? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår heller ikke helt..?

Men hvis der på en pakke står, at det er egnet, så er det vel egnet.. Måske andre bare mener, at noget andet er MERE egnet? Hmm.. Det var lige mit bedste bud..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår det heller ikke helt ? Hvad mener du med ikke egnet ? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår heller ikke helt hvad du mener men ved at fx pulver til færdiggrød ikke altid er ernæringsmæssigt korrekt til en baby, kan det være det? I færdigpulver er der ofte for meget kulhydrat og for lidt fedt i forhold til anbefalingerne til baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beklager hvis jeg ikke lige fik uddybet korrekt.

Men spørgsmålet lød bare på, om I også havde oplevet når der laves hjemmelavet grød, om I har oplevet at høre at fx majsmel ikke er egnet selvom der står på pakken det er.
Synes nemlig købe grød kan være dyrt og ikke altid det bedste. Jeg har så vidt lavet selv, men det var svært dengang, fordi jeg fik overstående af vide. 
Jeg har nemlig selv være meget i tvivl, derfor jeg bragte det indlæg på banen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beklager hvis jeg ikke lige fik uddybet korrekt.

Men spørgsmålet lød bare på, om I også havde oplevet når der laves hjemmelavet grød, om I har oplevet at høre at fx majsmel ikke er egnet selvom der står på pakken det er.

Synes nemlig købe grød kan være dyrt og ikke altid det bedste. Jeg har så vidt lavet selv, men det var svært dengang, fordi jeg fik overstående af vide.

Jeg har nemlig selv være meget i tvivl, derfor jeg bragte det indlæg på banen.

Nej, jeg har aldrig hørt det hvert fald...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har godt nok aldrig hørt om at alm gryn, flager, mel mm ikke skulle være egnet til babymad.

Altså havregryn er jo havregryn i min verden. Det er ikke baby venligst i rå form, men netop derfor laver man grøden så den bliver baby venlig.

Den person du har fået det afvide af, tror jeg altså er lidt galt på den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt mindes at have læst lidt om det du nævner. Har prøvet at kigge alle mine bøger igennem, men har ikke kunne finde den del der specifikt handler om gryn, flager mm.

Men har lige sakset nedenstående- og tænker at det kan være noget ala det samme der er "problemet" med gryn.

Sundhedsstyrelsen:

Kravene til børnemad er fastsat i en bekendtgørelse, som er baseret på et EU-direktiv. Det giver mulighed for også i Danmark at sælge forskellige industrielt frem- stillede børnemadsprodukter, som man kan finde i andre europæiske lande, fx kiks og desserter.

Kravene til disse produkter er så milde, at de fx kan have samme indhold som andre kiks og desserter. Der er derfor ingen garanti for, at disse børnemadsprodukter er mere egnede til at indgå i børns mad end tilsvarende almindelige produkter.

Bogen BLW af Gill Rapley

(Se markeringen på billedet)

post-2696-0-14067300-1389339163_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER