Sofiee

Artikel - lillesøster blev født som dreng

25 indlæg i dette emne

:o

Det var da vist meget heldigt, at han lige præcis var sin mors barn! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:o

Det var da vist meget heldigt, at han lige præcis var sin mors barn! :biglove

 

Det syntes jeg også..  :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:o

Det var da vist meget heldigt, at han lige præcis var sin mors barn! :biglove

Jeg er helt enig!  :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vild spændende læsning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste den også, og jeg synes det var en rigtig god rørende historie. Synes moderen har grebet det rigtig flot an og mødt hendes barn på hendes præmisser. Meget inspirerende :)

 

Helt enig i, at det er godt, det var hende, der var hans mor. Det kunne have været en rigtig trist historie, hvis hun havde haft andre forældre, der ikke var lige så åbentsindede. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Interessant læsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anede ikke børn så tidligt var så bevidste om hvilket køn de "passer" til.

Men sikke en fantastisk mor!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow en rørende artikel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anede ikke børn så tidligt var så bevidste om hvilket køn de "passer" til.

Men sikke en fantastisk mor!!!

Det overraskede også mig! Jeg har egentlig altid tænkt at det med køn var en meget samfundsorienteret ting, at drenge legede med drengelegetøj, fordi det var det de fik at vide var drengelegetøj, og at piger elskede lyserødt fordi det var fint og piget. Altså at køn var noget man lærte børn hvad var, ikke noget det på den måde lå så dybt i en, at det kom til udtryk så tidligt. Jeg har egentlig ikke tænkt over om Karla har et "køn" hun hører til endnu, men har nok mere tænkt at hun ikke har været så præget.

Synes det er interessant

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anede ikke børn så tidligt var så bevidste om hvilket køn de "passer" til.

Men sikke en fantastisk mor!!!

:ditto så lærte jeg noget i dag.

 

Jeg har stadig svært ved at forstå det, sådan helt oprigtigt, altså jeg har ikke noget negativt at sige om transsexuelle, men jeg har svært ved at forstå det i mit lille hoved. Måske er jeg bare lidt fastgroet i at man er en "han" eller hun" og det kan der ikke lige sådan laves om på? Og hvis man ikke er en "han" eller "hun" så blir jeg lidt forvirret om hvad man så ellers lige er.

 

Håber snart den danske lovgivning blir moderniseret lidt på det her område, så transsexuelle kan få et værdigt liv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det overraskede også mig! Jeg har egentlig altid tænkt at det med køn var en meget samfundsorienteret ting, at drenge legede med drengelegetøj, fordi det var det de fik at vide var drengelegetøj, og at piger elskede lyserødt fordi det var fint og piget. Altså at køn var noget man lærte børn hvad var, ikke noget det på den måde lå så dybt i en, at det kom til udtryk så tidligt. Jeg har egentlig ikke tænkt over om Karla har et "køn" hun hører til endnu, men har nok mere tænkt at hun ikke har været så præget.

Synes det er interessant

Præcis - tror nu stadig legetøjet og hvad man identificerer kønnet med er samfunds bestemt, men jeg har det præcis som dig, det er først indenfor de sidste par mdr at man på legetøjet kan se vi har en pige. Men at så små børn kunne føle sig forkert i sin krop er nyt for mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en fantastisk mor. Godt kæmpet!!

Min ældste dreng er godt på vej mod de tolv år.. Han er i en fase hvor alting skal være lyserødt. Ingen tvivl om at han er en dreng og spiller fodbold. PlayStation osv. Alt indikerer at han er dreng med stort D.. Men alligevel er det lyserød og pink der er hittet. Glimmer er også velkommen. Jeg har haft mange diskussioner med familie og venner omkring at han gerne må få alt hvad der er i de ønskede farver men ingen har imødekommet hans ønsker, fordi han er jo en dreng. Til min store glæde havde min søde svigermor købt et pink glimmerslips til ham i nytårsgave, vi havde købt en pink glimmerhat.. Og aldrig har jeg set en gladere dreng.. Så glem alt om fordomme og drengefarver og pigefarver.. Lyt til jeres børn og elsk dem for hvad de er.. <3 bare en lille historie fra vores verden selvom at det slet ikke er så ekstremt som dette tilfælde.. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en fantastisk forstående mor.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en fantastisk mor. Godt kæmpet!!

Min ældste dreng er godt på vej mod de tolv år.. Han er i en fase hvor alting skal være lyserødt. Ingen tvivl om at han er en dreng og spiller fodbold. PlayStation osv. Alt indikerer at han er dreng med stort D.. Men alligevel er det lyserød og pink der er hittet. Glimmer er også velkommen. Jeg har haft mange diskussioner med familie og venner omkring at han gerne må få alt hvad der er i de ønskede farver men ingen har imødekommet hans ønsker, fordi han er jo en dreng. Til min store glæde havde min søde svigermor købt et pink glimmerslips til ham i nytårsgave, vi havde købt en pink glimmerhat.. Og aldrig har jeg set en gladere dreng.. Så glem alt om fordomme og drengefarver og pigefarver.. Lyt til jeres børn og elsk dem for hvad de er.. <3 bare en lille historie fra vores verden selvom at det slet ikke er så ekstremt som dette tilfælde.. :-)

Sikke et fantastisk indlæg! Hvis bare flere var som dig :)

Jeg synes bestemt også, at man skal gøre plads til dukker og biler, hvis det er det, der gør ens barn glad.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at historien nok havde været anderledes, hvis det havde været en pige, der ville være en dreng.

Jeg tror det er mere acceptabelt for piger, at være drengede, end det er for drenge at være pigede. Karla har en del tøj, der er købt i "drengeafdelingen" i tøjforretninger. Grå cardigans, AC/DC-tshirts, blå bukser mm., og det er der ikke en sjæl, der rynker brynene over. Men jeg tror det ville være anderledes, hvis en dreng på hendes alder kom i tøset tøj. Nok især vores forældres generation vil have svært ved at forstå det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke et fantastisk indlæg! Hvis bare flere var som dig :)

Jeg synes bestemt også, at man skal gøre plads til dukker og biler, hvis det er det, der gør ens barn glad.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at historien nok havde været anderledes, hvis det havde været en pige, der ville være en dreng.

Jeg tror det er mere acceptabelt for piger, at være drengede, end det er for drenge at være pigede. Karla har en del tøj, der er købt i "drengeafdelingen" i tøjforretninger. Grå cardigans, AC/DC-tshirts, blå bukser mm., og det er der ikke en sjæl, der rynker brynene over. Men jeg tror det ville være anderledes, hvis en dreng på hendes alder kom i tøset tøj. Nok især vores forældres generation vil have svært ved at forstå det.

Det tror jeg du har ret i.

Til julefrokost havde Pixie en blå bluse med en viking på, og både min moster og min kusine mente at det kunne jeg da ikke tillade mig. At give hende drengetøj på.

Hun er bare så smuk i blå :biglove så pyt med det.

Normalt må piger gerne være drenget i det, mens drenge må ikke være noget der minder om piget uden at der bliver sagt at de ikke er rigtige drenge.

Synes den mor i artiklen er sej. Hun lytter til sit barn og ikke andres mening af hvad der er rigtigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg du har ret i.

Til julefrokost havde Pixie en blå bluse med en viking på, og både min moster og min kusine mente at det kunne jeg da ikke tillade mig. At give hende drengetøj på.

Hun er bare så smuk i blå :biglove så pyt med det.

Normalt må piger gerne være drenget i det, mens drenge må ikke være noget der minder om piget uden at der bliver sagt at de ikke er rigtige drenge.

Synes den mor i artiklen er sej. Hun lytter til sit barn og ikke andres mening af hvad der er rigtigt

Lige det du nævner med "at så er de ikke rigtige drenge" (ved godt det ikke er din holdning), får mig simpelthen til at gyse! Min svigerfamilie og min mand er faktisk meget sådan, de var ved at dø da jeg nævnte at jeg også synes William skulle have en dukke.

Hvorfor skal "vi" bestemme hvordan det er rigtigt at være? Hvorfor kan man ikke bare være præcis som man er, og være rigtig, netop fordi man er sig selv?

Jeg HADER simpelthen fordømmelse og at nogle er mindre gode eller rigtige fordi de ikke er som flertallet har besluttet at man skal være!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart behandler og klæder jeg min søn, som man nu behandler og klæder drenge, fordi han jo altså (i hver fald indtil videre! ;)) ER en dreng.. Men hvis han kommer og vil have lyserødt tøj, barbier og kaldes Stormine (:lol), jamen så er det da det vi gør.. Mere firekantet skal det heller ikke være! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige det du nævner med "at så er de ikke rigtige drenge" (ved godt det ikke er din holdning), får mig simpelthen til at gyse! Min svigerfamilie og min mand er faktisk meget sådan, de var ved at dø da jeg nævnte at jeg også synes William skulle have en dukke.

Hvorfor skal "vi" bestemme hvordan det er rigtigt at være? Hvorfor kan man ikke bare være præcis som man er, og være rigtig, netop fordi man er sig selv?

Jeg HADER simpelthen fordømmelse og at nogle er mindre gode eller rigtige fordi de ikke er som flertallet har besluttet at man skal være!

Får jeg en dreng så bliver han både fimset og sej ;)

Altså det er da skønt når drenge leger med dukker, for den oplevelse skal de da have med.

Er helt enig i det sidste du skriver. Fordømmelse er virkelig ikke godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får jeg en dreng så bliver han både fimset og sej ;)

Altså det er da skønt når drenge leger med dukker, for den oplevelse skal de da have med.

Er helt enig i det sidste du skriver. Fordømmelse er virkelig ikke godt.

Jeg ønsker også at min søn bliver en god far en dag (altså hvis han vil have børn) og så er det da godt at have en dukke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke helt hvad jeg synes... Et eller andet sted, synes jeg faktisk det er super forkert at så lille et barn har lært ja.. Hvad forskellen på piger og drenge er og er bevidste om det!

Altså... En ting er ah være misundelig på en tissekone... Men at vælge at ville være det andet køn, når man er 2-4 år? Jeg tror simpelthen ikke på at et barn i den alder er ja.. Klar over det valg!

At ens barn er klar over forskellen på drenge og pigenavne, er vildt... At de vil kaldes noget bestemt... Ej, jeg ved ikke - jeg er chokeret og synes det lyder forkert :(

Camille er tit blevet opfattet som en dreng - hun leger tit med drengeting, og elsker blå og grøn :)

Min venindes dreng på 10 er vild med hallo kitty og det gav vi ham i julegave.

Men kom Camille og sagde når hun var 3-4-5 år t hun ville kaldes Kent.. Ja så fik hun altså at vide at ens navn og end køn var ligegyldig, og at hun var helt perfekt som hun var...

Synes det lyder ekstremt at et barn i den alder kan reagere som den dreng gør...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke helt hvad jeg synes... Et eller andet sted, synes jeg faktisk det er super forkert at så lille et barn har lært ja.. Hvad forskellen på piger og drenge er og er bevidste om det!

Altså... En ting er ah være misundelig på en tissekone... Men at vælge at ville være det andet køn, når man er 2-4 år? Jeg tror simpelthen ikke på at et barn i den alder er ja.. Klar over det valg!

At ens barn er klar over forskellen på drenge og pigenavne, er vildt... At de vil kaldes noget bestemt... Ej, jeg ved ikke - jeg er chokeret og synes det lyder forkert :(

Camille er tit blevet opfattet som en dreng - hun leger tit med drengeting, og elsker blå og grøn :)

Min venindes dreng på 10 er vild med hallo kitty og det gav vi ham i julegave.

Men kom Camille og sagde når hun var 3-4-5 år t hun ville kaldes Kent.. Ja så fik hun altså at vide at ens navn og end køn var ligegyldig, og at hun var helt perfekt som hun var...

Synes det lyder ekstremt at et barn i den alder kan reagere som den dreng gør...

I min verden er det ikke et valg, barnet har taget. At det har besluttet, at det er sjovere/ bedre/ sejere what ever at være en pige.

Jeg tror det er noget barnet er, allerede fra fødslen. Jeg tror ikke det er en spontan ide, som bare hænger ved.

Ligesom jeg heller ikke tror det er et valg at være homoseksuel/ heterosexsuel.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min verden er det ikke et valg, barnet har taget. At det har besluttet, at det er sjovere/ bedre/ sejere what ever at være en pige.

Jeg tror det er noget barnet er, allerede fra fødslen. Jeg tror ikke det er en spontan ide, som bare hænger ved.

Ligesom jeg heller ikke tror det er et valg at være homoseksuel/ heterosexsuel.

:)

:ditto

Desuden var barnet selvskadende i en alder af 4 år så er det noget der skal reageres på, for et barn i den alder er det at få en rift noget de nærmest tror man skal på hospitalet for, så det har VIRKELIG følt sig forkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt sikkert IKKE et valg barnet har taget. han er simpelthen født i den forkerte krop.

Nu har jeg en ven, som faktisk er transkønnet. Men først er sprunget ud, sidste år. Da han var sidst i tyverne. Han har altid været "anderledes" og har haft det rigtig svært ved at agere sammen med andre. Havde han nu kunnet udtrykke sig så klart som lille Christian/Christina gør det i aktiklen, ville jeg have haft en veninde idag. Det er jeg sikker på.

Og kæmpe respekt til den mor der tør give sit barn den mulighed og respekt det er at føle sig "rigtig".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anede ikke børn så tidligt var så bevidste om hvilket køn de "passer" til.

Men sikke en fantastisk mor!!!

Det er ret vildt :O

Helt enig, hun er en fantastisk mor :)

Meget apropos, så har jeg en veninde, det netop har fortalt offentligt på FB, at hun (han) er transkønnet, jeg har aldrig været i tvivl- men hun har stået frem nu, i en alder af 34 :) Hun går kun i poset drengetøj, hvis hun er i det stive puds er det med slips og skjorte osv. Osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER