TroldeMor

Veninde skal have keglesnit

3 indlæg i dette emne

Øv.... Mine kære veninde har fået konstateret celleforandringer (én prøve siger moderate, og en anden siger svære forandringer) og skal have foretaget keglesnit her på onsdag. Jeg har rigtig ondt af hende, og jeg kan mærke at jeg også bliver lidt bekymret... For hvad vil det egentlig sige? Altså, jeg er med på at det ikke er kræft, og at keglesnittet gerne skal "løse" problemet.... Men hvad hvis det så ikke hjælper?

Hende og kæresten er ellers netop gået i gang med projekt baby her op til nytår, og udover at hun er bange, er hun selvfølgelig også vildt ked af at de er nødt til at indstille projektet for nu, og nervøs for om det kan give problemer senere hen :(

 

Er der nogen af jer der har erfaringer med celleforandringer, og som måske kan fortælle lidt om det?

 

 

Jeg ville være meget taknemlig for at høre lidt "fra virkeligheden"  :help :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Christina,

 

Lige inden jeg blev gravid med Anton fik jeg konstateret celleforandringer. Jeg blev henvist til gynækolog og fik taget biopsier i form af bide prøver. Hvad jeg ikke vidste da var at jeg rent faktisk var gravid.

 

Jeg blev holdt øje med i hele graviditeten med Anton, og 8 uger efter var jeg til HPV skrab igen hvor den viste moderate celleforandringer. 3 måneder efter det var jeg til et nyt skrab som viste svære celleforandringer og da Anton var et år fik jeg foretaget et keglesnit.

 

Mit keglesnit foregik sådan at gynækologen bedøvede (enten lokalt eller fuld bedøvelse) lokalt og derefter brændte hun et keglesnit formet udsnit af livmoderhalsen for at fjerne de "dårlige" celler. De har et specielt mikroskop der kan se disse under selve "operationen". Det gjorde ikke ondt andet end menstruation smerter efterfølgende.

At hun så ikke fik brændt et blodkar ordentligt ved mig er hvad der kan ske, og jeg mistede en del blod. 3 måneder efter fik jeg igen fortaget et celleskrab og alt var væk :)

Jeg har gået til tjek med ½ års mellemrum og nu et års mellemrum og der har intet været.

 

Hvis det ikke virker første gang foretager de et nyt. Man kan sige så meget at, jo selvfølgelig tager de af livmoderhalsen, men der skulle ikke være nogle problemer med at blive gravid :) Jeg håber det bedste for din veninde og håber de snart kan komme igang med PB igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten, hvis du har flere spørgsmål som kan berolige dig at få svar på så er du velkommen til at skrive en PM :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER