Helle H

Villads hurtige vej til verden ♥♥

25 indlæg i dette emne

Efter 9 lange måneder og mange nervøse timer omkring juleaften.

Så blev det endelig d. 26 hvor vi skulle sættes igang. Endelig skulle vi få dig at se. Vores længe ventede søn, lille Villads. Lille mand, for det havde alle vurderet dig til. Ca 3500 gr.

Vi skulle møde på fødegangen kl. 8.00 torsdag morgen.

Din søster var afleveret hos moster og onkel.

Vi var meget spændte og så klar til at møde dig. Vi blev mødt af en rigtig sød jordemoder Pia, som forklarede os hvordan det hele nu skulle foregå. Først ville jeg få kørt en kurve, for lige at tjekke din hjertelyd og se om jeg havde veer.

At høre dit skønne hjerte slå, det var fantastisk. Jeg havde ingen veer, heller ikke så meget som en plukvee.

Men kurven var fin og jeg fik 2 piller som skulle kunne sætte gang i veer så du kunne komme ud til os.

vi tog hjem og ventede spændt.......men der skete bare ingenting. Jeg fik lidt plukveer men der var også det.

kl. 13.30 skulle vi komme derop igen, vi kom derop og der var vildt travlt. Vi endte med at vente en halv time, fordi der var så travlt. Vi sad i venteværelset og hyggede med julefilm.

Endelig kom vi til og det foregik ligesom om morgenen, jeg fik kørt kurve igen. Fantastisk hjertelyd og ingen veer.

vi fik beskeden at hvis der ikke skete mere, så skulle vi komme igen fredag morgen kl. 8.00.

vi tog hjem og lavede ingenting. Astrid blev hos moster og onkel, for hvis nu det gik igang, så ville det være synd for hende at hun skulle afsted igen.

Vi savnede hende helt vildt. Det var så mærkeligt, at hun ikke var hjemme. Huset føltes så tomt.

Din far sagde at det da også var lidt hyggeligt, at det bare var os.......men efter 1 time sagde far:" okay, jeg savnet hende.....mangler at hun kommer med bøger, puslespil og køre vildt på cykel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh beretning - spændende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh beretning - spændende :)

:ditto - og hatten af for, at du har overskud til at skrive den :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiih og så var det kun en teaser! Snyd :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til fortsættelsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heller ikke den omgang piller fik dig til noget som helst. Igen kraftige plukveer. Men fordi vi jo ikke vidste om du måske ville komme om natten så blev din søster hos moster og onkel morten.

Vi syntes at det ville være synd at Astrid skulle køres ud og passes om natten når hun nu lige var kommet hjem. Men vi ved også at hun jo havde det super fint. Til julefrokost hos min søsters mands familie. Vi kender dem vældig godt. Vi fik en besked på et tidspunkt, hvor det var et billede af Astrid der bare sad og spiste et helt stykke medisterpølse. Hvor der så stod, dette er mit 3 stykke. Så, så fandt vi ud af det. Astrid elsker nu medisterpølse. ♥♥♥♥♥.

Da de kørte hjem fra julefrokost, var de forbi og hente sengetøj....nåh, jeg tudede. Din søster sad ude i bilen og kunne ikke se hverken os eller hus.

Det var så hårdt, specielt fordi der jo bare ikke var sket noget.

Vi slappede Fortsat bare af og håbede på at du ville melde din ankomst, men ak nej.

Fredag d. 27 december 2013

Vi skulle igen møde på fødegangen kl 8.00 til igangsættelse♥♥♥♥

post-3734-0-89267900-1390304505_thumb.jppost-3734-0-78328100-1390304523_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spændt på fortsættelsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig også til fortsættelsen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig også til resten! Og jeg har masser af respekt for at du har overskud til at skrive noget :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, lad os høre forsættelsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fredag den 27 december 2013.

Efter endnu en nat med plukkeveer skulle vi igen møde på fødegangen kl 8.00.
Denne gang skulle jeg have dobbelt dosis piller. Jeg fik kørt en kurve så vi kunne høre dit dejlige hjerte.
De havde så travlt på fødegangen at jordemoderen, spurgte om det var okay at hun undersøgte mig, mens kurven kørte.
Der var ikke sket en SKID rent ud sagt. Jeg havde stadigvæk livmorhals og var kun en lillefinger åben.
Jeg kunne mærke hvor skuffet jeg var.

Kurven var perfekt, du havde det så fint. Men ingen veer overhovedet.
Jeg fik 4 piller og så kunne vi bare køre hjem og vente.
Igen med beskeden om at komme tilbage kl. 13.30.
Jordemoderen fortalte os at fordi de havde så travlt, så kunne det godt være at vi ville blive ringet op og få udsat vores tid kl. 13.30.

Vi tog fra sygehuset og tænkte at nu måtte det altså godt gå i gang.

 

Vi tog hjem og din skønne far lavede lækker morgenmad. Efter morgenmaden gik vi ind i stuen og lagde os godt tilrette for at slappe lidt af og se en julefilm.

 

Kl. 11: begynder jeg at få plukkeveer. Men ikke noget hvor jeg tænker wuhuuuu.

 

Kl. 12: bliver plukkeveerne kraftigere, men stadigvæk ikke veer.

 

Vi har en tid igen kl. 13.30, vi ventede spændt på om de ringede oppe fra fødegangen fordi de havde så travlt. Men heldigvis ikke.

Mine plukkeveer var på dette tidpunkt begyndt at blive lidt kraftigere. Men tiderne var alt fra 3 minuter og op til 7 minuter. Da vi gjorde os klar til at køre på sygehuset begyndte det at gå i sig selv igen.

Jeg sagde til din far at hvis de forsvandt helt igen, så ville jeg begynde at græde....

 

Men kl. 13.30 var i igen på fødegangen og mor blev tjekket igen, ganske som sidst havde jeg livmoderhals og kun åben en finger.

Der blev kørt en strimmel og den viste at du havde det så fint.  

 

Vee kurven, den viste 5 veer på en halv time. Det sjove var at din far og jeg kunne se på skærmen at de var stigende.

 

50

60

79

 

Så de sidste 3 veer steg lige for øjnene af os og vi snakkede om at det da var sjovt. Men det var absolut ikke noget jeg kunne mærke.

 

Jordemoderen kom og koblede mig fra maskinen og sagde at det jo så fint ud. Veerne var stille og rolige. Men som hun sagde, så kunne de stadigvæk godt gå i stå igen.  Men nu ville de ikke give mig flere piller.

 

Min tanke var bare at hvis de gik i stå igen så græder jeg.....argh.

 

Jordemoderen havde booket os en tid til kl. 8.00 dagen efter. Men vi håber ikke at i får brug for den sagde jordemoderen.

 

Vi sagde farvel til jordemoder Signe og gik ned mod bilen.

 

På vej ned til bilen havde jeg 2 veer, på vej hjem i bilen havde jeg også veer.

 

Da vi kom hjem, var kl. ca 15.00, jeg kunne mærke at veerne tog til og bed ret kraftigt. Jeg lagde mig på sofaen og måtte efter ganske få sekunder op igen. AAAAAAAAAV, jeg kastede mig ned på maven med benene på gulvet.  

Jeg kan huske at jeg tænkte at dette bliver en laaaaaaaaang dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mens Jeg lå der på mine knæ med stadig tiltagende veer, Kiggede jeg på din far og sagde, "jeg vil ikke alligevel" Din far kiggede på mig. "hvad er det du ikke vil"

JEG VIL IKKE FØDE ALLIGEVEL.......hahahahahahaha, din far smilede bare og sagde at det var lige sent nok. :-)

Jeg tænkte på da jeg havde veer med din søster.

Der vågnede jeg op med 3 minutter i mellem veerne kl. 4.45 og alligevel kom hun ikke til verden før kl. 21.40.

Så jeg kunne bare se en laaaaaaaaang dag foran mig og måske en fødsel om natten.

Det som undrede mig rigtig meget, det var, hvor ondt det gjorde.......det gjorde virkelig sindssygt ondt. Jeg tænkte igen på astrids fødsel og de veer jeg havde der, og det var først sidst på eftermiddagen at veerne gjorde så ondt.

Nå! Men jeg lå der på mine knæ ind over sofaen og efter ganske få minutter måtte jeg have din far til at flytte sofa bordet lidt væk fra sofaen så jeg kunne ligge hen over det.

Jeg vred mig rundt og klynkede.

Din far blev kort tid efter enig med sig selv om at han ville gå ud i køkkenet og lave kartoffel mos, som vi skulle have til aften.

Jeg fuldte med ud i køkkenet og hang hen over køkkenbordet. Vi begyndte at tage tid på veerne og varighed.

Der fik vi lidt et chock.

3.14

3.20

2.14

Og de havde alle varighed omkring 45-50 sekunder.

Vi nåede at tage tid på dem ca en halv time. Så blev vi enige om at ringe på fødegangen.

Din far fandt nummeret på telefonen og gav mig røret. Jeg kiggede på ham og sagde at det måtte han altså gøre. Jeg kunne næsten ikke snakke.

Din far fik jordemoder Signe fra tidligere i røret og din far forklarede og undskyldte for vi var jo godt klar over at der jo sikkert ikke var sket noget, men vi blev nødt til lige at hører om der var noget vi kunne gøre.

Til din fars store overraskelse var svaret fra Signe, at vi skulle komme derop.

Her var kl. Ca 15.45, altså kun 45 minutter siden vi var kommet hjem. Jamen sagde din far i røret kan det godt gå så hurtigt. Ja, det kan det, var svaret.

Din far lagde røret på og jeg blev ked af det.

Jeg havde jo haft livmoderhals kl. 13.30 og jeg er jo ret pylret. Så jeg forestillede mig allerede at vi ville komme derop og blive undersøgt. For så at få at vide at jeg stadigvæk ikke er åben.

Nå, men vi pakkede bilen og kørte mod sygehuset. På vej mod sygehuset havde jeg flere veer og de gjorde simpelthen såååå ondt. Jeg hang i håndtaget i loftet.

Din far sat mig af ved hovedindgangen og kørte ned for at parkere i parkeringshuset. Vi havde aftalt at vi skulle mødes på anden sal. Jeg tog elevatoren en sal op, stod op af gelænderet og ventede på din far.

Mens jeg stod der fik jeg endnu en vee. Nåååååå, den gjorde nas. Der gik en mand forbi og han stoppede op og spurgte mig om jeg havde brug for hjælp.

Jeg fik fremstammet at jeg havde veer og ventede på min mand. Manden gik ned af trappen, men han blev stående halvt nede indtil din far kom.

Meget sødt og lidt pinligt samtidig, for jeg jamrede .....hahaha.

ENDELIG, kom din far, det føltes som hundrede år.

Men han hankede op i mig og vi gik ind i elevatoren.

Da vi trådte ind på fødegangen, kom der 4......ja, du læste rigtigt 4 jordmødre ud og tog imod os.

Nora (hende jeg fødte ved), tog mig under den anden arm og hun råbte til de andre 3. "Citat, for det glemmer jeg aldrig, som taget ud af en Hollywood film. "Hun skal bare direkte ind på stue 2, gør alt klar."

Jeg græd og undskyldte overfor Nora, for jeg havde sikkert stadigvæk livmoderhals og det var sikkert bare mig der er pylret.

Vi kom ind på stuen og jeg kiggede rundt. En var igang med at fylde badekar, en tændte varmepladen hvor du skulle over når du skulle undersøges, en anden gjorde fødelejet klar. Nora guide mig hen til fødelejet og hun hjalp mig af tøjet og jeg fik sygehus tøj på. Stadigvæk undskyldende og en smule i chok.

Kl. 16.20

Jeg kom op og ligge og Nora undersøgte mig, hun kiggede på mig og sagde "helle jeg kan godt forstå du har ondt, du er 10 cm åben og hvis du får lyst til at presse så gør du det bare.

Så hylede jeg igen, for det var bare det sidste jeg nogensinde havde forestillet mig. Jeg var fuldstændig i chok.

Vi havde ingenting med op nede fra bilen, og det måtte vente for der var absolut ikke tid.

Kl. 16.45 tog jordemoderen vandet fordi det ikke var gået. Dette gjorde desværre at jeg skrumpede 2 cm, ned til 8 cm, så dem skulle jeg udvide mig igen. Men det gik ret hurtigt.

Jeg har den sidste del af min graviditet døjet meget med bækkenløsning og at du stod på mine never ned i mit højre ben. Så under fødslen gjorde mit bækken virkelig ondt. Jeg kan huske hvordan jeg havde fat i lagnet på sengen med knyttede næver, samtidig med at jeg kravlede baglæns fordi det gjorde så ondt i mit bækken hver gang jeg fik en vee.

Kl. 17.25 Pludselig var det som om, det slet ikke gjorde ondt mere. Jeg kunne trække vejret igen.......i hvertfald ganske kort. Det var simpelthen, fordi jeg nu fik presse veer.

Lidt efter kom en jordemoder mere kom ind på stuen og Nora kiggede på hende..."10 minutter, sagde hun til hende" . Jeg kiggede på Nora og sagde..." Hvis det er hvor lang tid der er til jeg har født, så holder jeg dig til det."

Nora kiggede på mig og grinte, sådan tænk at have humor på dette tidspunkt.

Der gik 5 minutter så lå jeg og skreg på kejsersnit. :-)

Der gik ikke 10 minutter......der gik 7 minutter.

Kl. 17.42 fødte jeg en smuk smuk dreng. Han var så fin og flot han havde ingen fedt eller blod eller noget. Han var helt fin i farven.

Nora lod din far klippe navlestrengen og hun skød dig til 3500 gram.

Jeg fik 2 sting og fødte dit livstræ ret hurtigt.

Du lå oppe hos mig og puttede. Jeg ringede til din moster og fortalte at du nu var kommet til verden og at du var så perfekt.

Vi kom ret hurtigt derefter over i sengen og ligge. Du blev lagt til brystet for at spise. Ingen problemer der. Du fandt ud af det med det samme. Mors dygtige dreng.

Din moster, onkel Morten og kusine Ulrikke kom ganske kort tid efter.

Efter 2 timer kom Nora igen og du skulle tjekkes.

Først kom du på bordet og hun tjekkede dine reflekser, din gane, dine fingre, dine hænder indeni, din ryg, pung, fødder, tæer og hun roste dig sååååå meget.

Vi var smilede og smilede alt var bare perfekt.

Hun målte dig 54 cm og så lagde hun dig på vægten.......tog dig af igen og lagde dig på igen.....det var pokkers sagde hun.....4305 gr. ......rimelig langt fra 3500. Hahahahaha. Det kom virkelig bagpå hende.

Vi havde siden du blev født altså de sidste par timer ikke set andet end dit højre øje. Nora forsikrede os at det nok skulle rette sig. Vi fik noget gaze og salt vand med hjem og så skulle vi "bare" vaske øjet så skulle det nok åbne sig.

Kl. 21.30 pakkede vi dig godt ind og kørte hjem. Vi kom hjem til levende lys udenfor huset flag og en flag ranke indenfor hvor der stod Villads. Min skønne skønne søster.

Den første nat sov du i liften mellem os <3

Du er vores ønskebarn og så elsket af alle omkring dig. <3

post-3734-0-24027300-1395262247_thumb.jp

post-3734-0-72018700-1395262310_thumb.jp

post-3734-0-81573500-1395262322_thumb.jp

post-3734-0-90805800-1395262332_thumb.jp

post-3734-0-51070400-1395262342_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kort vej alligevel :) vi må da snart få slutningen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

F5 F5 F5!!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er naturligvis en årsag til at hun ikke har opdateret endnu! Jeg tror i må væbne jer med tålmodighed, piger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg endelig fået skrevet resten af min beretning. <3

Historien om vores skønne søn og hans øjne, den halter lidt bagud. Men nu har jeg fået åbnet op ved en psykolog og jeg er igang med bearbejdelse. Så bare det at få skrevet denne beretning færdig er stort for mig.

En start <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du delte din fødselsoplevelse med os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk beretning :7himmel

Ret sjovt at du stod der på trappen og ventede. Det må have været hårdt, at det gik så stærkt! :)

Håber I alle har det godt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg endelig fået skrevet resten af min beretning. <3

Historien om vores skønne søn og hans øjne, den halter lidt bagud. Men nu har jeg fået åbnet op ved en psykolog og jeg er igang med bearbejdelse. Så bare det at få skrevet denne beretning færdig er stort for mig.

En start <3

Dejlig læsning Helle. Tak :)

Er glad for at du får hjælp til at bearbejde det hele :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt og vild historie Helle. Griner jeg lidt da du sagde, du havde en hurtig fødsel, fordi vi havde talt lidt om det før. Jeg håber at jeg har ikke nogen vild historie denne gang.. men måske. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som en drømmefødsel, kan godt forstå at i blev overraskede over hvor hurtigt det pludselig gik... Sikke en sød søster du har dig, må være dejligt at vende hjem til sådan et syn :)

Og sikke dejlige billeder af lille Villads, han er bare skøn :D Kan godt forstå at i er forelskede :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning. Og sikke nogle dejlige billeder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en smuk beretning du fik skrevet, og dejlige billeder, kæft hvor har du fået nogle lækre unger  :kuller

 

Håber det går godt hjemme hos jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fin en beretning du har skrevet :-) tillykke med Lillemanden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER