Guest

Buler ud?

13 indlæg i dette emne

Hvor tideligt begyndte I at bule ud?

Har en veninde der er anden gangsgravid i 20 uge (ca) og har den fineste lille runde pæne mave, så har jeg en kollega der er ca samme henne men første gang, hun har bare en lille bitte delle, og ser blot lidt småtyk ud (bortset fra hun er åleslank ellers)

Jeg selv er lige knap 11 uger henne, og synes allerede maven buler, kæresten har også kommenteret det, lægen mente sidst jeg var der at det ikke vil kunne ses på slanke mig før omkring uge 18-20, men specielt den seneste uge synes jeg maven er begyndt at bule, lidt tideligt måske,

Så hvornår begyndte i bule ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tja, det er jo helt enormt forskeligt fra kvinde til kvinde. Selv er jeg lige straks 14 uger henne, og der er kun en bule at se når jeg ligger fladt ned og den er meget lille...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil jeg var 16-17 uger henne havde jeg også en mave men det var mest luft, nu er jeg 20 uger henne og nu begynder jeg at få "rigtig mave" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg er første gangs gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også sige at det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde... :)

Jeg syntes også jeg havde en bule og havde svært ved at "skjule" graviditeten i starten... men kan se på billederne at det mere var luft i maven end det var baby bule... Livmoderen vokser jo som regel først op over skambenet efter uge 12... :)

Men som sagt er det meget individuelt... når jeg kigger mine uge billeder er det først fra uge 20 man kunne begynde at se graviditeten.. og maven kunne også skifte lidt fra dag til dag! :)

Babybulen kommer lige pludselig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er andengangsgravid.

Denne gang fik jeg en fin lille rund mave fra uge 14 ca. Der var jeg også allerede i ventetøjet, mest fordi jeg går i tætsiddende bukser, og det kunne jeg ikke holde ud over maven. Men jeg så først rigtig gravid ud og ikke bare buttet fra uge 18 ca.

Nu er jeg 26 uger henne, og har en efterhånden ret stor mave,d er er i vejen, og føler mig noget mere tynget end første gang, hvor jeg ikke husker maven så stor som nu i uge 32 heller.

Så der er stor forskel :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes hurtigt, jeg bulede. Jeg havde lige tabt 16 kg. og var derfor, helt automatisk, opmærksom på at min mave blev større igen...

Men meget af det var luft i maven - nogle dage var jeg faktisk lige så stor om aftenen efter aftensmad, som jeg er nu (26+4)... Og jeg var hurtigt i ventebukserne, fordi jeg fik det skidt, hvis det klemte om maven.

Jeg tror at hormoner og luft i maven kan gøre meget i 1.trimester. Det er nok også derfor, at de først begynder at måle maven i løbet af 2.trimester.

Nu kan jeg godt have bukser på med elastik på maven uden at få ubehag. Selvfølgelig kan jeg på ingen måde passe mine bukser igen, men træningsbukser med elastik i livet o.lign. Generer mig ikke nær så meget som i starten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt ske det er mest luft og hormorner, specielt om aftenen kan jeg ligne en der er højgravid, om morgen er jeg bare sådan mere normal.

Men det da mega belastende, så vent da med at komme til det er rigtig så jeg ikke skal gå og ligne en halvfed sæk :p

Skal til nf i næste uge, jeg håber virkelig de havde ret til terminsscanningen at der kun er en, nogen aftener skulle man næsten tro der var tre :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov jeg skal nok lige skynde mig at sige jeg er 11+3 i dag og kan stadig passe mine normale bukser, men om aftenen strammer de lidt, så jeg er begyndt at hoppe i jogging bukserne om aftenen :)

Tror lige når vi har været til nf i næste uge at jeg skal en tur forbi ønske børn og se om jeg ikke kan få sådan en dims til mine bukser så jeg kan passe dem lidt længere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg buler rigtig hurtigt ud.. Havde her 2 gang svært ved at skjule det til de 12 uger... Første gang var folk slet ikke i tvivl da jeg var 14-16 uger henne, men jeg kunne se det meget før. Kommer meget an på ens bygning og hvor lang/kort ens overkrop er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov jeg skal nok lige skynde mig at sige jeg er 11+3 i dag og kan stadig passe mine normale bukser, men om aftenen strammer de lidt, så jeg er begyndt at hoppe i jogging bukserne om aftenen :)

Tror lige når vi har været til nf i næste uge at jeg skal en tur forbi ønske børn og se om jeg ikke kan få sådan en dims til mine bukser så jeg kan passe dem lidt længere :)

Jeg stormede også ud og købte sådan en "forlænger"... Men jeg har faktisk ikke brugt den!!..

Jeg har først fået lidt glæde af den nu, hvor maven er stor og sunket ned!...

Mine normale bukser, er for lavtaljede til at det fungerede... for at det skal fungere skal du have bukser der skal lukkes omkring navle højde..

Så det jeg lige vil sige er prøv at se om du må prøve den på inde i butikken inden du køber! Selvom de ikke koster helt vildt så er 150-200 kr jo stadig meget, for noget man ikke sådan får brugt :P

Jeg ville i hvert fald hellere have haft købt nogle ventebukser i H&M for de penge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :)

De sidste par dage har ikke været så slem, og en på job der er lidt længere henne anbefalede en hår elastik i knappen, og så en længere top der kunne dække, så den ide springer jeg vidst på til en start :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :)

De sidste par dage har ikke været så slem, og en på job der er lidt længere henne anbefalede en hår elastik i knappen, og så en længere top der kunne dække, så den ide springer jeg vidst på til en start :D

Det brugte jeg også selv :) og det virkede helt fint...

De der "dyre bælter"... dem bruger jeg lidt nu her hvor jeg har termin lige om hjørnet.. men en elastik var faktisk at foretrække i starten :)

Jeg hoppede dog i ventebukser ret tidligt! Det var simpelthen det mest behagelige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER