Bolsin

Afskeden med mine mange overflødige kilo

37 indlæg i dette emne

Jeg må hellere få oprettet mig en tråd herinde :)

 

Jeg er ikke stolt af at indrømme det, men min vægt er kommet langt op!  :boo

Helt præcis stod på 105,5 kg, den 1. januar 2014. Det højeste nogensinde, uden at jeg er gravid.

 

I 2010 fik jeg høj-dosis prednisolon igennem 6 måneder og tog 30 kg. på, som jeg aldrig har fået tabt igen, og det sidste års tid har en del kilo også fundet vej til min krop, mens jeg har kæmpet med min depression

 

Jeg var under min graviditet ramt af en sygdom i hjernen, hvor jeg havde for meget spinalvæske, og dermed et øget tryk på hjernen, som gav enorm hovedpine, tinitus og truede mit syn. Sygdommen er en følgesygdom ved overvægt, så jeg SKAL tabe mig!

 

Nu er jeg rask - både i forhold til min hjernesygdom, og min depression. Så nu har jeg overskuddet, lysten og motivationen.  :bunny

 

Mit første store delmål er at ramme 80 kg. Der får jeg grønt lys fra min læge til at blive gravid igen :yay

Mit endelige mål er 60 kg, som jeg vejede det meste af mine teen-age år.

 

Jeg har lagt nogle belønninger ind til mig selv igennem vægttabet - så bliver det lidt sjovere.

 

Ved -10 kg (95,5 kg), må jeg købe mig et par Royal Copenhagen krus, som jeg har sukket efter i et godt  stykke tid :)

Ved 90 kg må jeg bruge mit gavekort til en ansigtsbehandling :)

Ved 80 kg må jeg blive gravid igen :yay (at det så nok ikke passer med vores planer er en anden side af sagen, men bare det at jeg får lov af lægen er stort)

Ved 75 kg har M lovet mig en hel dag i en spa sammen med en veninde, så jeg rigtig kan forkæle mig selv :)

 

Jeg har endnu ikke besluttet mig for flere belønninger, men det er jo heller ikke sikkert at det bliver nødvendigt. Vægttabet i sig selv er også en stor belønning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og så lige dagens vægt-opdatering:

 

100,7 kg :o

 

Forstår ikke helt hvordan kiloenen bare kan rasle af mig på den måde! Jeg spiser hvad jeg skal - vejer alt min mad af, og går egentlig ikke rundt og er sulten.

Jeg er godt klar over, at det ikke er sundt at sulte sig selv, og det gør jeg bestemt heller ikke.

 

Så vil i stedet bare glæde mig over, at der kun er 5,2 kg til at jeg får mine skønne krus  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så lige dagens vægt-opdatering:

 

100,7 kg :o

 

Forstår ikke helt hvordan kiloenen bare kan rasle af mig på den måde! Jeg spiser hvad jeg skal - vejer alt min mad af, og går egentlig ikke rundt og er sulten.

Jeg er godt klar over, at det ikke er sundt at sulte sig selv, og det gør jeg bestemt heller ikke.

 

Så vil i stedet bare glæde mig over, at der kun er 5,2 kg til at jeg får mine skønne krus  :7himmel

 

Det er dælme sejt!! :glad :super :respekt Jeg hepper på dig og håber jeg kan være ligeså sej! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hepper med søde :yay

Hvilke krus skal du have? Jeg er selv vildt forelsket i det sorte stel :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Respekt!!!

Men du kunne da godt lige tag og vente på mig med at komme under 100 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hep allesammen.

 

Hepper med søde :yay
Hvilke krus skal du have? Jeg er selv vildt forelsket i det sorte stel :7himmel

Jeg vil gerne samle både julestellet og sort mega, men tror i første omgang at det bliver de sorte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hepper alt hvad jeg kan :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw så godt klaret :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh yeah!!!

 

Det var ikke et af mine nedskrevne mål, men det er alligevel en vejning som gør mig glad.

 

Her til morgen stod vægten på: 99,7 kg  :bunny

 

Så nu er jeg atter 2-cifret :)

 

edit: Og der er kun 4,2 kg til at jeg kan drikke min yndlingsthe af smukke Royal Copenhagen krus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Respekt! Åh hvor er du cool altså. Jeg er kun liiiidt misundelig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvad er hemmeligheden? Din vægt styrtdykker jo! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er hemmeligheden? Din vægt styrtdykker jo! :o

Madlog.dk :)

 

Jeg vejer alt min mad, og tæller kalorier.

Og så drikker jeg rigtig meget the og vand - det mætter :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge hvor mange kalorier du spiser dagligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge hvor mange kalorier du spiser dagligt?

1100-1200 kcal :)

 

Her er eksempel på mit kalorieregnskab fra i fredags:

 

post-1934-0-60260200-1389000109_thumb.pn

 

Jeg skriver ikke ind når jeg drikker vand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er sej! Men det er dælme ikke mange kalorier du spiser - vil du blive ved med at spise så få, eller er det  bare for at kickstarte? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er sej! Men det er dælme ikke mange kalorier du spiser - vil du blive ved med at spise så få, eller er det  bare for at kickstarte? 

Madlog beregner jo mit daglige kaloriebehov ud fra min vægt, mit køn (min alder?) og mit aktivitetsniveau. Så egentlig falder mit daglige indtag i takt med at jeg taber mig, MEN.

 

Som det er nu, er det udfra et aktivitetsniveau på 0.

I takt med at jeg begynder træning øger jeg kalorieindtaget tilsvarende.

Indtil på fredag bruger jeg alt min tid på at læse til eksamen og være sammen med David. Men fra på lørdag begynder jeg at træne og kan så selvfølgelig spise noget mere :)

Så ja, man kan vel godt kalde det en kickstrat. Målet er at ligge 1000 kcal under dagligt forbrug, og dermed tabe mig ca. 1 kg om ugen. Hvorfor det rasler af lige nu har jeg ingen anelse om.

 

Og så tror jeg også at jeg sænker mit ugentlige tab i takt med at jeg nærmer mig målet, så jeg måske kun taber et halv kilo om ugen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Madlog beregner jo mit daglige kaloriebehov ud fra min vægt, mit køn (min alder?) og mit aktivitetsniveau. Så egentlig falder mit daglige indtag i takt med at jeg taber mig, MEN.

 

Som det er nu, er det udfra et aktivitetsniveau på 0.

I takt med at jeg begynder træning øger jeg kalorieindtaget tilsvarende.

Indtil på fredag bruger jeg alt min tid på at læse til eksamen og være sammen med David. Men fra på lørdag begynder jeg at træne og kan så selvfølgelig spise noget mere :)

Så ja, man kan vel godt kalde det en kickstrat. Målet er at ligge 1000 kcal under dagligt forbrug, og dermed tabe mig ca. 1 kg om ugen. Hvorfor det rasler af lige nu har jeg ingen anelse om.

 

Okay, så forstår jeg bedre :) kender godt madlog - tabte selv 30 kg for et par år siden ved at bruge siden.. (at de så er kommet på igen, snakker vi ikke om :blush )

 

Synes det lyder som en god plan med 1 kg om ugen - så kan du jo revurdere når du kommer så langt ned i vægt at din daglige kcalration bliver for lav :)

Jeg tænker at de rasler af fordi du reelt ikke har et aktivitetesniveau på 0..? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så forstår jeg bedre :) kender godt madlog - tabte selv 30 kg for et par år siden ved at bruge siden.. (at de så er kommet på igen, snakker vi ikke om :blush )

 

Synes det lyder som en god plan med 1 kg om ugen - så kan du jo revurdere når du kommer så langt ned i vægt at din daglige kcalration bliver for lav :)

Jeg tænker at de rasler af fordi du reelt ikke har et aktivitetesniveau på 0..? :)

Det er nok rigtigt, men det er meget tæt på ;)

Jeg sidder på min flade og læser til eksamen hele dagen. Kører i bil ned og henter David, leger med ham på stuegulvet, laver aftensmad og læser videre eller slapper af på sofaen, indtil jeg går i seng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sgi flot gået!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har her til aften fået vores første måltid fra aarstidernes slankekasse. Det smagte super, ingen af os kunne spise op og da jeg talte kalorierne sammen bagefter landede mit måltid (hvis jeg havde spist op) på 343 kcal :o

 

Der må snackes i aften :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har her til aften fået vores første måltid fra aarstidernes slankekasse. Det smagte super, ingen af os kunne spise op og da jeg talte kalorierne sammen bagefter landede mit måltid (hvis jeg havde spist op) på 343 kcal :o

Der må snackes i aften :sandie

Fedt! Årstiderne er bare lækkert, og giver god inspiration! :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status på den første uge:

 

Jeg vejer mig hver morgen, selvom jeg godt ved at vægten svinger lidt op og ned, og at jeg egentlig skal kigge på hvad jeg taber på en uge. Men det hjælper mig til at holde øjnene på målet, og er det der fungerer for mig.

 

Her til morgen sagde vægten 100,4 - så jeg er ikke tocifret her efter den første uge - men det havde jeg virkelig heller ikke regnet med af være, da jeg gik i gang i onsdags ;)

Så jeg har altså tabt mig 5,1 kg :yay

 

Jeg har været fuldstændig sukkerfri, og hvis jeg har spist brød har det været groft fuldkorn. Vi er startet på vores slankekasse fra aarstiderne, og jeg er overrasket over hvor mæt jeg bliver af virkelig få kcal :o Min mave virker betydeligt mindre, men jeg har ikke tabt nogen cm i livet, ifølge målebåndet  :chin:

Desuden er min hud blevet meget pænere og jeg har mere energi.

 

Nu glæder jeg mig bare til at begynde træningen på lørdag, hvor jeg har meldt mig på 45 min dansehold, og så regner med at tage lidt tid i maskinerne bag efter, for at slutte af med omgang selvforkælelse i saunaen  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER