millivanilli

Anbefal en zoneterapeut og/eller kiropraktor

13 indlæg i dette emne

Vores lille dreng på 8 uger døjer med maven. Kort efter han går i gang med at spise, begynder han at trække sig tilbage fra brystet, har tydeligt ondt, skriger og spænder op. Det rumler voldsomt i hans mave, og det gør ondt for ham når han prutter og bøvser. Har også ondt på andre tidspunkter, hvor han skriger og græder i smerte. Ofte vågner han fra søvn med et skrig efter 20 minutter, og har tydeligt ondt.

Er der nogen der kan anbefale en god kiropraktor og/eller zoneterapeut til baby i København? Troede aldrig jeg skulle overveje zoneterapi til min baby, da jeg absolut ikke er meget alternativt anlagt, men en læge og flere sygeplejersker har anbefalet det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fået anbefalet en kiropraktor i Køge - ved ikke om det er for langt væk? Det er fys'en i vores sundhedspleje, der anbefaler dem (selvom de ikke må ;)) Anbefalingen går på, at de er rigtig gode til børn, og de ikke giver flere behandlinger end der er nødvendigt - det er jo ikke gratis. Hvis du vil have det, kan jeg finde ud af hvor de bor den 8/1, hvor jeg skal se vores SP igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lizet Nancke i Glostrup er rigtig god til små børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener der ligger en i Lyngby, der vist er ret brugt.

Lizet Nancke har jeg selv meget dårlige erfaringer med, men jeg ved selvfølgelig ikke, hvordan hun er til børn. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi går hos osteopat og fys Meriem i Brønshøj med vores to drenge, hun er bare så dygtig. Det er jo så godt nok hverken kiropraktor eller zoneterapi, men det virker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom hos Kiropraktisk Klinik Holt Højer i Lyngby med Anna. De har ansatte med speciale i spædbørn og det er et rart sted at komme :)

Dem har vi også brugt og været meget tilfredse med. Vi fik en helt anden dreng efter et par besøg :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for anbefalningerne, hver især! Uden bil og med et meget "uberegneligt" ammebarn, så er det nok lidt optimistisk at bevæge sig til Lyngby eller Køge endnu. Måske Brønshøj kan gå. Uanset er jeg meget taknemlig for anbefalningerne! Hvor hurtigt oplevede I bedring, og hvad har været jeres børns problemer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt Lisbeth Hecksher på Østerbrogade, og hun udrettede mirakler på vores lille dreng med rigtig store maveproblemer. Vi var afsted to gange med ca. 4 ugers mellemrum, og skulle vi få andre udfordringer vil jeg ikke tøve med at gå til hende igen.

Sig til hvis jeg skal sende dig hendes nr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi mærkede en markant ændring allerede i løbet af en to-tre dage efter vores tid hos Meriem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna havde ondt når hun lå i ammestilling, hun lavede bananform når hun lå på ryggen og hun lå altid med hovedet til den samme side, så hun var begyndt at blive skæv i baghovedet. 

Vi kunne mærke en ændring allerede efter det første besøg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, sikke nogle gode erfaringer I har! Det er bare så hårdt når de små har maveproblemer eller smerter generelt. Både fordi man selv får sovet meget lidt, bliver udmattet, men ikke mindst fordi det er smadderhårdt at se sig barn have ondt...

Har dine drenge maveproblemer, Annika?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej undskyld, jeg havde slet ikke set, du havde skrevet igen.

Drengene har ikke som sådan maveproblemer nej, ind i mellem har de meget luft i maven og hård mave og lige nu kaster Oscar op. Men ikke maveproblemer nej. Vi var der fordi det virkede som om, at særligt Anton havde ondt et eller andet sted, og han havde da også en del spændinger. I morgen skal vi afsted igen, er spændt på, hvordan det så ser ud, synes ikke rigtigt vi har problemer længere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER