Hønemor

Smalltalk

20 indlæg i dette emne

Hvordan står det til med jer? Har I mon noget nyt at fortælle?

 

Jeg kan selv starte. De sidste 7-10 dage, har jeg ikke mærket en disse til kvalme :yay  der er dog visse fødevarer, fx kød, som jeg bare slet ikke har lyst til! Men så længe det ikke er pga kvalme, er det til at leve med!

På mandag d 6/1, skal vi til lægen og forhåbentlig have lave vandrejournal og hvad der nu ellers bliver gjort ved 1. lægebesøg :) nogen der har fået gjort det, og evt kan fortælle hvad der ellers sker ved 1. lægebesøg?

 

Nytårsaften var meget svær at komme igennem ift. at holde graviditeten hemmelig! Jeg havde dagvagt 1. januar, så egentlig havde jeg en udmærket undskyldning for ikke at drikke, men en enkelt veninde undrede sig over, at jeg ikke bare ville have et glas rødvin til maden :rolleyes Hun spurgte heldigvis meget diskret, om jeg var gravid - Så nu håber jeg hun holder tæt et par uger endnu.

 

Håber I alle har det godt, og er kommet godt ind i det nye år - Et år, hvor der fælles for os alle, sker store forandringer :larm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er 6+0 idag og har været på sygehuset til et tjek da jeg har været overstimuleret henover julen.. Alt ser bedre ud og han kunne se en lille sort babyhule med en prik i inde i livmoderen så vi regner med det går den rigtige vej..

Kvalme kommer og går - bruger seabands hver dag og jeg drikker en del væske og skal spise kød og salt pga overstimulering og heldigvis for det da jeg fuldstændig har mistet lysten til noget som helst sødt.. Det er nok hva folk gætter min graviditet på... Jeg er en kæmpe slik mund og nu kan jeg ikk spise noget som helst i nærheden sf sødt.. Kun kød, fisk, salt og surt... Mega mærkeligt.. ;)

Skal vente med 1. Lægebesøg til de slipper mig på sygehuset...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

Jeg har det meget blandet.. Jeg begyndte at bløde juleaften. Blev scannet privat den 27 hvor alt så fint ud :) - jeg begyndte så at bløde igen den 29, kontakter vagtlægen, som skriver til min læge jeg skal henvises til scanning. Jeg ringer til lægen morgen efter, men kan kun få fat i sygeplejesken, og hun har vældig svært ved at se det gør nogen forskel at få mig scannet. Så hun nægter at sende mig vider..

Jeg har i dag taget en test mere som er bragede positiv, så håber at det er fordi at lilletingen har det rigtig godt derinde. Men er også klar over at der er en risiko for at der er noget galt..

Dog hænger i fast i at vagtlægen sagde at op imod hver 5. Bløder lidt i starten af graviditeten ... Så vi håber..

Ellers har jeg små kvalme. Har på ingen måder lyst til oksekød, men enorm træng til kylling - som jeg ellers synes er virkelig kedelig spise.

Og så er jeg træt, træt, træt!!

Jeg skal også til lægen den 6 januar..

I forhold til vandrejournalen blev jeg vejet - og afgav en masse oplysninger om vores familie liv.

Fik lavet urinprøve for at tjekke protein, og så fik jeg målt blodtryk..

Relativt kedeligt besøg må jeg indrømme.,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status her er, at kvalmen er helt forsvundet og nåede faktisk kun at have kvalme i en uges tid, men det var godt nok også træls mens det stod på. Ellers mærker jeg ikke andet end, at jeg er træt - forfærdelig træt! Fra lørdag til søndag sov jeg 15 timer i træk, og alligevel var jeg allerede træt igen ved 20 tiden om aftenen. Jeg har aldrig i mit liv været så træt før, heller ikke i mine to tidligere graviditeter, så tror det må være fordi der er to banditter derinde. :zzz

 

Jeg fik allerede lavet vandrejournal den 19/12 pga. juleferie osv. På mandag d. 6/1 skal jeg scannes igen og så må vi se om begge bønner trives som de skal. Jeg svinger stadig meget ift. at vi venter tvillinger - på den ene side kan jeg slet ikke overskue det og bliver helt ked af, at der er to derinde (håber ikke I bliver stødt over min ærlighed). På den anden side, så synes jeg det er dejligt, at de kommer til at have hinanden ligesom mine to ældste pseudotvillinger har hinanden. Tror også alle hormonerne gør mig lidt psykisk ustabil og den enorme træthed gør det heller ikke nemmere at overskue fremtiden…. Men når jeg ser på mine elskede drenge og min kæreste mand, som synes det er SÅ fantastisk, at der er tvillinger på vej, så ved jeg også godt, at det nok skal gå altsammen.  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status her er, at kvalmen er helt forsvundet og nåede faktisk kun at have kvalme i en uges tid, men det var godt nok også træls mens det stod på. Ellers mærker jeg ikke andet end, at jeg er træt - forfærdelig træt! Fra lørdag til søndag sov jeg 15 timer i træk, og alligevel var jeg allerede træt igen ved 20 tiden om aftenen. Jeg har aldrig i mit liv været så træt før, heller ikke i mine to tidligere graviditeter, så tror det må være fordi der er to banditter derinde. :zzz

 

Jeg fik allerede lavet vandrejournal den 19/12 pga. juleferie osv. På mandag d. 6/1 skal jeg scannes igen og så må vi se om begge bønner trives som de skal. Jeg svinger stadig meget ift. at vi venter tvillinger - på den ene side kan jeg slet ikke overskue det og bliver helt ked af, at der er to derinde (håber ikke I bliver stødt over min ærlighed). På den anden side, så synes jeg det er dejligt, at de kommer til at have hinanden ligesom mine to ældste pseudotvillinger har hinanden. Tror også alle hormonerne gør mig lidt psykisk ustabil og den enorme træthed gør det heller ikke nemmere at overskue fremtiden…. Men når jeg ser på mine elskede drenge og min kæreste mand, som synes det er SÅ fantastisk, at der er tvillinger på vej, så ved jeg også godt, at det nok skal gå altsammen.  :rolleyes

Ærlighed er skønt og meget velkommen :)

Jeg deler alle frustrationer og glæder - lige fra lykken over at få en mere. Til angsten over at min søn er så lille.

Men mest at det bliver fedt for dem. :)

Men MEGA træthed og lille dreng på små 6mdr er en hård omgang.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det for det meste fint. Kvalmen er fraværende det meste af tiden, og har kun en gang måtte styrte ud på wc'et for at kaste op. (Pga lugten fra jomfruhummerne jeg gjorde i stand til nytårs aften ) det er virkelig en forbedring fra sidste gang hvor jeg havde kvalme konstant og kamperede på toilettet fra uge 4 til dagen før fødslen.

Ligilimenssmerterne er ved at aftage når jeg laver mærkelige ting og roder rundt på gulvet. Tilgengæld er jeg nu igen begyndt at få ondt i ryggen ved løft.

Frygter rigtig meget at skulle på arbejde i morgen. Det er første gang efter jeg fandt ud af at jeg var gravid. Der er mange løft på arbejde, og der er MEGET langt til et wc.

Og begynder at kunne se at maven er vokset, især om aftenen. Og vil ikke ha at arbejde ved noget om graviditeten endnu.

Og kan ikke vente til på onsdag hvor jeg skal til 1. Lægebesøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehehe har i øvrigt en helt ustyrlig lyst til rugbrød med ost på ;) - havde jeg også da jeg ventede vores søn :) spiser ellers ikke rigtig ost!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke så meget nyt med mig. Jeg har lidt mere kvalme men har ikke kaste op. Jeg har tabt 2 kilo, det ved jeg ikke hvorfor. Jeg er også meget træt og sulten hele tiden.

 

Ikke sikre, når mine første læger besøg vil være ... Jeg skal nok ringe til dem og planlægge det ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige talt med min læge. - og jeg skal ikke ha startet vandrejournalen op før alle blodprøver er lavet..

Så jeg skal kun ha taget prøver på mandag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HVORDAN GÅR DET..??

Jamen det går egentlig stille og roligt fremad.. ;)

Er 9+2 idag - har været til to scanninger og skal igen på torsdag.. De følger mig tæt ude fra sygehuset pga behandling og overstimulering..

Glæder mig til at se den lille pusling igen.. :)

Syns af og til det er mega mærkeligt tilstand at være i også fordi mine hormoner er SINDSSYGE men det bringer også manden og jeg tættere fordi jeg mærker følelser og behov meget tydeligere..

Kan virkelig ikk vente med at mærke liv eller rigtig få en gravid mave med en baby i og ikk bare et lille hindbær/brombær som der pt står i bøgerne at den er på størrelse med... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HVORDAN GÅR DET..??

Jamen det går egentlig stille og roligt fremad.. ;)

Er 9+2 idag - har været til to scanninger og skal igen på torsdag.. De følger mig tæt ude fra sygehuset pga behandling og overstimulering..

Glæder mig til at se den lille pusling igen.. :)

Syns af og til det er mega mærkeligt tilstand at være i også fordi mine hormoner er SINDSSYGE men det bringer også manden og jeg tættere fordi jeg mærker følelser og behov meget tydeligere..

Kan virkelig ikk vente med at mærke liv eller rigtig få en gravid mave med en baby i og ikk bare et lille hindbær/brombær som der pt står i bøgerne at den er på størrelse med... ;)

Det er også en lidt mærkelig tid. Men den store mave skal nok komme og så er det bare med at nyde den, for pludselig er en enormt, tung og alt gør ondt fordi der er baby overalt ;) og så er den væk igen :)

Har du nogle gener ??

Jeg slås enormt med hovedepine - hormonelt betinget så intet hjælper. Og lidt kvalme i ny og næ..

Jeg er ved at anrette babymave, de der kender mig synes det er tydeligt, men for fremmede ser jeg nok stadig bare ud som om jeg "lige" har født ;) - hvad er gammel baby fedt og hvad er nyt..

Men nu er det heller ikke mere end 6mdr siden og jeg blev hurtig stor da jeg ventede vores dreng..

Jeg er 10+ noget - kan simpelthen ikke huske det.

Første gang havde jeg STYR på det, vidste præcist hvad der skete i maven osv. Den her gang har jeg så meget andet, så det træder lidt i baggrunden. Men NYDER det hver dag. Jeg glæder mig som du også til at mærke liv, det kunne jeg tidligt sidste gang, så er spændt på om det bliver tidligt denne gang også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HVORDAN GÅR DET..??

Det går for det meste fint. (Er 9+1 idag)

Er øm i bæknet når jeg er på arbejde. (Står op hele dagen) og øm i ryggen om aftenen når jeg kommer hjem.

Kvalmen er fuldstændig forsvundet. Hvilket føles rigtig mærkeligt, da jeg forbinder kvalme med graviditet. Og det gør da at jeg tænker mere over om baby har det godt.

For det kan da ikke passe at både jeg og baby har det godt.

Familien ved endnu ikke noget om graviditeten, de får først noget at vide efter NF eller efter uge 12.

Men måtte fortælle arbejde om graviditet igår pga bækkenet. Og selvom jeg var nervøs blev de glade på mine vegne.

Glæder mig helt usigeligt til NF og se om baby er ok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 11+5 i dag, og har det rigtig godt.. Næsten for godt... :/ det gør mig nervøs, at kvalmen er væk, hormon anfaldene er ikke lige så voldsomme, madleden væk osv osv.. Er lidt træt i lænden om aftenen, og brysterne er også stadig ømme.. Glæder mig til NF tirsdag, hvor der forhåbentlig kan bekræftes, at alt er som det ska være. Nogen der overvejer at købe kønsscanning? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal bare nyde at generne(symptomerne) dæmper sig.. Det er helt normalt at det kun er i starten, og også at det kommer og går..

Jeg havde en graviditet sidst hvor jeg ikke mærkede noget som helst til graviditeten gør baby sparkede første gang ;)

Så nyd bare nyd det :)

- glæder mig vildt til NF den 14 feb selvom jeg synes der er en evighed til (jeg er 13+3 der, og synes det er lidt sent, når "grænsen" er 13+4)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde samme bekymring i sidste uge hvor jeg synes at alle mine symptomer forsvandt. De er så kommet skarpt tilbage <_< Til gengæld slapper mine ligamenter mere af, hvilket jeg er enormt glad for, da de gjorde sindssygt ondt i starten!

 

Er jeg den eneste som døjer af luft i maven og bøvser? :blush <_<  Føler mig simpelthen så ulækker til tider!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne denne tråd evt hedde smaltalk og være til alt og intet...? Så NF er til det og opdate på praktiske oplysninger det og så hva vi ellers får oprettet..?

Hønemor du har oprettet tråden kan du lave den til en baby smaltalk eller bare smaltalk tråd.???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ååh.. Så rutineret er jeg ikke på babyklar! Hvordan gør jeg mon det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ååh.. Så rutineret er jeg ikke på babyklar! Hvordan gør jeg mon det?

Du trykker bare på det øverste indlæg du har skrevet,og bruger "rediger" knappen i bunden af svar vinduet. Så kan du ændre overskriften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne denne tråd evt hedde smaltalk og være til alt og intet...? Så NF er til det og opdate på praktiske oplysninger det og så hva vi ellers får oprettet..?

Hønemor du har oprettet tråden kan du lave den til en baby smaltalk eller bare smaltalk tråd.???

sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været ved første lægebesøg i dag - og kan nu helt sikkert bedre deltage her, for heldigvis var lægen mere enig i min egen beregning end på sekretærens. Hun havde sagt til mig at jeg først skulle til lægen sidst i februar for der ville jeg være lige efter uge 8 - i dag er jeg så 10 + 1, så da lægen lige sagde at jeg da kom lidt sent, kunne jeg jo kun fortælle ham at grunden til det kunne han tage med egne medarbejdere  :)

 

Så jeg håber nu at indkaldelse til scanning kommer hurtigt, for falder den på en arb.dag skal jeg have det ændret, for jeg er endnu ikke helt klar til at fortælle det der, er nemlig startet for nyligt, men kan jo selvfølgelig ikke skjule det alt for længe mere. Godt det er vinter.

 

Og indtil jeg lige er klar på det, må i vente med at få mere at vide om mig, vil indtil videre gerne være lidt anonym, men glæder mig til at være med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER