KRK

Tom blommesæk???

35 indlæg i dette emne

Jeg var til kontrolscanning den 25. december, hvor jeg efter egne beregninger skulle være 5+6. Jeg havde on/off rødligt udflåd (aldrig decideret blod) og efter at vi mistede tilbage i maj kunne jeg slet ikke slappe af i hovedet.

 

Scanningen viste så at der var en tom blommesæk :blink Det havde hverken min mand eller jeg nogensinde tænkt at kunne ske.

 

Men så er mit spørgsmål så - er der nogen der har prøvet det før? Og hvordan fjerner man en tom blommesæk? Er det ligesom en medicinsk abort hjemmefra? :unsure

 

Jeg har ikke haft skyggen af noget som helst rødt siden, men har fortsat symptomer på graviditet (ømme bryster, kvalme, svimmelhed, træthed). Jeg har mere eller mindre indstillet mig på at der ikke er noget at komme efter. Vi skal til scanning igen på fredag hvor jeg vil være ca. 7+1.

Frygter bare rigtig meget at jeg skal igennem endnu en medicinsk abort, da jeg blev virkelig syg af medicinen sidste gang :(

 

Godt nytår til jer alle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg ved kan det skyldes at fosteret er så lille på det tidspunkt, altså 5+6, at det ikke har kunnet ses på scanningen. Så der er en chance for godt nyt på fredag, men pyha det må være svært at gå og vente. Det kan også være et "vindæg" altså at fosteret er gået til meget tidligt og der kun er "graviditeten" altså den tomme blommesæk. I så fald har din krop ikke opdaget at fosteret er dødt og du skal formentlig have det fjernet enten medicinsk eller kirurgisk. Men det vil du uden tvivl få klar besked om på fredag. Krydser fingre for jer :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved kan det skyldes at fosteret er så lille på det tidspunkt, altså 5+6, at det ikke har kunnet ses på scanningen. Så der er en chance for godt nyt på fredag, men pyha det må være svært at gå og vente. Det kan også være et "vindæg" altså at fosteret er gået til meget tidligt og der kun er "graviditeten" altså den tomme blommesæk. I så fald har din krop ikke opdaget at fosteret er dødt og du skal formentlig have det fjernet enten medicinsk eller kirurgisk. Men det vil du uden tvivl få klar besked om på fredag. Krydser fingre for jer :goodluck

Tak for svar. Anede slet ikke at det kunne være en mulighed. Men så lærte man jo det :)

Tror mest af alt på at det er gået til grunde tidligt, for jeg kan ikke få ind i mit hovede at fostret ikke skulle kunne ses 5+6.

Var til scanning i min sidste graviditet også 5+et eller andet og der var det tydeligt. Kan det virkelig svinge så meget??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at være ekspert, så har jeg hørt om temmelig mange som var til scanning tidligt hvor man ikke med sikkerhed kunne se om der var liv, nogen gange skyldes det at man er kortere henne end man selv tror, få dage kan gøre meget for størrelsen i de uger. Man er meget mere sikker på at kunne se noget (eller få klart svar på der ikke er liv) hvis man venter til mindst 7+0. Så ja, i uge 6+ er det langt fra sikkert man kan se foster og hjerteblink.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okae. Der er evigheder til fredag lige nu! Men tør ikke håbe på noget (selvom det er nemmere sagt end gjort). Så hellere blive positivt overrasket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan godt se et begyndende foster, når man er i uge 5+. Da jeg havde min SA blev jeg scannet og der sagde de at det var i uge 5+, men at det var på vej ud.

Jeg har dog ikk erfaring med Tom blommesæk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan godt se et begyndende foster, når man er i uge 5+. Da jeg havde min SA blev jeg scannet og der sagde de at det var i uge 5+, men at det var på vej ud.

Jeg har dog ikk erfaring med Tom blommesæk.

Det er også lidt min begrundelse for ikke at tro på det. Det var nemlig også tydeligt at der var et foster da jeg var 5+ i min sidste graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ogsaa bloedning, altsaa meget lidt, i 5+2 og blev scannet. Der sagde han, at der var en prik i blommesaekken, men at det var umuligft at sige nogvet om den prik. Men at prikken i hvert fald var der. Aner ikke, om det er muligtpaa det tidspunkt ikke at se en prik, hvis der er en spire derinde, men jeg haaber det for jer. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv haft en tom blommesæk, som blev opdaget da jeg var omkring 7+4. Jeg fik det fjernet ved udskrabning. De sagde til mig det formentligt var et vindæg. Har du ikke fået taget blodprøve så de ka se hvordan dine HCG tal ændrer sig?

Jeg havde også alle tegnene på gravidtet, men begyndte også at få rødt udflåd som gjorde jeg kontaktede min læge og derefter blev sendt til scanning. 

Hvis du har det dårligt med en medicinsk abort ville jeg bede om at få en udskrabning. Det synes jeg ikke var så slemt igen. Min historie er dog lidt mere indviklet da jeg faktisk fik en kikkertoperation pga de først troede jeg var gravid udenfor livmoderen, men de lavede så samtidig en udskrabning, da de under operationen ikke kunne se en graviditet udenfor livmoderen.

 

Krydser fingre for dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg opdagede først at jeg var gravid den 21. december, så har ikke haft mulighed for at snakke med min læge. Blev henvist til scanning af lægevagten og har siden hen kun været i kontakt med hospitalet.

Har ikke fået taget blodprøver da lægen der scannede sagde, at det gjorde man ikke fordi der ikke var tvivl om at der var en graviditet. Tvivlen ligger bare i hvorvidt der er et foster eller ej.

Jeg tror ikke rigtig på det, men tak for krydsede fingre alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til scanning i lørdags hvor jeg skulle være 6+1 og havde forventet at se hjerteblink. Det eneste man kunne se var en tom blommesæk og jeg var bare så grædefærdig. Mest fordi jeg er blevet insemineret og ved jo hvornår jeg har haft ægløsning. Jeg har dog ikke blødt, men ja. Kan ihvertfald sagtens følge hvad du går igennem lige nu:( det er bare slet ikke rart og dagene er så lange. Jeg skal scannes igen 7/1 hvor er jeg 7+4, så tæller også bare ned. Har også mistet før, så frygten sidder bare i en.

Jeg krydser så meget fingre for dig på fredag!:)

Kram til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til scanning i lørdags hvor jeg skulle være 6+1 og havde forventet at se hjerteblink. Det eneste man kunne se var en tom blommesæk og jeg var bare så grædefærdig. Mest fordi jeg er blevet insemineret og ved jo hvornår jeg har haft ægløsning. Jeg har dog ikke blødt, men ja. Kan ihvertfald sagtens følge hvad du går igennem lige nu:( det er bare slet ikke rart og dagene er så lange. Jeg skal scannes igen 7/1 hvor er jeg 7+4, så tæller også bare ned. Har også mistet før, så frygten sidder bare i en.

Jeg krydser så meget fingre for dig på fredag!:)

Kram til dig

Hvor lidt jeg end under andre samme smerte, så er det alligevel 'rart' ikke at være alene om den. Jeg krydser for at det går godt med din næste scanning!

Lige nu er der evigheder til i morgen og det har bare ramt mig i dag :( øv hvor jeg ikke synes det er sjovt at skulle igennem igen! Men det kender du jo desværre alt til :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en MA i marts 2013 hvor blommesækken var tom. Jeg var 8+4 da det blev opdaget. Fik en medicinsk abort og efterfølgende en udskrabning, da den første ikke var nok.

Håber det bedste for dig i morgen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Update!

 

Vi er lige kommet hjem fra hospitalet og scanningen viste en fin lille "reje" (lægens ord) :blink :loveshower Der var et fint hjerteblink og alt så ud som det skulle.

Han satte mig en ca. en uge tilbage, så i stedet for at være 7+1 er jeg 6+1/2

 

Min reaktion var egentlig bare et stort rungende "hvad??" og min mand sad bare helt stille og gloede. Ingen af os havde troet på at der var noget, så det var en skøn overraskelse :) Men som lægen blev ved med at sige, så er det stadig tidligt i forløbet så alt var med forbehold (faktisk en smule deprimerende i længden).

Min mand og jeg har dog vores egne forbehold i og med vi har mistet før. Så vi tager en dag ad gangen og lige nu bare glæder os over at løbet ikke er kørt :)

 

God weekend til jer alle - ved min bliver langt bedre nu i hvert fald! :yay

Og tak for alle krydsede fingre og kram!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh er da glad for jeg fik ret, tillykke med "rejen" :loveshower

 

Krydser fingre for den vokser fint derinde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke til jer !  :loveshower Sikke en fantastisk overraskelse :) Håber graviditeten kommer til at køre på skinner fra nu af ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk! Første gang jeg blev scannet kunne de heller ikke se noget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:Yay :Yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak skal i have alle sammen! Hvor er det dejligt at kigge herind og så have fået så mange respons :loveshower 

Herhjemme snakker vi ret meget om ikke at "lade det stige os til hovedet" fordi det stadig er tidligt :rolleyes  Who are we kiddin' :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, hvor var det en god update! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay!  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig opdatering. Krydser fingre for at rejen blive hvor den skal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER