Haarup

1. Læge besøg

19 indlæg i dette emne

Har alle været ved første lægebesøg?

Og hvad skete der?

Jeg skal til det på onsdag.

Lige nu skifter jeg mellem at glæde mig helt vildt, og ikke kunne vente.

Og være radselslagen for at der måske lige pludselig ikke er to streger mere på testen.

Så vidt jeg husker, så var det først ved 2. Lægebesøg jeg sidste gang fik lavet vandrejournal. Men syntes at sekretæren sagde at det skulle laves på onsdag. Det der så forvirrede mig er at, jeg på onsdag skal ind til sygeplejersken. Og sidst var det en (meget fortravlede) læge, der skrev den. (Rigtig dårlig oplevelse)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke været endnu ved denne omgang, men nåede det sidste gang (mistede dagen efter), hvor jeg fik lavet vandrejournal, skulle beslutte hvilket hospital jeg skulle føde på (eller hjemme) og så snakkede vi sygdomme i både min og min mands familie. Derudover fik jeg taget blodprøve og testet urinen.

Så snakkede vi vitaminer, anbefalinger og selve forløbet som gravid (undersøgelser mv)

Stille og rolig samtale som varede 30-45 minutter. Intet at frygte (medmindre du er bange for nåle) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov - ved allerførste besøg bekræftede min læge graviditeten og tog en blodprøve. Ikke mere i det. Det var først ved den officielle '1. graviditetsundersøgelse' ovenstående skete :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været afsted idag.. Jeg har fået lavet blodprøver. Og det var det..

Jeg har den 27 fået lavet blodprøve på at jeg er gravid fordi jeg blødte. Med vores søn fik jeg lavet test også..

Jeg skal ha lavet vandrejournal på onsdag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været afsted i dag :) vi var først 40min hos sygeplejersken, som tog blodprøver, blodprocent, blodtryk, højde, vægt , undersøgte urin og udfyldte de ting i vandrejournalen hun kunne. Derudover snakkede vi sygdomme i familien. Da min lillebror har type 1 diabetes, skal jeg i uge 25 tjekkes for graviditets sukkersyge.. Bagefter var vi 20min inde hos lægen. Med hende snakkede vi vitaminer, gennemgik vandrejournalen og kunne stille spørgsmål..

Alt i alt ikke det mest sindsoprivende, må jeg sige..mange af tingene vidste jeg efterhånden godt, fordi jeg har suget alt information omkring graviditet ud af internettet ;)

Nu glæder vi os bare, til der kommer brev med posten , med en tid til NF ! Dét blir til gengæld sindsoprivende! - forhåbentlig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt :) - NF bliver så spændende :)

- forstår simpelthen ikke det er så stor forskel.. Jeg har kun fået lavet blodprøver, de vil ikke starte vandrejournalen før de har fået svar på blodtype og om jeg har rødehunde.. Jeg fik lavet fuldstændig samme prøver da jeg ventede vores dreng, for 1 år siden..

Nå men skal ha startet vandrejournalen på onsdag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede til egen læge for at få tid til det her første besøg og fik en tid ved sygeplejersken næste onsdag... Dels fordi mødet er delt i sygeplejerske og læge samtale og dels fordi fertilitetsklinikken gerne vil at jeg venter med at gå videre i systemet før de har sluppet mig og det gør de først ved en graviditetsscanning næste torsdag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været afsted til 1. Lægebesøg. Det har været en rigtig god oplevelse denne gang.

Det var hos en sygeplejeske jeg var inde hos, og han startede med at lave vandrejournalen.

Han havde tid til at høre om hvordan jeg havde det, og hvad jeg gerne ville sige. Og han kunne joke lidt med at jeg er meget svær at tage blodprøve på.

Fik ikke vandrejournalen med. Den får jeg først næste gang om 2 uger når jeg har været inde omkring lægen.

Men han flyttede min termin fra den 29 august til den 24 August og sagde at nu var jeg så i 7+0 (men hvis jeg er i 7+0 så skulle jeg have termin den 27 August) er forvirret!!!

Sidste gang var det inde hos lægen hele vandrejournalen blev lavet. Vi sad og vente i 40 min på at komme ind til lægen, hvor døren stod åben i 35 min og vi kunne se at hun ikke var der. Da hun endelig kom ud, var det hyggeligt små sludrene med en kollega og en kop kaffe. Der var så en der havde ventet 1 time der var før os... 5 min efter var hun jappet ud, og vi skulle ind.

Lægen virkede meget forstresset nu, og sad bare og skrev bare vandrejournalen selv mens hun snakker med sig selv. Uden at høre hvordan og hvorledes og om vi havde nogle ønsker eller spørgsmål.

Da der var gået 5-10 min forsøgte hun så også at jappe os ud. Men min mand blev siddende og sagde at vi havde nogle spørgsmål.

Hun svarede hurtigt (og afvisende/utålmodigt) på vores spørgsmål og verfede os så ud.

Er så glad for at denne gang var en god oplevelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7+6 1. Lægebesøg..

Har været ved første lægebesøg igår..

Eller var inde ved en Sygeplejerske som startede på VJ og så skal jeg til min læge samt have taget blodprøve når jeg er 9+?

Lidt mærkeligt men også mega fed oplevelse..

Svarede på en masse spørgsmål om job, fertilitets behandling, sygdomme i familien, udregnede termin, fik en lille bog om graviditet og afleverede urin prøve som var helt fin..

Ikk lige det helt store at blive begejstret over men hyggeligt nok og nu er man ligesom igang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var jeg inde ved lægen igår. Hyggeligt nok, og lidt forvirrende.

Der blev snakket MEGET om sidste graviditet, hvad der var sket og hvad der var gået galt. Og alt det blev skrevet i fødseljournalen og ikke i vandrejournalen.

Glæder mig nu vildt til nf. Håber snart at få brev.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var jeg inde ved lægen igår. Hyggeligt nok, og lidt forvirrende.

Der blev snakket MEGET om sidste graviditet, hvad der var sket og hvad der var gået galt. Og alt det blev skrevet i fødseljournalen og ikke i vandrejournalen.

Glæder mig nu vildt til nf. Håber snart at få brev.

Vi talte også meget om min sidste graviditet..

- hvor skal du føde ? ( på Hvidovre skal man selv booke tiden online)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi talte også meget om min sidste graviditet..

- hvor skal du føde ? ( på Hvidovre skal man selv booke tiden online)

På Skejby

Her får man brev. (Men det kan selvfølgelig have ændret sig siden sidst, men tror det ikke, da der ikke er nogen der har nævnt man selv skal booke tid)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger

Jeg skal til 1. lægebesøg i morgen, og jeg glæder mig!!! Men har lige et spørgsmål, tog i jeres mænd med? Han vil gerne med, men jeg ved bare ikke om det er sådan man gør?

Nea

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der blir stillet direkte spørgsmål til manden.

Ang arbejde, om han har nogle sygdomme, og der er sygdomme i hans familie og lignende.

Så hvis han gerne vil med så tá ham med. I er jo to om at skabe og få et barn. :D

Min var med til alle lægebesøg første gang. 2. gang var han ikke med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke min mand med til første lægebesøg. Dels fordi han var på kursus og dels fordi han ikke kan lide at se mig blive stukket i (han gik også ud ved første scanning fordi han har svært ved at se mig blive 'undersøgt').

Vi havde snakket lidt om sygdomme i hans familie inden, så jeg sagtens kunne svare på de spørgsmål lægen havde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar begge to.

Tror han tager med, så må vi spørge lægen om hun vil have ham med ind. Bor heldigvis lige ved siden af lægehuset:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også min kæreste med. Det synes jeg var dejligt, både fordi han er ligeså stor en del af graviditeten og fordi der også var spørgsmål til ham. MEN vil sige, at når vi skal have nr. 2 behøver han ikke død og pine tage fri fra arbejde for at komme med - så sindsoprivende var det heller ikke  :)  Til vores 1. lægebesøg var det ikke så meget andet end at udfylde papire, forskellige undersøgelse og lign.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fortalt ham at det nok ikke bliver super spændende - jeg glæder mig nu stadig meget, men han vil gerne med. Så det kommer han:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER