Forunderligt

16 mdr ofte syg og tager ikke på.

10 indlæg i dette emne

Lilly blev vejet og målt til 10 kg og 78 cm ved 1års undersøgelsen for 4 mdr siden.

 

I dag har jeg vejet hende (sammen med mig på vores vægt) og målt hende (stående) til 10,2 kg og 80 cm.

 

De sidste 3½ måned siden hun startede i vuggestue har hun uden overdrivelse nok haft lige så mange syge som raske dage. Hun (og vi andre til dels) har haft forkølelse, halsbetændelse, influenza, 3dages feber, maveinfluenza og forkølelse igen. Når hun er syg får hun feber som kommer og går og har ikke appetit, derfor gir jeg hende flaske selv om vi ellers var stoppet med den, for i det mindste at få noget i hende.

 

Men jeg syns hun er blevet meget slank efterhånden. Jeg ved ikke hvad hun "burde" veje, men jeg tænker at 0,2 kg (med fejlmargin selvfølgelig) på 4 mdr er "for lidt". Mit spørgsmål til jer på BK er, skal jeg være bekymret over det? Og er der noget jeg kan gøre? Noget supermad jeg kunne tilbyde hende? Hun spiser stort set ikke fingermad for tiden selv om hun blir budt, hun spiser nogenlunde af havregrød og vil som regel gerne ha frugt, hvis hun ikke vil spise får hun sutteflaske med mme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter 1 års alderen går det ikke så hurtigt med vægten :) Johan er i løbet af det sidste år (fra 1 til 2 år) blevet mere ranglet af se på, men han er også blevet 10 cm højere og kun 1 kg tungere. Ud fra det du skriver ville jeg ikke være bekymret mht til vægten :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde/har samme problem med Carl Emil. Han var 78 cm og vejede 9 kg. Konstant syg og hoste. Vi tog kontakt til vores læge som sendte os videre til en børnelæge (speciallæge). Her blev han bla tjekket for om han optog vitaminer og mineraler godt nok eller ej - og om det evt var derfor han tabte sig. Vil anbefale dig at tale med din læge hvis du er bekymret eller nervøs.

Det sagt så har jeg hørt at det er meget normalt at ungerne har en stille periode. Og hendes vægt lyder ikke alarmerende. Men få det tjekket :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var rart at høre jeres tanker og erfaringer, tak for det.

 

Jeg tænker at jeg vil kontakte sundhedsplejersken efter juleferien og bede om et besøg og høre hvad hun siger til det. Men reelt tænker jeg der ikke er alverden at gøre ved når det handler om sygdom, vi giver Lilly så meget at spise som vi nu kan, tilbyder varieret kost men som sagt, hun har ikke appetit og det er der vel ikke meget at sige til eller gøre ved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal stoppe helt med flasken. Det tager rigtig meget af appetiten, og det kan virke fristende at give flaske, men det gør det meget værre. Jeg lavede også det nummer, og det virkede at stoppe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal stoppe helt med flasken. Det tager rigtig meget af appetiten, og det kan virke fristende at give flaske, men det gør det meget værre. Jeg lavede også det nummer, og det virkede at stoppe.

Det er kun når hun er syg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, det var fordi du skrev det to gange, og anden gang læste jeg som om hun også fik mme, hvis hun ikke spiste så meget.

Hvad med kartoffelmos, boller i karry, varm leverpostej på blødt brød og lignende bløde ting, som var noget af det mad, vi kunne få i vores ved ondt i hals, ører og ab.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, det var fordi du skrev det to gange, og anden gang læste jeg som om hun også fik mme, hvis hun ikke spiste så meget.

Hvad med kartoffelmos, boller i karry, varm leverpostej på blødt brød og lignende bløde ting, som var noget af det mad, vi kunne få i vores ved ondt i hals, ører og ab.

Gode forslag, jeg tror jeg skal prøve nogen flere ting for at friste hende. Du har helt ret i flasken tager appetitten, men jeg vil alligevel hellere at hun får mælk end ingenting, når hun ikke vil spise fordi hun er eller lige har været syg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vigtigste er, at de vokser i hoejden, men det kan sagtens staa stille, ligesom sygdom kan saette det i bero. Hernede taler man saa om "voksefeber", som Noah maaske lige har haft - han er i hvert fald lige pludselig skudt i vejret og har haft feber samtidig med.  

 

Jeg kan berolige dig med, at Noah har staaet stille i noget tid og at barnefader var ved at ville give ham komaelk, saadan lidt ala "saa vokser han nok"! Jeg fik ham talt til rette og nu er soennike vokset helt af sig selv ;) 

 

Det er sket her den sidste maaneds tid, hvor han ligepludselig er vokset ud af str 80 i bukser og skal have str 92 i bodyer(stofmaasen...). Idag saa jeg, at han ikke laengere kan staa nedenunder vindueskarmen, hvilket han vist ogsaa selv synes er lidt maerkelig  :P

 

Vores boernelaege har paa ingen maade naevnt det som noget negativt, bare konstateret at vores dreng er slank, sund, rask og "vispo", som betyder livlig  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uhhh. det lyder som hjemme hos os.. jeg er også lidt bekymret.. silas spiser næsten heller ikke når han er syg.. og han har været meget syg.. han har allerede haft skoldkopper, lussingesyge, 3dages feber og en masse flere gange med forkølelser og feber.... og har lige haft diarre og opkast... har stort set kun drukket væske i 4-5 dage nu... og så lidt mariekiks og yougurt.... Han går også og bliver lidt tynd synes jeg...Jeg ved ikke med højden, men vi sniger os mod str. 92 i tøj nu, så jeg tror han vokser i højden som han skal... 

 

Ved godt det ikke hjælper dig så meget at jeg også er bekymret.. men nu ved du du ikke er ene om problemet...  :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER