Hønemor

hvornår og hvordan??

16 indlæg i dette emne

Hej piger!

Har lige brug for at høre, hvornår I tænker på at fortælle den nærmeste familie om graviditeten? Vi har fortalt nogle få af de tætteste venner det. Synes det er meget forskelligt, om folk nærmest fortæller alle det, den dag de testede positiv, eller om folk venter til uge 12. Da vi har haft en SA i uge 6 ca, er vi meget påpasselige med at få det sagt for tidligt denne gang.. Dog er julen en oplagt mulighed for at fortælle den nærmeste familie det, da mine brødre bor langt væk, men er hjemme i julen. Har ikke mine forældre, så mine 2 brødre er de vigtigste for mig at fortælle den store nyhed. Men er jo kun i 8. uge i julen..

Har I nogle sjove måder at fortælle familien det på? :) synes den med scanningsbilledet er ved at være godt brugt, og har lyst til at lave noget sjovt :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er igang med at fortælle til det nærmeste venner og familien..

Jeg ved jeg har rigtig meget brug for dem, hvis noget skulle gå galt.. Og for os er det mest naturligt, i øvrigt kan man mand slet ikke holde mund ;)

Vi har bare fået det sagt i en skæv vending. - fx. Vores søn var lidt sur igår, og min mand siger: Århhh det er bare så hårdt at skulle være storebror. Så fik farmor og farfar besked, og blev helt vildt glade :)

I øvrigt vil det være svært for mig både til jul, julefrokost og nytår at bortforklare hvorfor jeg ikke vil drikke..

Min mor har fødselsdag Idag og tænker at jeg vil spørge, om hun så ikke er gammel nok til at blive mormor igen..

En anden ting er også at den her graviditet overhovedet ikke var meningen. Misforstå mig ikke, vi er virkelig glade.

Men vi har et lille barn og havde planer om hus i løbet af efteråret. Det skal nok fremskydes lidt ;)

Alt er dejligt - det var bare meget hurtigere end vi havde forestillet os..

Jeg synes bestemt du skal fortælle det, mens i er samlet. <3

Jeg er total ide forladt. - må lige tænke over det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske pakke et eller andet ind som kan symbolisere og ligge det under træet.. Evt en bog om småbørn med besked om, at de skal sætte sig ind i stoffet fordi du nok snart får brug for er råd eller to ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske pakke et eller andet ind som kan symbolisere og ligge det under træet.. Evt en bog om småbørn med besked om, at de skal sætte sig ind i stoffet fordi du nok snart får brug for er råd eller to ;)

Bare lige på besøg men vi fik for 2 år siden en lille pose med en sut i noget silkepapir lignende papir om. I sutten sad der en lille hilsen om vi ville passe på sutten til babys ankomst ( det var så sidst i juli). Tror der stod noget med kære moster og onkel og kære mormor og morfar osv. Og så den samme tekst til. Bare en sød ide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den med sutten er en rigtig sød ide :)

Vi har i dag fortalt det til min mor som har fødselsdag..

Om at der er en lille gave mere som kommer til august..

Alle er rigtig glade og jeg synes (ligesom første gang) at det er dejligt at alle ved det. Dog ikke nogen offentliggørelse på facebook.

Men mine tætte veninder og vores familie..

Det er fedt at kunne snakke åbent om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja, en sød ide med sutten! mine brødre fik det at vide i går, da vi var ved min mors gravsplads. Havde lavet to fødselsdagsinvitationer med en hilsen fra deres nivøce ;) De blev rigtig glade!

Så skal kærestens forældre og søskende have det at vide juleaften, og resten må vente til uge 12 :) glæder mig også, til man kan glædes sammen med sine nærmeste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor fint :) - dejligt de er glæde og skønt du kan dele din lykkelige nyhed med nogle :)

Det er lige sjovt og dejligt hver gang man siger det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej kigger lige ind. Har først testet positiv i de sidste par dage, og endnu ikke fået det bekræftet hos lægen.

Men tænkte jeg ville fortælle hvad vores planer, ville have været hvis ikke jeg først havde kunnet teste positiv så tæt på jul.

Vi ville have pakket en bluse ind, til vores store dreng hvor der stod "jeg skal være store bror"

Den skulle så have været under træet. Og han skulle have haft den på dagen efter når vi skulle se resten af familie 1. Juledag.

Så ville katten have været ude af sækken og alle viste det.

Sidst testede jeg først positiv den 1. Januar, så da vi så familien fortalte vi at vi havde opdagede en glemt julegave der hjemme. Og den fik de så. Der var et par små strømper i, en sut, og to savlesmækker hvor der stod "bedstemor/bedstefars guldklump"

Og en seddel hvor der stod om ikke de ville passe godt på tingene til de sås i September. Hilsen baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej kigger lige ind. Har først testet positiv i de sidste par dage, og endnu ikke fået det bekræftet hos lægen.

Men tænkte jeg ville fortælle hvad vores planer, ville have været hvis ikke jeg først havde kunnet teste positiv så tæt på jul.

Vi ville have pakket en bluse ind, til vores store dreng hvor der stod "jeg skal være store bror"

Den skulle så have været under træet. Og han skulle have haft den på dagen efter når vi skulle se resten af familie 1. Juledag.

Så ville katten have været ude af sækken og alle viste det.

Sidst testede jeg først positiv den 1. Januar, så da vi så familien fortalte vi at vi havde opdagede en glemt julegave der hjemme. Og den fik de så. Der var et par små strømper i, en sut, og to savlesmækker hvor der stod "bedstemor/bedstefars guldklump"

Og en seddel hvor der stod om ikke de ville passe godt på tingene til de sås i September. Hilsen baby.

sikke fint :)

God ide med den glemte gave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi givet nyheden til svigerforældrene i går! Vi havde fået fat i helium balloner, hvor der for enden af snoren var et scanningsbillede.. Dog havde vi ikke lige tænkt over, at helium ikke holder forevigt, så da svigermor pakkede gaven op med ballonerne i, og ballonerne skulle have fløjet op, skete det ligsom ikke.. hehe. MEN de blev selvfølgelig overrasket alligevel  :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi givet nyheden til svigerforældrene i går! Vi havde fået fat i helium balloner, hvor der for enden af snoren var et scanningsbillede.. Dog havde vi ikke lige tænkt over, at helium ikke holder forevigt, så da svigermor pakkede gaven op med ballonerne i, og ballonerne skulle have fløjet op, skete det ligsom ikke.. hehe. MEN de blev selvfølgelig overrasket alligevel :balloons

Ej hvor fint. Kan levende forstille mig hvordan der ville have set ud. Og hvordan det så ud. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor fint :)

Overraskelsen var sikkert lige stor uanset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Svigermor fik det at vide 23/12 da hun skulle sove her i 3 dage og jeg blir skidt om aftenen..

Hun fik en bog der skal udfyldes hvor der står: farmor fortæl nu...,

Min mor fik det at vide da jeg var på sygehuset pga overstimulering og hun skulle hente mig...

Resten venter vi med til efter første lægebesøg og nf pga en GUL i uge 9 sidste år...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har alle fortalt nyheden?

Min mand vil gerne vente til efter nf med at fortælle familien om baby.

Det har måske noget at gøre med at hans familie ikke reagerede ovenud positivt sidst. Og først efter at have set skannings billedet blev mere positive.

Lige nu tror jeg bare at min store dreng får en trøje på hvor der står "jeg skal være storebror"

Og så må vi se hvornår bedsteforældrene opdager det, og så se deres reaktion.

Sidste gang var jeg mere kreativ, men kan ikke lige finde på noget sjovt eller kreativt denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her falder det hele i hak med at vi ser samtlige familiemedlemmer og en del tætte venner her i løbet af januar så de sidste får det at vide den 1. februar...

rækkefølgen er:

min mor 20/12 var 4+1

svigermor + mand 23/12 var 4+4

min farmor 26/12 var 5+0

 

min mormor 10/1 efter tidlig scanning. var 7+1

mine tætteste veninder den 17/1 pga tidlige erfaringer - vi skal være sikre da især den ene ikk kan holde på nyheder/ hemmeligheder.. er 8+1

min lillebror, og faster med deres familier den 24/1 (til en familieføsdag) er 9+1

mandens tætte kammerat 25/1 vil være 9+2

svigerfar med kone og 2 børn + evt mandens søster den 30/1 til svigerfars føsdag.. vil være 10+0

min moster og kusine den 1/2 til en føsdag.. vil være 10+2

 

Den kommende mormor, farmor og farfar får en bog til at dele minder fra egen barndom til barnebarnet i.

 

Tror måske min lillebror får en ramme med et digt a la du kan ikke med det samme få billede . . .

 

har ikke lige regnet ud hvordan jeg gør med min moster/kusine endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har stadig ikke fortalt noget. Min mor ved det og to af mine tætteste veninder (for jeg kan ikke holde mund ;) )

Resten får det først af vide efter nf for at være mere sikker på den bliver siddende hvor den skal :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER