Kat_A

"opdagelses rejsen"

9 indlæg i dette emne

Det er måske ikke det helt rette forum jeg er endt op, men Jeg håber der noget som kan hjælpe mig!

 

Jeg er i gang med at undersøge det økonomiske aspekt i at få børn.

 

Jeg er færdig udannet, fastansat og min kæreste skal til at læse pædagog. Så i den forbindelse vil han i de næste 4 år være på SU, dog med undtagelse af 1 år pga. 2 lønnede praktikker. Hvad jeg kan læse mig frem til er, at han kun er berettiget til dobbelt SU klip i 6 mdr.?

 

Vi bor i eget hus, så boligstøtte er ikke en mulighed.

 

Yderligt er jeg selvfølgelig opmærksom på børnetilskud/penge og at fripladstilskud til institution, hvis den årlige indkomst ikke overstiger 485.500 kr.

 

Men er der ellers noget jeg har overset i fht. at søge ekstra børneydelser, fradrag på selvangivelsen eller årsopgørelsen mm.??

 

Ville sætte stor pris på, hvis der var nogle som ville dele lidt erfaringer omkring det økonomiske aspekt.

På forhånd mange tak

 

Glædelig Jul

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Han får også forsørgertillæg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han får også forsørgertillæg :)

Er det ikke kun, hvis man er enlig? :chin:

Men man kan søge su-lån og forhøjet su-lån som forælder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej :) min mand får ca 1000 kr efter skat oven i hans su :) jeg kan så også få det, når jeg bliver studieaktiv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke kun, hvis man er enlig? :chin:

Men man kan søge su-lån og forhøjet su-lån som forælder :)

Får du ikke det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får du ikke det?

Næh, jeg fik at vide på studievejledningen at jeg ikke fik noget udover fødselsklip og evt lån :unsure Jeg kan så se på su's hjemmeside, at man kan få tillæg, hvis man er forsøger og bor sammen med en anden su-modtager. Så måske er det det, din mand får? :) (Min man får jo ikke su)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et forsørgerlån. Ikke et ekstra tilskud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svaret :)

Så vidt jeg ved kan man kun få forsøger tillæg, hvis ens partner også er SU berettiget eller man bor alene? Jeg er med fast arbejde så det er kun min kæreste der vil være på SU.

 

Glædelig Jul

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh, jeg fik at vide på studievejledningen at jeg ikke fik noget udover fødselsklip og evt lån :unsure Jeg kan så se på su's hjemmeside, at man kan få tillæg, hvis man er forsøger og bor sammen med en anden su-modtager. Så måske er det det, din mand får? :) (Min man får jo ikke su)

Ja, det må det være :) syntes godt nok, at reglerne er forvirrende :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER