Havbaek

Efter skole, hvad så?

7 indlæg i dette emne

Ja det er om mig. 
Jeg aner virkelig ikke helt hvad jeg skal efter jeg bliver færdig.
Har hele tiden vidst, jeg blev mor på studie. Og løsningen blev også fjernstudie af flere grunde.

Jeg vil ikke ind på en hel masse, men tænker alligevel hvad der er af vælge når skolen er færdig.
Planen er under alle omstændigheder en uddannelse.
 

Jeg læser VUC som svare til 9-10 klasse. Simpelthen for at få frisket op og det har vist sig at være det rigtige valg. For hold da op der er meget nyt siden jeg læste i folkeskolen for en hel del år siden. Men jeg er ikke et matematisk geni, og er på G niveau nu. Den plan der før var på matematik ville, her til sommer give mig 10 klasse i matematik i forhold til Niveauerne. Men med et G niveau får jeg ikke adgang til HF bla.
Men G niveau giver kun lige akkurat mening for mig, derfor tvivler jeg på overhovedet at stige i niveauet, så jeg kan få adgang til HF. 

Derfor begyndte jeg at kigge efter uddannelser hvor kun 9-10 klasse skulle bruges for at give afgang.
Bla, ernæring, social og sundhed og så pædagogisk assistent/medhjælper. 

Sidste nævnte hælder jeg mest til, og så sundheds, men vedr. sundheds så er jeg i tvivl ang, min ryg da den er medfødt skæv. Jeg ringede til vejlederen på skolen der tilbyder social og sundheds uddannelsen, at kommunen kan kræve at jeg får en lægelig faglig dok. på min ryg hvorvidt jeg kan holde til det eller ej.
Det vil bare være sur røv, at få af vide man ikke kan holde til det og da slet ikke hvis det er noget jeg har sat næsen op efter.
Og meningen er slet ikke, at jeg må gå fra fremtidlig job fordi jeg valgte forkert og må stoppe pga. nedbrudt ryg.

Men uden en HF så synes jeg, at jeg er temmelig lost. 

Kender I til uddannelser som ikke kræver større adgangskrav end HF.
For som det er nu, er det desværre usandsyndelig at jeg når at få adgang nok til at kunne starte HF en dag når jeg er færdig med det andet.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja men der kan jeg da ikke nøjes med G niveau i matematik kun?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håndværksuddannelser? Teknisk skole. Frisør fx?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HG?

Det tænkte jeg også - der er intet behov for en 9./10. Klasses eksamen for at komme ind på en butiksuddannelse - det var der ihvertfald ikke for mig :)

Der er mange grene du kan arbejde dig videre fra, ud fra en hg. Du kunne også vælge noget andet erhvervs-mæssigt, hvor du kunne komme på en teknisk skole - der kræves somregel kun en 9. Eller 10. Klasses eksamen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HG og teknisk skole kræver en fuld 9. Klasse i dag.. HF kræver en 10. Klasse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ender med at blive Hg i første omgang. Teknisk skole er jeg ikke så hug på. Frisør har jeg tænkt på, men er ikke så vild med alle de produkter man skal arbejde med. 
Så Hg giver i første omgang mening. Havde bare brug for at se andre synspunkter, da det er så vigtig for mig det her at jeg var blevet helt blind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER