Mette

Tager sig til ørerne

14 indlæg i dette emne

Vigga er begyndt at tage sig til ørene rigtig meget, og de er helt røde inde i. Jer der har haft problemer med børnenes ører hvordan er tegnene? Hun smiler imens hun gør det så overvejer om hun bare synes det er skægt fordi hun har opdaget hun har ører og de så er røde fordi hun hele tiden piller. (Mine egne ører blir røde med det samme jeg rører dem, så måske hun har arvet det...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan enten skyldes, at hun har ondt i ørene eller væske på ørene. Men det kan også være at det er fordi hun har opdaget ørene og derfor piller i dem og synes det er sjovt

Lasse blir også rød i sine, når han piller. Han har for nylig opdaget, at man kan holde sig for ørene og der er forskel i lyden. Så der er ofte røde ører.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William gør det også, jeg vil tro han begyndte på det da han var 4-5 måneder. Jeg spurgte min læge og han sagde at babyers ører klør når de er trætte og at babyer derfor ofte klør sig i ørerne og ikke øjnene når de vil sove. Desuden har babyer nemt lidt ekstra ørevoks pga. de små øregange og det kan kilde. Lægens råd: skyl forsigtigt babys øre med tempereret vand fra bruser på lavt tryk.

 

William var ved lægen i mandags grundet ørerne (SP troede han havde væske i det ene øre) og han sidder virkelig nærmest hele tiden og holder på det ene øre og er nogle gange vågnet med rifter og blod i øret - men der er altså ikke noget galt.

 

Jeg tror bestemt ikke du skal være bekymret, men der sker jo ikke noget ved at få det tjekket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William gør det også, jeg vil tro han begyndte på det da han var 4-5 måneder. Jeg spurgte min læge og han sagde at babyers ører klør når de er trætte og at babyer derfor ofte klør sig i ørerne og ikke øjnene når de vil sove. Desuden har babyer nemt lidt ekstra ørevoks pga. de små øregange og det kan kilde. Lægens råd: skyl forsigtigt babys øre med tempereret vand fra bruser på lavt tryk.

 

William var ved lægen i mandags grundet ørerne (SP troede han havde væske i det ene øre) og han sidder virkelig nærmest hele tiden og holder på det ene øre og er nogle gange vågnet med rifter og blod i øret - men der er altså ikke noget galt.

 

Jeg tror bestemt ikke du skal være bekymret, men der sker jo ikke noget ved at få det tjekket.

 

Det jar jeg også lagt mærke til med O. Hun gnider meget i ørene når hun er træt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah har meget oerevoks og tog sig derfor til oererne. Vi drypper med noget, som loesner op for det. 

 

Hans oerer bliver roede med det samme, jeg har saa meget som fjernet en lille fnug i det ganske forsigtigt. Tror bare at babyers oerer nemt bliver roede :) 

 

Men faa dem da tjekket, for det er synd, hvis det er fordi de goer ondt og er der ikke noget, saa kan du slappe helt af 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah har meget oerevoks og tog sig derfor til oererne. Vi drypper med noget, som loesner op for det. 

 

Hans oerer bliver roede med det samme, jeg har saa meget som fjernet en lille fnug i det ganske forsigtigt. Tror bare at babyers oerer nemt bliver roede :)

 

Men faa dem da tjekket, for det er synd, hvis det er fordi de goer ondt og er der ikke noget, saa kan du slappe helt af 

 

Vigga har også meget ørevoks, hvad drypper du med?

 

Ja hvis hun virker til at blive irriteret over det så tager jeg med det samme til lægen, det vil være synd hvis noget gør ondt - men det virker det nu ikke til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga har også meget ørevoks, hvad drypper du med?

 

Ja hvis hun virker til at blive irriteret over det så tager jeg med det samme til lægen, det vil være synd hvis noget gør ondt - men det virker det nu ikke til.

 

Det er noget italiensk, men kan lige se paa flasken imorgen :) 

 

Du kan sikkert faa jeres laege til at skrive noget ud til jer, hvis det er. Saa skyller vi med badevandet ogsaa :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja kan jo lige prøve at smutte forbi apoteket en dag, mon ikke de har noget tilsvarende her i DK :) Ørevoks er jo trods alt ikke kun et italiensk fænomen  :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja kan jo lige prøve at smutte forbi apoteket en dag, mon ikke de har noget tilsvarende her i DK :) Ørevoks er jo trods alt ikke kun et italiensk fænomen :bunny

Ved vores ØNH-læge fik vi anbefalet helt almindelig babyolie, blot en lille bitte dråbe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved vores ØNH-læge fik vi anbefalet helt almindelig babyolie, blot en lille bitte dråbe :)

Det vil jeg da prøve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kan garanteret ogsaa goere det... Ellers maa du gaa til skrappere midler. Og nej, oerevosk er ikke kun et italiensk faenomen, ha ha  :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er hendes søvn - har den ændret sig? Karla havde en periode med mellemøresbetændelse, og der var det tydeligt, at hun fik ondt efter at have ligget ned et stykke tid. I starten vågnede hun efter 20-40 min og havde ondt,og efter et par dage ville hun slet ikke lægges ned. Det tog lægen et splitsekundt at kigge i ørene og se, at der var noget at komme efter.

Men hvis hendes søvn ikke virker påvirket af det, så vil jeg ikke tro, at hun har noget galt med ørene - så er de bare nye og spændende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hendes søvn er som ok. Hun vågner nogle gange i løbet af natten og ikk rigtig kan finde ro men så snart hun lige vugges lidt sover hun igen og virker ikk til at have ondt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

James fandt også rigtigt sine øre på det tidspunkt, han roder mindre ved dem nu. Hvis ikke hun virker generet af det ville jeg nok lige se det lidt an, men James havde så heller ikke rigtigt meget ørevoks.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER