Guest

Hjælp mig lige med det her...

4 indlæg i dette emne

Silas vågnede igår med feber, var slap og døsig hele dagen, ville ikke spise og drak kun et par mundfulde af gangen. De det blev aften ringede vi til vagtlæge og fik ham tjekket og sendt hjem med at det var virus. Her til morgen er han så feberfri(fik panodil igår aftes) men stadig sølle, så han kom ned til min mor... Han var ok hele formiddagen, men havde tynd afføring 3 gange , over middag blev han igang ramt af feber og blev sløv.. Han har spist meget lidt Idag, og drikker stadig kun et par mundfulde af gangen. Og har til aften har han haft tyndskid 3 gange i streg igen. Hans temperatur var nået 40,3 inden jeg gav ham panodil og lagde ham i sin seng. Men tanke er at ringe til lægehuset i morgen tidligt og høre om han skal tjekkes igen....fordi jeg er bange for væskemangel... Lyder det som om jeg har styr. På det her??? Føler bar jeg er så utroligt overforsiktig og bange hver gang han er syg altså....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis han har fået tjekket ører og hals så er det højest sandsynligvis som de siger en virus, og du skal blive bekymret hvis han blir ved at være syg i 4-5 dage uden bedring eller hvis han får det værre selvfølgelig. Du skal se mere på hans almentilstand end på temperaturen, altså leger han, spiser han og laver våde bleer. Det er selvfølgelig vigtigt han ikke blir dehydreret og slap, men så længe han er syg så giv ham hvad som helst, is og popcorn er bedre end ingenting, så hvad han end vil ha. Når Lilly er så syg vil hun ofte gerne ha lidt flaske, selv om vi ellers er stoppet, så får hun med ½ mælk ½ vand. Eller prøv saftevand eller kamillethe med lidt sukker for at få noget i ham. Og når feberen stiger så af med tøjet og giv panodil når han er skidt/til at sove på. Lyder til du allerede gør alt det rigtige - det er så hårdt at ha sygt barn og man er ved at gå til af bekymring, også med 4. barn sku jeg hilse og sige.

 

:kram til dig og rigtig god bedring med det lille pus!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Saga.

Prøv at give ham æblejuice, det er rigtig godt, når de er syge, indeholder nogle af de mineraler, de taber, når de er syge, og så er det tilpas sødt til at de fleste børn vil drikke det. Dessuden err æble godt for hans tynde mave :) Hver gang Karla er syg, køber vi æblejuice som det første :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for rådende, jeg købte æble juice og kakao og gik lidt i ham af det, og torsdag var han så godt som frisk... Overvejer om det er 3 dages feberen der har været på spil, for nu har han svagt udslet på dele af kroppen... ?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER