Guest Moslemor

Opsummering på første trimester - Hvad har vi lært

4 indlæg i dette emne

Så er vi vist alle lige ved at være klar til 2. trimester :)

Så tænkte at vi kunne skrive lidt erfaringer og en opsummering på første trimester, der er jo ikke to graviditeter der er ens, så det burde bugne med guldkorn herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min helt store lærestreg/erfaring for første trimester, er at to graviditeter virkelig ikke er ens ;)

Selvfølgelig har jeg hørt det før, men jeg troede nu alligevel nok de kunne sammenlignes en smule. Eneste rigtige sammenfald er at poletter stadig virker på min kvalme... :)

Min mave er vokset meget hurtigt denne gang, og jeg kan slet ikke forholde mig til det, den er lige så stor som min 5 måneders mave sidst, og baby er kun 8 cm... Håber det går lidt i stampe i næste trimester :)

Jeg har virkelig meget kvalme om morgenen og spiser omkring 8 gange om dagen, hvilket har betydet at jeg har tabt mig en smule, men nu er vægten ved at være tilbage til normalen, så jeg dropper franskbrød med smør, min lille svaghed :)

Cravings har jeg ikke nogen af, men har til gengæld virkelig ikke lyst til grøntsager.

Min lænd gør allerede ondt, havde håbet den ville vente et par måneder endnu, men nej, så jeg træner og gør mit bedste for at holde den i skak.

Jeg er såååå klar til 2. trimester forhåbentlig meget snart uden kvalme og med mere energi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jo dårligere jeg har det, jo bedre har baby det... Ihvertfald hvis jeg jeg skal sammenligne med da jeg mistede hvor jeg faktisk havde det fint. Så på den måde er kvalme, svimmelhed og træthed mere end velkommen. :)

Og så har jeg fundet ud af at man kan være TRÆT på en måde jeg aldrig havde forestillet mig. :)

Og hvis man laver for meget nogle dage i træk, og ignorerer at jeg er træt og lidt småskidt resulterer det i en dag i sengen hvor jeg har det rigtigt skidt... :) så nu tager jeg en dag i sengen ;)

Og at hvis jeg er ved at blive lidt sulten, så gælder det om at spise i en fart, for ellers kaster jeg op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER