Påskesen

bønner, linser, kikærter mm. hvordan bruger i det?

9 indlæg i dette emne

Ja som overskriften lyder, hvordan bruger i de forskellige ting i babys mad ? Og hvor gamle var de da de fik det ? 

Min datter bliver snart 6 mdr. og jeg vil derfor gerne begynde at udvide hendes horisont ang. maden ;) 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har brugt kogte grønne linser i grøntsags mos til frokost eller aftensmad. Og kikærter i hummus på brød. W var vist 6,5/7 måneder da han fik linser og 8 mdr. da han fik kikærter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt kogte grønne linser i grøntsags mos til frokost eller aftensmad. Og kikærter i hummus på brød. W var vist 6,5/7 måneder da han fik linser og 8 mdr. da han fik kikærter.

Ved du om der er noget jeg skal holde mig fra ? Når du laver linser, blender du dem så bagefter ? Jeg har nogle hvide bønner liggende, som jeg gerne vil bruge til noget, har du en god ide hertil ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hummus og fallafel bruger vi meget her hjemme :) Dog kan jeg ikke helt huske hvornår vi begyndte.. Fra 7-8 måneder vil jeg tro.

Dicte er vild med kidney bønner, dem bruger vi i kødsauce og diverse gryderetter.

Har du bogen fra Sundhedsstyrelsen? Der står så vidt jeg husker et godt afsnit om det :)

Almindelige grønne bønner fik hun fra 6 måneder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du ved det sikkert godt :) men du skal ihvertfald huske/være opmærksom på at bønner skal udblødes og koges relativt længe da de ellers kan give mavepine. Gætter på de små er endnu mere følsomme overfor det end os større :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hummus og fallafel bruger vi meget her hjemme :) Dog kan jeg ikke helt huske hvornår vi begyndte.. Fra 7-8 måneder vil jeg tro.

Dicte er vild med kidney bønner, dem bruger vi i kødsauce og diverse gryderetter.

Har du bogen fra Sundhedsstyrelsen? Der står så vidt jeg husker et godt afsnit om det :)

Almindelige grønne bønner fik hun fra 6 måneder

Ja det har jeg, den vil jeg lige kigge en ekstra gang i ;) Tak for svar !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du ved det sikkert godt :) men du skal ihvertfald huske/være opmærksom på at bønner skal udblødes og koges relativt længe da de ellers kan give mavepine. Gætter på de små er endnu mere følsomme overfor det end os større :)

 

Har aldrig lavet bønner før, så det vidste jeg faktisk ikke ;) Tak for svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver tit chili con carne med røde Kidney bønner, som Silke Elia eeeeeeelsker :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kikærter er også rigtig godt i diverse gryderetter eller pastasaucer samt i salater... Røde linser er gode at lave frikadeller af eller i supper og pastasaucer hvor de fungerer som jævning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER