millivanilli

"Statistik" over fødsler

10 indlæg i dette emne

Laver for "sjov" lige en opgørelse over vores fødselstyper her i gruppen. Som Friday påpegede, så er der rigtig mange af os der har fået akut kejsersnit. Her er listen, vil forsøge at opdatere efterhånden, så byd gerne ind:)

Akut KS: millivanilli, Rjs, Friday, Annika, tsecret

Planlagt KS: jsc

Vaginal fødsel: mommytil3, Mynthe, louisef, louisezz, LouiseB

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

God ide! Jeg synes det er hårdt med at man har så ondt og har svært at bevæge mig for hurtigt. Helan kun stå op i 5 minutter så skal jeg helst ligge ned på ryggen flad før det får væk. Andre? Bliver også stadig svimmel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

God ide! Jeg synes det er hårdt med at man har så ondt og har svært at bevæge mig for hurtigt. Helan kun stå op i 5 minutter så skal jeg helst ligge ned på ryggen flad før det får væk. Andre? Bliver også stadig svimmel.

Æv det lyder hårdt! For en uge siden, da drengene lige var født, troede jeg, at der ville gå uger, hvis ikke måneder, før jeg igen ville kunne gå. Nu kan jeg nå mine tæer, går helt almindeligt og bliver kun træt af at være oprejst pga. min ryg og bækken, som lige skal finde "hjem" igen. Kejsersnittet synes jeg egentlig heldigvis ikke, at jeg er generet af længere (7-9-13).

Hvordan har I andre det med blødning her ovenpå fødslen? Jeg bløder heldigvis næsten ikke, men desværre stadig nok til bind hele tiden. Håber snart det stopper helt, for jeg har tabt mig så meget, at mine bindvenlige trusser hænger helt løst på mig. Heldigvis kan mine før graviditets jeans holde dem oppe ;) de passer nemlig nu, trods min "kartoffel-sæk-mave". Øj jeg glæder mig, til den er trænet pæn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt gået at du kan passe dine førgraviditets-jeans, Annika! Jeg mangler kun 1-2 kg før jeg er på førgraviditets vægt, men det virker til at være længe inden jeg kan have mine almindelige bukser på. Både pga såret/smerter i maven, men også grundet min fine hængemave jeg stadig har efter fødslen. Håber den går væk når jeg taber det sidste og får trænet igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er tilbage i før graviditetstøj, var i jeans efter tre uger. Den dag jeg fødte vejede jeg tre kilo under før graviditet, så her fem uger efter vejer jeg 10 kg under før graviditet. Ja jeg klager ikke :D jeg blødte massivt i 3-4 dage og derefter pletblødninger i 2 uger og siden har der ikke været noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte jo med at føde i november til trods for termin 26.oktober.

Det endte også med AKS efter 18 timer i aktiv fødsel og voldsomme veer...

Her en måned efter gør arret næsten ikke ondt længere og jeg er i fin form.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for info! Så står den lige mellem vaginal fødsel og AKS. Hvis man hedder Louise, så skal man vist føde vaginalt, ser det ud til. Sådan statistisk set:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, med mindre nogle af jer med AKS hedder Louise...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte vaginalt :)

Vandet gik kl 11, kl 22.30 kom veerne (efter ve-stimulerende drop) og kl 4.42 kom lille Lily til verdenen, dog med hjælp af sugekop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER