Mettemor

Su lån og fripladstilskud

8 indlæg i dette emne

Hej piger

Håber at nogen kan hjælpe mig. Jeg skal starte med at læse til Januar. Jeg får su og su lån. Vi vil så søge om fripladstilskud. Men skal su lånet med som indkomst? For det er alligevel stor forskel i, hvor mange procent vi kan få i tilskud, om det kun er min su, eller om su lån også skal tælles med. Jeg ved godt at min mands indkomst også skal regnes med. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke beregnet lånet med. Det er jo ikke en indkomst men et lån.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også det jeg tænker. At det ikke er en indkomst, men et lån. Men vil jo bare ikke gerne, få fingrene i maskinen, ved at have kort det forkert. Står su lånet på ens årsopgørelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er børnepenge en del af ens indkomst?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et SU lån er et LÅN og ikke en indkomst :)

Børnepenge/familieydelse er ikke indkomstbestemt. Der var udsigt til det ville blive sådan med den blå regering- alle beregninger og planen var faktisk lavet. Men da rød regering kom til, blev denne lov omstødt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et SU lån er et LÅN og ikke en indkomst :)

Børnepenge/familieydelse er ikke indkomstbestemt. Der var udsigt til det ville blive sådan med den blå regering- alle beregninger og planen var faktisk lavet. Men da rød regering kom til, blev denne lov omstødt :)

Tænkte mere i forhold til friplads og boligstøtte, om det skal tælles med i vores indkomst ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke oplyst det til hverken friplads eller boligstøtte. For en måned siden snakkede jeg med dem for at være sikker på at de havde de rigtige tal, og der havde de hentet nogle tal fra skat, som passede med dem jeg havde oplyst, som ikke var med SUlån.

Man skal jo heller ikke betale skat af det, og så er det vel ikke en indtægt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER