Guest Moslemor

Skuffende nakkefold

13 indlæg i dette emne

Så kom dagen endelig hvor vi skulle til nakkefold. Jeg glædede mig rigtig meget over endelig at kunne glæde mig over min graviditet, og endelig kunne melde det officielt ud til vores venner og familie.

Nu vil jeg lige sige med det samme, blypper er der stadig og har det fint, men vi fik ikke et endelig svar på nakkefolden :(

Til jer der skal føde på Roskilde kan jeg oplyse om at svangerskabsambulatoriet er flyttet og ligger nu hvor ferrilitetsklinikken lå. Stedet hvor vi kun har haft dårlige oplevelse, og desværre ændrede det sig ikke denne gang :(

Det startede med at hun flyttede min termin to dage, og dermed var min blodprøve tager for tidligt. Tak til min læge der sendte mig til blodprøve på tidligst mulige dag (det vidste jeg ikke).

Så hun kunne ikke give os en risikoberegning, jo hun kunne lave en midlertidig beregning, som vi ikke rigtig kan bruge til så meget, men vi fik 1:2200.

Jeg fik lavet en ny blodprøve, som hun så vil lave en risikoberegning efter, men vi får kun den nye risiko af vide, hvis den er for lav. Så nu skal vi gå i uvished i endnu en uge :(

Jeg vil egentligt ikke pive, men jeg er bare super skuffet, og stod der med semi dårlige nyheder, en scanningsdame der intet gjorde for at berolige, og så kunne trøste min mand der gik helt ned i negative tanker (gæt hvem der er hormonella hjemme hos os nu).

Reelt ser tror jeg ikke to dage gør en forskel i beregningen, hvor meget er det lige der kan ske på to dage, fordi hun måler blypper en mm kortere, når den tidligere har fulgt kurven perfekt.

Jeg hader det lokale vi blev scannet i, og vi fik en ganske udemærket risiko, men det hele føles bare pludseligt usikkert igen, og vi er frygtelig trætte af at vi ikke engang kan få den nye risiko når de udregner den, i stedet skal vi sidde og frygte et opkald i en uge :(

Øv øv øv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej, hvor øv :(

Min blodprøve var også taget for tidligt, men vi fik i det mindste et brev, hvor beregningen så stod. Det er mærkeligt, at der skal være så stor forskel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, sikke noget rod! Prøv at glæd jer over det foreløbige gode tal - det tyder jo på, at alt nok skal være fint når I får endelig besked... Måske man kan overtale dem til at oplyse jer om tallet, hvis I forklarer, hvor meget ro i sindet det vil give jer!? Det giver da ingen mening, at de ikke vil fortælle det, når de jo regner det ud alligevel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det da ærgerligt at I ikke kunne få et ordentligt svar, jeg kan sørme godt forstå du er skuffet - men jeg tænker at umiddelbart lyder det jo rigtig fint.

 

I Århus får man ikke længere tallet at vide, det gjorde jeg da jeg ventede min pige som er 8½ nu, men med den mindste fik jeg bare at vide der var "lav risiko" - jeg tror det er fordi risikoen vurderes at være meget lav uanset om man er fx 1:20.000 eller 1:1000, og så vil man undgå at gøre nogen unødigt bekymrede, når man nu ligger over grænseværdien.

 

Træls at det var en negativ oplevelse, kan godt forstå at man kommer til at forbinde de dårlige oplevelser med stedet, selv om det jo ikke er stedet :kram2 og hvor øv at scanningssygeplejersken ikke var mere empatisk! Krydser fingre for at I ikke skal vente så længe på svar, og selvfølgeligt et positivt et. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

S prøver at få fat i dem i morgen, og har vist planer om at blive ved med at ringe til vi i det mindste ved at de har udregnet den og vi går fri.

Og hvornår pokker kommer det offentlige med på email bølgen og dropper papir journalerne, come on. Heldigvis er det ikke mig det skal udvikle det system, men stadig ;)

Humøret har det lidt bedre, vi har også snakket om en privat scanning, men her op til jul og med en mand der er fritstillet, så kunne pengene nok godt bruges bedre på familien ;)

Den næste uge bliver helt klart skod agtig, men vi klarer den, og får forhåbentligt afklaring hurtigt, så vi kan springe ud og glæde os i stedet for at frygte opkald.

Men ja 1:2200 er stadig en fin risiko, altså god lille sandsynlig for at der er noget galt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi afklaring igår, da S ringede til Roskilde får at få af vide hvad risikovurderingen var, så vi ikke skulle gå og frygte det opkald.

Og alt var fint, risikovurderingen endnu bedre, og jeg var simpelt hen så lettet, utroligt hvor meget det påvirker en, selvom man prøver at være rationel :)

Alt træthed forsvandt med det samme, tror jeg har stresset en del over det :)

Til gengæld har Blypper intensiveret kvalmen i denne uge, ikke rart, måske for at overbevise mig om at alt er fint ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, hvor er jeg glad for at høre det! Så kan I rigtig begynde at glæde jer! Tillykke med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh hvor er det dejligt at høre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt med en god scanning - i hvert fald i sidste ende :) Tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak tøser :)

Vi er kæmpe lettet herhjemme, og lige nu ser det for en gangs skyld ud til at tingene flasker sig, for S har fået tilbudt arbejde, nu skal kontrakten bare på plads :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke nogle dejlige opdateringer!

Håber at du får en god graviditet, og snart er ovre kvalmen, og tillykke med jobbet til din mand!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger

 

Som I kan læse i min graviditetstråd, fik vi desværre en høj risiko til NF i fredags - 1:116! Så jeg skal have en moderkagebiopsi imorgen. Er der nogen af jer andre, som også skal have en biopsi? Jeg synes godt nok, at det er hårdt at man skal vente 2-3 lange uger på svaret...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger

 

Som I kan læse i min graviditetstråd, fik vi desværre en høj risiko til NF i fredags - 1:116! Så jeg skal have en moderkagebiopsi imorgen. Er der nogen af jer andre, som også skal have en biopsi? Jeg synes godt nok, at det er hårdt at man skal vente 2-3 lange uger på svaret...

Øv hvor er jeg ked af at høre det :(

Jeg har ikke selv prøvet en biopsi, øv hvor er bare bare ked af det på jeres vegne :( :( :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER