Ema

Halsbrand - hjælp!

13 indlæg i dette emne

Jeg behøver simpelthen nogle råd ang halsbrand for nu går det altså ikke længere.

Har i nat haft så kraftig halsbrand at jeg ikke kunne sove. Endte med at være vågen indtil kl 5 og må med skam indrømme at jeg ringede og meldte mig syg, da vækkeuret ringede, for kunne på ingen måde overskue at stå op :badgirl

 

Nå, men det må være muligt at gøre noget mod den der lede halsbrand. Jeg ved jo godt at lukkemusklen bliver slap pga hormoner og alt det der, men der må simpelthen være noget jeg kan gøre for at forebygge/afhjælpe det.

 

Jeg prøver at skære ned på alt mad og drikke, der er for syreholdigt og spiser masser af bananer, mandler og yoghurt og mange små måltider fordelt over dagen. Derudover så har min jordemoder anbefalet gaviscon, som jeg har taget når det er værst. Men igår havde det bare absolut ingen effekt.

 

Lige gyldigt hvad jeg gør så kommer halsbranden snigende sidst på eftermiddagen og bliver bare værre og værre. Normalt kan jeg holde den nede i løbet af aftenen og så tage gaviscon inden jeg lægger mig til at sove, men igår var der bare ingen effekt.

 

Så kære alle kloge hoveder derude, er der noget mere jeg kan gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder ulækkert og det ER også ulækkert, men et shot natron-vand (en lille teske natron blandet med vand) inden sengetid, gør kur mod halsbrand og sure opstød. Ellers drik et glas mælk og spis en banan inden sengetid :) dog har jeg ikke fundet noget endnu som virker bedre end natron. Jeg HADER at drikke det, men jeg vil hellere ha' min nattesøvn end halsbrand og sure opstød :P

Og så hjælper det også at ligge højt med hovedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt sådan nogle halsbrands tyggetabletter på apoteket, de er virkelig fantastiske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos mig hjalp kakao og alminox tyggetabletter (natron).Og att sove med hovedt højt.

 

:Kram det er så ubehageligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for råd, er dybt taknemmelig for alle forslag,

 

Tror alminox og gaviscon er nogenlunde det samme, vi har i hvert fald ikke alminox her i Sverige, så har ikke lige mulighed for at teste om de er bedre.

 

Glemte at skrive at jeg er lettere laktose intolerant, så for meget mælk giver helt andre problemer :whistling

 

Jeg forsøgte i går at ligge med hovedet højt, men kunne ikke rigtig finde en stilling hvor min ryg og bækken (har desværre også bækkenløsning) slappede nok af samtidig med at jeg ikke havde halsbrand. Har overvejet at se om jeg evt kan sove på vores chaiselong sofa i nat for der kan det måske lade sig gøre.

 

 

Det lyder ulækkert og det ER også ulækkert, men et shot natron-vand (en lille teske natron blandet med vand) inden sengetid, gør kur mod halsbrand og sure opstød. Ellers drik et glas mælk og spis en banan inden sengetid :) dog har jeg ikke fundet noget endnu som virker bedre end natron. Jeg HADER at drikke det, men jeg vil hellere ha' min nattesøvn end halsbrand og sure opstød :P

Og så hjælper det også at ligge højt med hovedet :)

 

Hvor meget vand blander du det op med? altså snakker vi shot (2 cl) eller et glas vand?

Det lyder da i hvert fald som om det er værd at teste, hvis det er så effektivt som du siger

 

Fortsæt endelig med komme med forslag, hvis I har nogle. Alt tages i mod med kyshånd for at undgå endnu en nat som i nat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for råd, er dybt taknemmelig for alle forslag,

Tror alminox og gaviscon er nogenlunde det samme, vi har i hvert fald ikke alminox her i Sverige, så har ikke lige mulighed for at teste om de er bedre.

Glemte at skrive at jeg er lettere laktose intolerant, så for meget mælk giver helt andre problemer :whistling

Jeg forsøgte i går at ligge med hovedet højt, men kunne ikke rigtig finde en stilling hvor min ryg og bækken (har desværre også bækkenløsning) slappede nok af samtidig med at jeg ikke havde halsbrand. Har overvejet at se om jeg evt kan sove på vores chaiselong sofa i nat for der kan det måske lade sig gøre.

Hvor meget vand blander du det op med? altså snakker vi shot (2 cl) eller et glas vand?

Det lyder da i hvert fald som om det er værd at teste, hvis det er så effektivt som du siger

Fortsæt endelig med komme med forslag, hvis I har nogle. Alt tages i mod med kyshånd for at undgå endnu en nat som i nat

Jamen jeg tager em meget lille skefuld natron i et lille glas og fylder op, så det er et shot - de der ca. 2 cl. røre det rundt og så drikker jeg det. Det skal bare overståes, for det er væmmeligt, men det virker :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det lyder forfærdeligt, men prøv at hold dig fra chokolade. Det kan være lige så slemt som syreholdighed mad. Stærk mad er i samme kategori.

Jeg havde meget halsbrand til sidst, og jeg var glad for tyggetabletter. Derudover brugte jeg 2 hovedpuder - det fungerede til trods for bækkenløsning - og drak meget mælk. Hvis det var ret slemt kunne helt lyst brød hjælpe lidt. Måske var det værd at ofre en 5'er på den tarveligste lyse pakke toast du kan finde, og se om det hjælper :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også voldsom halsbrand da jeg var gravid.. Havde aldrig troet at det kunne være så voldsomt! :( Nå, af en eller anden grund virkede samarin nogle gange, hvor gaviscon ikke gjorde (No idea why!).. Ellers drak jeg syge mængder af mælk, ingen kaffe (:boo), ingen stærk mad og oh skræk og ve, ingen chokolade.. :blink Marmelade gjorde der også værre, i det hele taget søde spiser.. :boo x 1.000!

Til sidst måtte jeg nu bare udstå det, intet bed på det.. :prik Men det var først da jeg var 37+...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Chokolade og generelt slik står allerede på ni go-listen sammen med stærk mad.

Nå, men update fra igår er at kakaomælk gjorde underværker, så nu har jeg givet strenge ordrer til manden at der altid skal findes kakaomælk i køleskabet og at han under ingen omstændigheder har lov til selv st drikke det sidste.

Lidt pregzilla har man hel lov at være...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Apoteket har noget mod halsbrand som også gravide må få :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Balancid virkede sådan ok for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En cocktail af balancid, et glas mælk og 3-4 mandler hjalp her. Ingen vand om aftenen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte apotekets tabletter mod halsbrand gravide også må få.

Desuden ændrede jeg kost til baseholdig mad snarere end syreholdig.

Her er hvad min halsbrand syntes:

No go: æbler, tomat, juice, appelsiner og citrusfrugt generelt, stegt kød, stærkt krydret mad. Ingen kaffe

God ide: melon, bananer der er modne, brød, nødder og mandler, mange små måltider og gerne mælkeprodukter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER