Ihpets-mortilto

Glutenfrit brød

10 indlæg i dette emne

Efter vi er begyndt at give William mad med gluten i (rugbrød på rugmel og havregryn og havregrød), har han fået noget meget voldsomt eksem i knæhaserne. Det kan "bare" være børneeksem, men det kan også skyldes gluten. Efter at SP var her i dag synes hun at vi skulle prøve 14 dage uden gluten, hvilket jeg også selv havde overvejet.

 

William er hammer glad for rugbrød, så jeg synes det vil være lidt synd at gå tilbage til grøntsagsmos+kød som han før fik til frokost. Så jeg vil rigtig gerne lave noget glutenfri "rugbrød".

 

Vil I ikke hjælpe med nogle opskrifter og fif?

Jeg har fundet nogle boller i Rebecca Perssons babybog, men jeg synes ikke helt de kan gå for "rugbrød med pålæg" til frokost.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Johan reagerer på både gluten og mælk, så vi bager kun glutenfrit herhjemme.. Har en masse opsakrifter, men Bella Gry vil kun være i mine arme idag, så kan ikke lige skrive dem ned til dig.. Men netspiren.dk har gode glutenfrie opskrifter bl.a. en som hedder "nemt glutenfrit grovbrød a la rugbrød" den er johan rigtig glad for.. Der er  svesker i, men har også bagt den uden, hvis man vil  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just-me: hmmm... jeg synes deres hjemmeside virker lidt underlig. Jeg kan ikke rigtig hitte rundt.

 

lilleprinsessen: jeg kender de dage, så forstår dig godt :) Jeg kigger på netspiren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers har REMA 1000 en glutenfri rugbrødsblanding, ved ikke om det kan være en ide? generelt er det IMO den bedste butik i danmark mht glutenfri produkter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lilleprinsessen:

 

Ved du om jeg kan bruge boghvedeflager i stedet for boghvedekerner?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nu jeg skriver herinde. Eksemen i knæene er ikke længere rød, nu ser det kun tør ud. Jeg er godt nok spændt på at se om det forsvinder helt og om det så kommer tilbage igen når vi forsøger med gluten igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter råd fra Lilleprinsessen har jeg i dag bagt et rugbrøds lignende brød fra www.netspiren.dk - det virker rigtig godt. Så nu kan lillefisen få madder igen i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lilleprinsessen:

 

Ved du om jeg kan bruge boghvedeflager i stedet for boghvedekerner?

 

Jeg har ikke prøvet at bruge flager istedet, men mon ikke man godt kan det.. :) Kernerne giver brødet den der "rugbrøds følelse".. Jeg har kun prøvet med solsikkekerner og græskarkerner i stedet :)

 

Efter råd fra Lilleprinsessen har jeg i dag bagt et rugbrøds lignende brød fra www.netspiren.dk - det virker rigtig godt. Så nu kan lillefisen få madder igen i morgen.

 

Håber han kan lide det  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ellers google madgudinden - der er MANGE glutenfri alternativer  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER