EOS40D

4+3 i guess

45 indlæg i dette emne

Hey tøser.
så fik jeg mine 2 streger, har været på ferie i Spanien her i sidste uge, og da jeg kom hjem igår tog jeg en test som blev hurtigt positiv. Så får man godt nok lidt dårlig samvittighed over de mange liter drinks der er blevet hældt ned i løbet af ugen.. :O
Nå men mon ikke det går. Hehe
Hvornår skal man ringe til lægen og få en tid? Jeg er jo ikke ret langt henne endnu.

 

post-8102-0-87053600-1385408268_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvorfor f. Også drikke drinks hvis man prøver at blive gravid? ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor f. Også drikke drinks hvis man prøver at blive gravid? ??

 

Det var da usædvanligt fordømmende.. :blink

 

Efter vi havde prøvet i over 1/2 år, hvor der ikke skete noget, og jeg havde levet mere eller mindre som om jeg var gravid, løsnede jeg også op og levede normalt! Måske man skulle kende folks historie inden man dømmer!

 

Til trådstarter - Stort tillykke med graviditeten! :loveshower Jeg havde også været til fest om lørdagen hvor jeg testede positivt om tirsdagen, og min skønne søn er ved at spise nu.. Det skal nok gå! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordømmende...måske. men i min verden er det godt nok toppen af egoisme. Så er jeg sgu ligeglad med om man skal leve i fem år som gravid hvis det ikke lykkes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordømmende...måske. men i min verden er det godt nok toppen af egoisme. Så er jeg sgu ligeglad med om man skal leve i fem år som gravid hvis det ikke lykkes.

 

Så må jeg jo være den fordømmende - du lyder ikke som en der har prøvet særlig længe? Men hvis din eneste grund til at skrive i tråden er at give trådstarter dårlig samvittighed og kalde hende egoistisk, var det så ikke bedre bare at lade være med at besvare? Det er ikke den omgangstone vi bruger på babyklar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :loveshower

Tror heller ikke, du skal være så bekymret mht drinks ;) Er der ikke noget med, at den lille begyndende spire i starten har en "madpakke" med og ikke er afhængig på den måde af dig endnu.

Hehe jeg afholder mig altså heller ikke fra alkohol eller at leve normalt, før jeg står med de to streger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordømmende...måske. men i min verden er det godt nok toppen af egoisme. Så er jeg sgu ligeglad med om man skal leve i fem år som gravid hvis det ikke lykkes.

Så under jeg dig virkelig at leve fem år som "forhåbentlig gravid" og for hver måned blive mere og mere ked af at det ikke lykkedes!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor f. Også drikke drinks hvis man prøver at blive gravid? ??

Må også sige, at jeg synes det er meget dømmende at skrive sådan!

Hvis du har ventet længe på II så er det vigtigt ikke at gå helt i små sko med alkohol mm. I hvert fald i min verden :) Ikke at jeg drak hver weekend, men ind imellem fik jeg da en øl eller lign. Fra tid til anden mens vi forsøgte at blive gravide første gang. Nu forsøger vi igen og jeg drak til årets julefrokost med jobbet, velvidende at jeg KUNNE være gravid! Det var jeg så ikke.

Men hver skal jo vælge sin egen balance, hvad man tror på og hvad man ikke tror på, hvad man spiser, drikker osv. :)

Stort tillykke til trådstarter med graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må jeg jo være den fordømmende - du lyder ikke som en der har prøvet særlig længe? Men hvis din eneste grund til at skrive i tråden er at give trådstarter dårlig samvittighed og kalde hende egoistisk, var det så ikke bedre bare at lade være med at besvare? Det er ikke den omgangstone vi bruger på babyklar.

:respekt Godt sagt!

Og helt enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes nu ikke enhver skal vælge sin egen balance... jeg synes man skal følge bla. sundhedsstyrelsens råd i forhold til hvad man bør/ ikke bør gøre inden og under graviditeten. Jeg har set rigeligt af børn der har lidt undet andet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke :loveshower :loveshower

 

Og bare rolig: Indtil du er 6+0 vil du ikke dele blodtilførsel med den lille, så den kan ikke tage skade af et par driks inden du tester positivt ;) 

 

Og velkommen til! Håber ikke du lader dig skræmme væk, vi har normalt en rigtig god og ikke fordømmende omgangstone herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu trækker du en ikke særlig generel ttingsom at sørge for at ens kommende barn for den allerbedste start oå livet ud i noget meget generelt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er man så også en dårlig mor fordi man ikke lever 100 % økologisk, uanset om det er et informeret valg eller ej? Er man et dårligt menneske fordi man kører i en stor bil, eller vælger at ryge?

 

Livet er FULD at ting hvor ens handlinger potentielt kan skade andre nu eller på sigt. Men så længe vi holder os inden for lovgivningen og almindelig etik, så tror jeg ikke på at nogen af os har ret til at dømme andre...

Vi har da på ingen måde RET til at dømme andre på noget som helst tidspunkt i vores liv. Hvert menneske sin historie, sine tanker, sine handlinger, sine FEJL. ja for vi har sq alle fejl!

Jeg er meget harm over "førstegangsgravid" udtalelser på denne tråd og jeg ville klart overveje min ord med omhu efterfølgende hvis jeg var hende!

Ellers vil jeg henvise hende til en anden side, hvor den slags "mobning" og fordømmelse er i orden overfor andre mennesker.

Det er det ikke her på BK

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey alle og tak for alle de tillykker der er. :)

Jeg har ikke drukket siden jeg blev gravid med min datter som er knap to, så på denne veninde tur jeg at det skulle prøvers. Testede den dag vi tog afsted hvor jeg så ville havde været 3+2 velvidende at der næppe ville komme en streg så tidligt, men man har jo hørt om nogen der har testet positiv der allerede. så da jeg kom hjem og fik en positiv test blev jeg meget overrasket.
Dejligt at vide at jeg ikke har drukket den lille spire fuld. :)

Og til førstegangsgravid, jeg håber ikke du skal vente mange år før det lykkes dig, du når da vist at blive stresset inden af at tænke for meget over det inden? :)

Held og lykke til jer alle.. <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men ikke alle fejl har potentiale til at gå ud over dit kommende barn. Kan simpelthen ikke forstå det kan være så svært at holde sig fra ying som alkohol, rygning, parfume etc når man prøver eller er gravid. Men jeg skal nok finde en anden side hvis man skal sidde og klappe hinanden på ryggen for noget der i min verden er så forkert. Så har I ret i det her ikke er siden for mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men ikke alle fejl har potentiale til at gå ud over dit kommende barn. Kan simpelthen ikke forstå det kan være så svært at holde sig fra ying som alkohol, rygning, parfume etc når man prøver eller er gravid. Men jeg skal nok finde en anden side hvis man skal sidde og klappe hinanden på ryggen for noget der i min verden er så forkert. Så har I ret i det her ikke er siden for mig

 

Igen - du lyder ikke som om du har prøvet særlig længe. Heldigt for dig.

 

Jeg mener ikke det er at klappe hinanden på ryggen. Hvorfor give trådstarter dårlig samvittighed og svine hende til over noget som ikke kan gøres om? Det vigtigste er jo at hun nu tager sine forholdsregler. 

Men enig - det er vist ikke siden for dig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu trækker du en ikke særlig generel ttingsom at sørge for at ens kommende barn for den allerbedste start oå livet ud i noget meget generelt.

 

Nu vil jeg vove at påstå, at ens barns allerbedste start på livet kan komme i mange former. 

Hvis en kommende mor lever helt absolut strengt efter reglerne og hele tiden er bange for at gøre noget forkert, komme til at spise noget der vidst ikke lige var så godt, drikke af et glas saftevand, der måske var sødemiddel i, og så panik over det - så tror jeg ikke det gavner barnet ret meget. Derimod bliver barnet også stresset hvis moderen er det. Hvis moderen i stedet slapper af og nyder sin graviditet og glæder sig over at være gravid, så vil det også påvirke båndet mellem hende og barnet, når det bliver født :)

Hvis nu en helt nybagt mor kommer hjem fra hospitalet og helt manisk prøver at gøre alt i hele verden rigtigt for at få amningen til at lykkedes, så er hun måske så presset, at det bliver det, der gør at amningen ikke kommer til at fungere - og så hjælper det jo som en skrædder i helvede at man har spist de rigtige vitamener og holdt sig fra rødt farvestof. 

 

Jeg siger ikke at man skal gå i byen hver weekend og drikke sig en kæp i øret, og så er det helt ok, få så har man det jo fedt. Man skal selvfølgelig være forsvarlig og tænke på, at man har ansvaret for et andet liv end sit eget. Men når det er sagt, så tror jeg de lykkeligste graviditeter og de roligste mødre kommer af, at moderen mærker efter med sig selv, og gør det HUN føles rigtigt og ansvarligt, og ikke hvad alle andre pakker hende på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke til EOS40D :yay

Uden at bruge mere tid og trådplads på fordømmende elementer, så vil jeg da også lige berolige dig med, at din ferie & de dertil hørende drinks IKKE skulle have nogen betydning for udfaldet af graviditeten :) Der sidder nogle kloge mennesker på Skejby og forsker i virkningen af alkohol i de første graviditetsuger, dvs før man ved at man er gravid, og de har IKKE fundet noget alarmerende...

Og i forhold til dit spørgsmål om hvornår du skal til lægen, så prøv at ringe til din læge og fortæl du er gravid, så skal de nok fortælle hvornår de gerne vil se dig. Min ville først se mig omkring uge 9.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også lige sige tillykke til TS - det fortjener du vist, og som de andre siger, så er de fleste af os herinde ret flinke i tonen :)

Dejligt at komme hjem og teste gravid efter en god ferie. Fik selv et par glas vin lige før jeg testede positivt, det har de fleste vist oplevet og er vist ikke det værste man kan gøre ;) endnu engang stort tillykke.

Angående lægen så var heg selv til samtale der i uge 6, men mange er først senere. Hør din læge ad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig med Pada :-)

Der er da virkelig ikke nogen grund til at komme med sådan en kommentar, når nu trådstarter ikke kan lave om på hvad der er sket - det er da virkelig bare at skabe unødvendig bekymring hos trådstarter... Synes virkelig det var en meget unødvendig kommentar som overhovedet ikke bragte noget godt med sig

Hvis du gerne vil dele din frustration om alkohol osv inden/under graviditet kan du jo vælge at starte din egen tråd omkring det, men der er da slet ikke nogen grund til at skrive sådan i denne tråd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og til trådstarter - rigtig mange gange tillykke med de to streger, hvor er det bare fantastisk, er sikker på det lille spire har det super godt :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke :balloons Jeg var ved lægen allerede bed 5+ noget men det var bare for at bekræfte graviditeten. Ellers var jeg vist 8+, da jeg fik en tid igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med graviditeten :glad

Fordømmende...måske. men i min verden er det godt nok toppen af egoisme. Så er jeg sgu ligeglad med om man skal leve i fem år som gravid hvis det ikke lykkes.

Og må ærligt indrømme at dine kommentarer i den grad generer mig! Vi har prøvet i over 4 år, og jeg drikker fra tid til anden en genstand eller 2. Så er det måske min egen fejl at vi er i behandling?? Jeg tænker over hvad og hvornår jeg gør det i forhold til min cyklus osv, så kom ikke og sig at folk der drikker, ryger, what ever er egoistiske! Hvis jeg var egoist, havde jeg ikke stået model til det behandlingsverdenen er, for det er en hård kamp, der kræver meget af en, af ens partner og ens forhold. Men hurra for dig, der åbenbart er super hellig og garanteret bliver gravid i løbet af nul komma fem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort, stort tillykke med graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For det første, STORT TILLYKKE :)

Det lyder for mig ikke som du er uansvarlig på nogen måde, og selvom jeg endnu ikke er mor eller gravid, vil jeg da vove at påstå at man kan gøre mere skade end gavn hvis man stresser over alting. Jeg tænker ikke at det kan være voldsomt godt for fostret? Men det er nu også bare min personlige holdning.

Selvfølgelig alt med måde og lidt omtanke mht. parfume, makeup og diverse.

Herhjemme er vi lige gået i gang med PB og har konsekvent ikke alkohol herhjemme lige nu, men det er fordi at jeg ikke helt har samvittigheden til at drikke. Vi er nemlig meget glade for rødvin og lidt for gode til at drikke et glas eller to til aftensmaden i weekenden og nogle gange bliver det til en pind i øret.

Jeg synes du skal slappe af og nyde at du lige har været på en lækker ferie og er gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER