ViMåSeHvadFremtidenBringer

bekymringer i forbindelse med graviditeten??

8 indlæg i dette emne

Efter en rigtig god snak med min kæreste, kan jeg mærke at jeg virkelig har svært ved at glæde mig for meget over graviditeten og det kommende barn. Da jeg er så bange for enten at miste den, eller alle de andre ting som kan være galt eller gå galt...

Hvordan har I andre det, har I alle disse bekymringer om baby dør i maven eller ved fødsel eller hvad hvis den fejler noget eller andet som kan gå galt.. Og hvordan håndtere I alle tankerne og bekymringerne??

Personligt synes jeg det er svært at snakke om alle de fine ting som forhåbentlig venter forude, eller købe ting eller begynder at se på ting - hvordan har I det med det???

Jeg håber vi kan dele lidt tanker, råd eller erfaringer med hinanden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram

Jeg har aldrig rigtig bekymret mig, for hvorfor skulle der dog være noget galt?

Det er jo de færreste graviditeter der ender med abort, og endnu færre hvor der er noget galt med baby.

Mine råd er snak med læge/jordmor om dine bekymringer, de er til for det samme - og undgå at læse alle skræk historierne, for det gavner ingen...

Håber at du kan finder overskuddet til at nyde graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før lige et  :kram 

De bekymringer havde jeg også, da jeg ventede Tristan. Jeg holdt min mor/graviditet tråd fri for de tanker, da jeg havde brug for at der var et sted i det mindste der var lutter positivt.
Men jeg snakkede med manden om dem, og jeg har også grædt meget fordi jeg var bange for at miste ect. Men hver gang jeg mærkede liv, hver gang jeg fik et puf inde fra, eller bare havde hammer ondt i bækkenet eller ryggen, så var jeg bare så meget gravid og så meget mor, at de bekymringer intet havde at måle sig med. Så selvom hverken halsbrand, bækkensmerter, madlede der fulgte med at være gravid bare slet ikke var sjove, så mærker man også sin krop og på den måde lærte jeg også at slappe af. Faktisk lige op til jeg blev sat i gang (gik 11 dage over tid) var jeg fuldstændig rolig, fordi min krop var det. Og selvom jeg ikke fik min drømmefødsel, fik jeg en sund, velskabt lille dreng den dag i november 2012.

Så mit råd til dig er, prøv at lave noget andet. Lav små projekter, fyld dit hoved med andet end bare babytankerne og de bekymringer. De gavner dig ikke i den sidste ende, tro mig. For at vågne op hver morgen eller havde det sådan i det hele taget gør ondt helt ind i hjertet og at gå og være bekymret i 9 måneder, gavner bare slet slet ikke. Jeg ved godt det er lettere sagt end gjort, og det kræver øvelse, men hvis du kæmper for det, så vender det. Så jeg håber for dig,  at du giver dig selv lov til at nyde at maven vokser, og du mærker den lille mere og mere. Og det skal nok gå alt sammen. 
Du behøver ikke at skulle fluks ud og købe div. babytøj og ting lige nu, der er tid nok. Men når du/I så gør det så gør det en dag hvor du har det godt, uden bekymringer. Der findes ikke noget mere hyggeligt at gå ud og købe tøj og ting til ønskebarnet.
Hvornår har du termin? 
 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde/har det præcis på samme måde som dig pga mit arbejde (er maler) og bekymringerne har hobet sig så meget op i mig så jeg har valgt at gå en anden vej, vi har købt scanninger selv for at jeg ku/kan få så meget ro på som muligt, vi var til scanning i uge 6-9-12 og nu skal vi til kønsscanning D. 2/12 hvor jeg vil være 15+2 henne, vi kunne godt ha ventet til 20 ugers scanning D 7/1 men jeg vil gerne ha en roliger jul og blive bekræftet i den har det godt (den har været perfekt til de andre scanninger) så jeg snart kan begynde at nyde min graviditet, det skal dog siges at det har hjulpet mig meget at jeg kan mærke den bobler eller kilder nu.. Du må endelig skrive hvis det er for som sagt har det præcis lige som dig.. Knus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde/har det præcis på samme måde som dig pga mit arbejde (er maler) og bekymringerne har hobet sig så meget op i mig så jeg har valgt at gå en anden vej, vi har købt scanninger selv for at jeg ku/kan få så meget ro på som muligt, vi var til scanning i uge 6-9-12 og nu skal vi til kønsscanning D. 2/12 hvor jeg vil være 15+2 henne, vi kunne godt ha ventet til 20 ugers scanning D 7/1 men jeg vil gerne ha en roliger jul og blive bekræftet i den har det godt (den har været perfekt til de andre scanninger) så jeg snart kan begynde at nyde min graviditet, det skal dog siges at det har hjulpet mig meget at jeg kan mærke den bobler eller kilder nu.. Du må endelig skrive hvis det er for som sagt har det præcis lige som dig.. Knus :)

Taktikken med skanninger er i hvert fald god, også selvom det er øjebliksbilleder :) Vi havde en MA, før vi fik M. Og derfor betalt vi os fra en skanning ved uge 6, 8 og 10 :) NF var vist

Omkring uge 12 også blev jeg akut skannet i uge 9, da jeg begyndte at bløde. Derefter var det om at vente til uge 15, hvor jeg var til JM første gang. Vi aftalte, at jeg skulle ringe, så kunne vi hurtigt få ro på, hvis jeg var nervøs :)

Hvis jeg bliver gravid igen, så er der ingen tvivl om, at vi gør det een gang til med egenbetalt skanning ved uge 6, 8 og 10 :) Men jeg håber, at jeg vil kunne nyde graviditeten fremfor de bekymringer, de er ikke så rare at gå med :(

:kram til jer :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis ønskebebs, mange synes det er mærkeligt vi ikke bare kan vente til de scanninger man får (har været til NF) men hvis det giver mig mere ro så vil jeg MEGET gerne betale mig fra det uanset hvad andre siger og mine bekymringer er også blevet væsentligt mindre de sidste par uger end de har været..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det lidt lige som dig. Jeg er også meget bange for at tabe den. Tror det hænger sammen med at både min mor og svigermor har tabt flere. Men jeg bekymre mig ikke om den er syg eller dødsfødsel og sådan. Det er som om, at bare jeg når over de 12 uger så er jeg home free agtig.. Så tæller ned med længsel. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, I aner ikke hvor fantastisk Det har været at læse alle jeres svar. For det første er det godt at vide man ikke er alene om disse tanker, og det for det andet er det rart at høre at det er ok at give slip på dem - eller prøve - og der er en stor sandsynlighed for at graviditeten nok skal gå godt..

Jeg vil få en snak med min kommende jordemoder om det, det er en virkelig fod idé.

Og så vil jeg prøve at lægge tankerne lidt fra mig og bruge energien på mit speciale som ligger og venter. Jeg synes det lyder som en god ide, at forsøge at vende tankerne til noget rart, selvom det vil tage tid, men det vil være det værd. Og når jeg er klar, vil jeg tænke på hyggelige baby ting..

Vi skal til NF på fredag og jeg håber på det kommer til at gå fint, og forhåbentlig kan det give lidt ro - især at se den igen, og forhåbentlig se det lille hjerte...

Vi har været heldige allerede at få to skanninger, da jeg har været utrolig dårlig og det blev frygtede den lå forkert. Det gav så meget ro at se den, og Jeg tror helt sikkert den kommende skanning vil hjælpe på tankerne...

Tak for alle jeres dejlige ord og tankerne, de har virkelig hjulpet på mine tanker og givet mig mod på den kommende tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER