9000a

Træt/øm i muskler og led.

3 indlæg i dette emne

Ja, er det normalt at være det sidst i graviditeten eller er der noget jeg skal være bekymret for?

Og det er ikke sådan træt fordi jeg har meget extra vægt på kroppen for jeg har kun taget 5 1/2 kg på.

Er 38+6 idag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, er det normalt at være det sidst i graviditeten eller er der noget jeg skal være bekymret for?

Og det er ikke sådan træt fordi jeg har meget extra vægt på kroppen for jeg har kun taget 5 1/2 kg på.

Er 38+6 idag.

At tage på i em graviditet og være træt deraf, uanset vægtforøgelsen - vil komme. Du bærer jo stort set alt vægten på maven og du får inden pause - så kroppen er naturligt træt :)

At være øm i muskler og led er også helt naturligt, alt udvider sig og strækker sig, men hvis du bekymre dig, så synes jeg du skal prøve at få fat på lægen og evt. Få tjekket din blodprocent og se om du evt. Skal tage lidt mere jern indtil fødslen :)

Men ellers synes jeg at det virker meget normalt. Ingen graviditet er ens, men jeg har da hørt om flere der er trætte og.ømme til.sidst i graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når kroppen forbereder sig på fødslen frigives øgede mængder oxytocin til kroppen. Udover at skabe veer, vil det også blødgøre ledbåndene for at skabe plads i bækkenet til barnets passage. Da oxytocin frigives til blodet vil det påvirke hele kroppen og du får altså en generel ledpåvirkning, deraf ledømhed :) musklerne forsøger at kompensere. Jeg var selv meget øm til sidst :) (trods vægtstigning på kun 5,5 kg)

Så alt i alt helt normalt! :) men enig med T, hvis du er bekymret så slå et smut forbi lægen og evt få tjekket blodprocent :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER