Mette A.

Lises guldkorn

176 indlæg i dette emne

Lise har i laaaang tid været total spørge Jørgen og godtager ikke et svar - det afføder bare et nyt spørgsmål og sådan bliver det ved i en uendelighed! Og mange spørgsmål bliver gentaget daglig selvom hun har fået svar på dem.

Her er et LILLE udpluk af hendes daglige spørgsmål, så I kan se hvad vi er oppe imod :p

Hvorfor kan du godt lide det mad, mor?

Hvorfor er det dén vej hjem?

(efter vi har drejet ned af den vej vi bor på)

Hvorfor skal jeg blive hjemme idag?

(efter hun selv har spurgt om hun måtte blive hjemme fra bh og fået lov)

Hvorfor skal Simon sove/spise/skifte ble, mor? Hvorfor er Simon træt?

Hvorfor kommer der tis ud af min tissekone? Hvorfor kommer der ikke lort ud?

Skal jeg til gymnastik idag mor? Hvorfor skal jeg ikke til gymnastik idag? Hvorfor er der ikke gymnastik idag? Hvorfor er det en anden dag??

(Når vi så ENDELIG er på vej til gymnastik) Hvorfor skal jeg til gymnastik? :lolhit

Hvad hedder den mand mor? Hvorfor har han en rød jakke? Hvorfor har han gule snore?

(fremmed mand på gaden)

Hvorfor må jeg ikke ringe med den her klokke og vække Simon?

(som taget ud af den blå luft uden jeg har haft sagt noget! :p)

(Efter et opgivende "sådan er det bare"-svar) Hvorfor ER det bare sådan, mor??

Hvorfor bor Alma i det hus? (peger på bedstevenindens hus)

Hvorfor bor hun ikke i det andet hus? (peger på et andet hus)

Aaaaah er der noget at sige til jeg får PIP!!?? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hun er fuld af guldkorn idag :D

Vi er ude at gå og Lise cykler ved siden af. Jeg fortæller hende at hun skal stoppe og vente på mig ved vejene. Ellers kan man blive kørt over af en bil.

L: Ja så bliver jeg helt flad. Og vi har ikke nogen pumpe til at puste mig op igen mor!

Hvis det da bare var så let, når man blev kørt over! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha ha!!!! Måske ambulancer har pumper med til trafik uheld :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har altså en kreativ tankegang! :D :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha børns logiske og ukomplicerede tankegang ... Og sikke da en spørge Jørgen du har fået dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er en skøn tankegang de børn har :D :biglove

Tina: Det må man sige vi har! Pænt belastende det meste af tiden, men også ret sjovt ind imellem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne kræver lidt forhistorie: Når vi har kørt bil, har Lise ofte spurgt hvorfor vi ikke må køre ind i de andre biler. Vi har fortalt hende at det gør rigtig ondt at køre galt, og man kan faktisk dø af det.

 

Vi er så på gåben på vej hjem fra børnehave, da vi ser en fugl ligge død på jorden.

L: Mor, hvorfor ligger den der?

M: Den er død.

L: Er der nogle andre fugle der er fløjet ind i den?

 

:lol Man må da ihvertfald sige at hun hører godt efter når vi fortæller noget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Lise har lånt cykelpumpen og render rundt og "pumper" ALT op i hele huset :D

Så kommer turen til hendes cykel. Imens hun står og pumper løs, kigger hun op på mig:

"Mor, mig er en pumpepige, der pumper cyller!"

:D Jeg synes det lød så sødt!

Lidt senere er hun inde i stuen med pumpen og Simon. Jeg kan høre hende fra køkkenet:

"Nej Simon, du må ikke låne pumpen, mig bruger den lige. En anden gang mig bruger pumpen SÅ siger mig ja... eller nej. Det ved man ikke. Simon du skal gøre hvad mig siger ellers bliver mig vred på dig!"

:lol totalt copycat af mor og far, vi prøver at lære hende at nogle gange siger vi ja når hun vil have noget og andre gange siger vi nej!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise har lånt cykelpumpen og render rundt og "pumper" ALT op i hele huset :D

Så kommer turen til hendes cykel. Imens hun står og pumper løs, kigger hun op på mig:

"Mor, mig er en pumpepige, der pumper cyller!"

:D Jeg synes det lød så sødt!

Lidt senere er hun inde i stuen med pumpen og Simon. Jeg kan høre hende fra køkkenet:

"Nej Simon, du må ikke låne pumpen, mig bruger den lige. En anden gang mig bruger pumpen SÅ siger mig ja... eller nej. Det ved man ikke. Simon du skal gøre hvad mig siger ellers bliver mig vred på dig!"

:lol totalt copycat af mor og far, vi prøver at lære hende at nogle gange siger vi ja når hun vil have noget og andre gange siger vi nej!

:lol

Edith er også begyndt på sådan noget.. Det er altså sjovt, når man pludselig kan høre sig selv komme ud af munden på dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol

Edith er også begyndt på sådan noget.. Det er altså sjovt, når man pludselig kan høre sig selv komme ud af munden på dem ;)

Ja det er det virkelig :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her til morgen har Simon tynd mave og da jeg skifter ham, står der pludselig en spruttende stråle ud af ham! Han rammer mig flere steder og langt op i mit ærme, da jeg holder hans ben oppe, og det når ca en meter ud på gulvet fra puslebordet :o

Så siger Lise "Simon kaster op med lort!" :lol

Efterfulgt af en meget overbevisende dramatisering af både hende selv og Simon, da de kastede op sidst: "Se mor , sådan her" (opkastbevægelser) "Så kastede mig op UD i sengen! Og Simon kastede op UD på bordet!"

:rolleyes Det har været en hyggelig morgen! Åh hvor jeg dog ELSKER at have børn nogle gange (sarkasme kan spores)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her til morgen har Simon tynd mave og da jeg skifter ham, står der pludselig en spruttende stråle ud af ham! Han rammer mig flere steder og langt op i mit ærme, da jeg holder hans ben oppe, og det når ca en meter ud på gulvet fra puslebordet :o

Så siger Lise "Simon kaster op med lort!" :lol

Efterfulgt af en meget overbevisende dramatisering af både hende selv og Simon, da de kastede op sidst: "Se mor , sådan her" (opkastbevægelser) "Så kastede mig op UD i sengen! Og Simon kastede op UD på bordet!"

:rolleyes Det har været en hyggelig morgen! Åh hvor jeg dog ELSKER at have børn nogle gange (sarkasme kan spores)

:haha hvor er hun sød, der kommer mange gode fra hende :kuller var lige flad af grin da jeg læste den med fuglen, om der var en anden fugle der var fløjet ind i den, gisp hun er skøn :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha ha hun er godt nok sjov :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kommer nemlig rigtig mange gode! :d Desværre får jeg ikke skrevet langt de fleste ned fordi jeg enten hurtigt har glemt hvad hun sagde igen eller hvis jeg ikke lige er i nærheden af et sted jeg kan skrive det.

Idag skulle jeg lige give hende hue på og kommer til at prikke hende i øjet.

M: Hov, var dit øje lige der?

L: Ja det har ikke flyttet sig til den anden side! Det sidder fast... Mine øjenlåg sidder også fast!

:haha jeg var flad af grin!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kommer nemlig rigtig mange gode! :d Desværre får jeg ikke skrevet langt de fleste ned fordi jeg enten hurtigt har glemt hvad hun sagde igen eller hvis jeg ikke lige er i nærheden af et sted jeg kan skrive det.

Idag skulle jeg lige give hende hue på og kommer til at prikke hende i øjet.

M: Hov, var dit øje lige der?

L: Ja det har ikke flyttet sig til den anden side! Det sidder fast... Mine øjenlåg sidder også fast!

:haha jeg var flad af grin!

:lol :lolhit

No shit Sherlock! Hold op, hvor er hun altså sjov :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er til påskefrokost og alle børnene har fået en slikpose. Senere da jeg skal over til Lise ved bordet, holder hun hånden op foran sig og siger:

L: Stop!! Du må ikke komme herover mor!

M: Nå, hvorfor må jeg ikke det?

L: Det er fordi så siger du jeg ikke må spise så meget slik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er hun herlig :D. :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lises moster er på toilettet og Lise og jeg står ude i køkkenet.

L: Mor, hvor er moster?

M: Hun er på toilettet.

L: (tænkepause)... Mor, jeg kan høre far-lyde.

M: Hvad er far-lyde for noget?

L: Det lyder ulækkert!

M: (griner) Sådan når man prutter og laver stort på toilettet?

L: Jaaa!

M: Tror du moster prutter?

L: Jaaa! .... Mor, nu kan jeg høre pige-lyde!

M: Hvad er pige-lyde?

L: Det lyder sådan her, ssssss.

M: Ligesom når man tisser?

L: Ja!

 

:lol Tror I farmand bliver begejstret for at høre hvad hun associerer med ham, når han kommer hjem iaften??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehehehe :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha sjove pige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Lise samler på de der kort fra Bilka og Føtex og vi sad idag og kiggede på et kort med en hvidhaj. Der stod på kortet at hvidhajen kunne skære en søløve helt over med et enkelt bid.

L: Kan den så sættes sammen igen?

M: Nej det kan den ikke skat. Hajen spiser den.

L: Hvorfor gør hajen det??!

M: Det er fordi søløven er hajens mad, derfor vil den gerne spise den.

L: Nej det må den ikke!

M: Så må du jo sige til den at den skal lade være.

L: Det gør den ikke når mig siger det til kortet... Mig er nødt til at gå ud til vandet til hajen, mor!

M: Hvad vil du så sige til den?

L: Mig vil sige "GÅ VÆK.. fra søløven! Du må ikke spise den!" (holder hånden ud foran sig i stoptegn)

M: Men hajen skal jo have noget at spise skat.

L: Den skal bare spise noget andet mad!

M: Hvad skal den så spise istedet for?

L: Den skal spise rugbrødsmad!

M: Tror du godt hajen kan finde ud af at smøre en rugbrødsmad? (griner)

L: Ja!!

:lol Kan I lige se det for jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehehe børnelogik når det er bedst :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER