Betty87

Hvilken creme til babys kinder ved frost?

28 indlæg i dette emne

Ja som overskriften lyder vil jeg gerne beskytte Liams hud når jeg lægger ham ud i barnevognen!

Men cremen skal helst være uden vand ikk?

Hvilke mærker bruger i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske er jeg helt galt på den.... Men i mine øre lyder det godt nok skævt at give baby creme på inden den skal ud i kulden og sove :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er jeg helt galt på den.... Men i mine øre lyder det godt nok skævt at give baby creme på inden den skal ud i kulden og sove :unsure

Det har jeg bare hørt man skal for at forvikle får frost skader i kinderne! Nogen smører kinderne med vaselins har jeg hørt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva får smurt kinder med Dermas babycreme nu, men det var ikke et behov da hun var spæd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja som overskriften lyder vil jeg gerne beskytte Liams hud når jeg lægger ham ud i barnevognen!

Men cremen skal helst være uden vand ikk?

Hvilke mærker bruger i?

Jo, det er vigtigt at det er uden vand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ceridal Fedtcreme, kan købes på apoteket. Vi brugte den til Mads sidste vinter. Super god og helt fri for vand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej godt du opretter denne tråd - både mig og William har akut behov for at finde noget frost-creme. Jeg tænker selv at jeg ville se efter A-Dermas fedtcreme, men jeg har ikke undersøgt om den er helt fri for vand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle da mene at A-dermas fedtcreme er fri for vand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar! Tager på apoteket imorgen og undersøger sagen nærmere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik anbefalet Locobase Repair af SP, så den bruger vi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte en lanolin-creme fra Änglamark sidste år, og den var rigtig god. Der var ingen vand i, og den forhindrede hendes kinder i at blive frosttørre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det havde jeg slet ikke tænkt på! Må hellere få købt noget creme til lillefisens kinder... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde ikke behov for det sidste vinter og han sov ude hver dag. Jeg ville kun smøre, hvis det er nødvendigt. Huden har også godt af selv at arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde ikke behov for det sidste vinter og han sov ude hver dag. Jeg ville kun smøre, hvis det er nødvendigt. Huden har også godt af selv at arbejde.

Enig. Vi havde heller ikke behov sidste år, men skal have købt en nu til når Silke Elia leger ude fordi hun har så let til tårer og det er hårdt for huden i frostvejr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte med ceridal fedtcreme - som ikke indeholder vand!

Ang. Om man skal bruge det eller ej, så er det jo en smagssag! Jeg vil kun smøre Liam med det fra morgenen af!! Tænker bare hans hud stadig er for sart til at kunne klare frosten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke smurt Vega med noget endnu, men hun har i dag fået frostkinder, så skal helt sikkert forbi apoteket i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke smurt Vega med noget endnu, men hun har i dag fået frostkinder, så skal helt sikkert forbi apoteket i morgen :)

Det kan jeg godt forstå! Det hjalp på Liam at jeg bare smurte ham fra morgenen af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare brugt lidt kokosolie, hvis Noah har haft brug for det :) 

 

Men ellers er Locobase bare godt(selvom jeg egentlig ikke engang er glad for at bruge den slags til mig selv)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Herhjemme får både Johan og Bella Gry en salve, som jeg selv laver af olivenolie, sheasmør og palmevoks fra Rebecca Perssons bog (den hedder Tryllesalve, hvis man køber den færdiglavet).. den giver dejlig bløde babykinder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme får både Johan og Bella Gry en salve, som jeg selv laver af olivenolie, sheasmør og palmevoks fra Rebecca Perssons bog (den hedder Tryllesalve, hvis man køber den færdiglavet).. den giver dejlig bløde babykinder :)

 

Olivias Tryllesalve, hvis jeg ikke tager fejl :) Den lyder ogsaa saa laekker! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk ogsaa at toer hud kan vaere tegn paa fedtmangel indefra... Noah faar gerne en teskefuld kokosolie (og fiskeolie, naar vi har det i huset). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Olivias Tryllesalve, hvis jeg ikke tager fejl :) Den lyder ogsaa saa laekker! 

 Nemlig! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme får både Johan og Bella Gry en salve, som jeg selv laver af olivenolie, sheasmør og palmevoks fra Rebecca Perssons bog (den hedder Tryllesalve, hvis man køber den færdiglavet).. den giver dejlig bløde babykinder :)

Lyder lækkert. Er det lige dele af hver?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER