ki schou

Ting dit barn ikke siger korrekt - sjovt

420 indlæg i dette emne

Jeg kan starte med de ting, som Leo konsekvent ikke siger rigtigt.

 

Kanelboller bliver til kamelboller

Kirke bliver til knirke

Mus (i flertal) bliver til muse

 

:)

 

Det er lige hvad jeg kan komme i tanke om, det lyder nu meget sødt selvom han selvfølgelig skal lære at sige det rigtigt :)

 

Hvad siger jeres børn af søde/sjove ting?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Markus har lidt problemer med at udtale 's'.. Så når han siger sit eget navn er det 'Markud'.. Det lyder lidt skægt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon har mange sjove.... Men man kan aldrig lige huske dem når man skal....

Så jeg vender nok lige tilbage med flere ;)

Men han har fat på klassikeren, hvor spaghetti konsekvent bliver til pasgetti....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand siger sgu stadig pasgetti :lolhit

Da jeg var barn hed det ikke appelsin, men rappelsin. Og zoologisk have hed lostisk ave :D

Valdemars sprogblomster må I lige vente med, der er ikke nogen endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er mange flere, men lige nu kan jeg da komme i tanke om:

Smølfer = følser

McQueen og Bumle = koween og blumme

Så voksed' op en tjørnehæk (fra sangen) = så voksed' op en tjørneHEKS

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg selv sagde elakrids og elavis. Det hedder jo også elastik, ikke??

Min bror sagde gåsser i stedet for sukker og knørpenknej, som er meget nemmere at sige end leverpostej! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja.... Hans yndling program i tv Fantasiens Flyttemænd = Affafiens Fyttemand :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er et par af dem jeg stadig kan huske:

 

Mathilde kunne ikke sige "f" da hun var 4-5 år, de blev til "s" indtil vi gik i gang med taleøvelser. Så kom hun hjem fra sin far og fortalte glad: "Mig og min sar har sået bøsser!" og da hun blev spurgt i børnehaven hvad hun havde fået til sin fødselsdag ku hun fortælle at hun havde fået "mange slag på kagen" :D

 

Alexander har som lille stået ved familiesammenkomst og udpeget folks biler "Det er Mommors bil, det er Moffers bil, det er Ida bil, det er Beskidtes bil" (den sidste bil tilhørte Birgitte - og den var faktisk ikke så ren!) :rolleyes

 

Melissa havde opfundet sit eget ord nemli "sudeladen" som vistnok betød desuden. "..og sudeladen vil jeg slet ikke ha noget æble!" efterfulgt af lille arrigt stampende trunte :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilia havde en del da hun var mindre. Hun kunne bla. ikke udtale tr, det blev til k

Så tromme = krumme

trold = krold

trøje = krøje

Bukser hed i rigtig mange år bubser, jeg tror faktisk først at det er her inde for det sidste år at hun er begyndt at sige det rigtigt.

Det hun var helt lille og skulle sige: vend dig om blev det til: øm om. Tak for mad = bar bad

Den bedste var nok når hendes far sagde til hende st hun var en bandit og hun surt svarede igen at hun altså ikke var nogen balit

Jeg kan blive ved. En politibil var en puttebil, brandbil var en grandbiler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster kunne ikke sige n i starten af et ord. Husker hende stå til juleudstillingen og pege henrykt: mor, se Pissemand!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok ikke mit eget barns sprogblomst men kender en dreng der ikke kunne udtale fisk da han var lille... Det blev udtalt pik... Og da han var hos os i Esbjerg var han på fiskerimuseet... Ja i kan nok forestille jer hvad der kom ud af det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min nevø kunne ikke sige sp-lyde - det blev til f. Så når han sagde tak for mad proklamerede han højt, at han var færdig med at fise :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, da Marlon var lidt mindre kunne han ikke rigtig sige frugt, så det blev til fuck :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke sige L, da jeg var lille. En dag sad min fætter Flemming på min plads, og det var jeg højest utilfreds med, det kom ud som; fryt dig Fremming, du sidder på min prads :P

Maliva har en masse sjove, men hendes sprog er jo heller ikke finpudset ordentligt endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh.. Jeg sagde altid gauser i stedet for struds og føpep i stedet for Føtex. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella på 4 har er rigtig godt sprog, og de ting hun ikke siger rigtigt nu, er fordi hun har bestemt hun kalder det noget andet :D Feks insisterer hun på at kalde iPad for iKat.

For et års tid siden hed Zoologisk have, Kakave. Nu hedder det bare "Logisk have" selvom hun godt kan sige Zoologisk have. Har vist bare en datter med egen vilje ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min nevø har svært ved at udtale æ lyden, som ofte bliver til ø, så da han havde været i Fårup sommerland kom han glad og fortalte at der var en røv der sagde: "hej jeg er en røv, velkommen til min hule" :P

Og da han var mindre havde han svært ved at sige "onkel Kenni", så det blev altså til "onkel kælling" :P 
Den dreng er virkelig kommet med mange guldkorn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isaac har stadig nogle små ord, der ikke bliver udtalt korrekt, men i det mindste ligger hans udtale meget tæt derpå...

Alexander er dog blevet til Sander.... Kan ikke lige komme i tanke om flere, sådan lige når jeg vil...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har engang hentet Emilia i børnehaven, hvor hun gladestråldene fortalte mig at i morgen skulle de fokuseres.

Hun har også engang spurgt mig om jeg ikke ville hænge hendes bluse på elevatoren, for den var altså blevet våd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand siger sgu stadig pasgetti :lolhit

Da jeg var barn hed det ikke appelsin, men rappelsin. Og zoologisk have hed lostisk ave :D

Valdemars sprogblomster må I lige vente med, der er ikke nogen endnu ;)

Nå, manden har lige rettet mig: "Naaarj, det hedder splanutti!" (Altså pasgettien, hvis nogen skulle være i tvivl ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var i min 1. lønnede praktik i en børnehave, var der en dreng som havde en bedste ven, der hed Jeppe. Det lød så sjovt når han kaldte på ham, han kunne ikke sige "J", så det blev til "Lebbe, skal vi lege?"

 

Elin er godt på vej med en masse ord - men har ikke lige nogen i den sjove kategori.... selvom det nu er ret sjovt at hun kan sige "olig nu!" (rolig nu)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella på 4 har er rigtig godt sprog, og de ting hun ikke siger rigtigt nu, er fordi hun har bestemt hun kalder det noget andet :D Feks insisterer hun på at kalde iPad for iKat.

For et års tid siden hed Zoologisk have, Kakave. Nu hedder det bare "Logisk have" selvom hun godt kan sige Zoologisk have. Har vist bare en datter med egen vilje ;)

Haha sådan en datter har jeg også. Agnes er nu næsten 3,5 år og taler helt rent, men fordi mange af ungerne i børnehaven kalder hendes for AgnUs ( som i magnus) så insisterer hun også på, at det er det hun hedder :)

Ellers så har hun også været ude og se en kø i weekenden - og den sagde Muuuuh :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nogle gode nogen - men pikmuseum og lebbe er altså sjovt :)

 

:bunny :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter der lige er fyldt 3 kan ikke sige spøgelse.. Det bliver enten til "smølfe" eller "bølfe" ..
Ja det lyder ikke specielt sjovt når man læser det, men IRL er vi flade af grin!  :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva kalder konsekvent hendes morfar for mormor eller farmormor selvom hun kan finde ud af at sige morfar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER