fru-lkh

Befordringsgodtgørelse når man ikke er hjemme?

9 indlæg i dette emne

Hej piger.

Ja, det er nok et lidt dumt spørgsmål, men er lidt lost:)

Men min mand har et fast arbejde tæt ved vores bopæl og tæt på fertilitetsklinikken. Men i næste uge hvor jeg højst sandsynligt skal insemineres, skal han på uddannelse 160km væk, og vil høre om der er nogle der ved om man kan få kørselspenge hvis han nu skal køre dernede fra for at levere det han skal og så tilbage igen?:)

Kh lkh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm, det er jeg ret sikker på, han ikke kan. Befordringsgodtgørelse er jo noget man får for transport til og fra arbejde. Mig bekendt gælder det ikke uddannelse, inseminationsforsøg eller andet. Men måske kan det planlægges, så han ikke behøver at køre frem og tilbage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg aldrig have overvejet at søge om. Desuden er jeg ret sikker på, at evt kørselsgodtgørelse under alle omstændigheder beregnes fra fast bopæl.

Men umiddelbart tror jeg altså ikke, at han er berettiget til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :) igen, har slet ikke forstand på sådan noget, men det er da også okay hvis man ikke kan. Vi må se om det kan passe ind i programmet når jeg skal til scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan en sædprøve kan holde sig relativt lang tid, så jeg vil tro, det godt kan planlægges :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan en sædprøve kan holde sig relativt lang tid, så jeg vil tro, det godt kan planlægges :)

Jeg mener at der er en vis holdbarhed på sædprøven. Den ska være undersøgt og oprenset inden et vist antal timer mener jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan en sædprøve kan holde sig relativt lang tid, så jeg vil tro, det godt kan planlægges :)

Sædprøven skal afleveres kl 8 og må max være en time gammel, der hvor vi går. Sådan troede jeg faktisk det var alle steder? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener du transportgodtgørelse mellem hjem og sygehus?

Du skal undersøge på nettet, hvordan det er i din region. Det er regionsbestemt. 

Hvis du opfylder betingelserne, henvender du dig ved sekretæren på behandlingsstedet, og udfylder et skema, og så går pengene ind på nemkontoen. Der kan udfyldes med tilbage virkende kraft. 

Det er noget med at man skal have over 50 km hver vej, og så får du hvad der svarer til billigste transport med det offentlige. 

Men det er fra hjemmet og til behandlingsstedet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan han ikke. Og egentlig ville det vel også være lidt "forkert". Du skriver jo I har kort til fertilitetsklinik fra både hjem og arbejde. At han skal på uddannelse er jo bare uheldig timing. Held og lykke med forsøget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER