PiaColette

Rystetur efter fødsel

10 indlæg i dette emne

Hej!

Efter jeg havde født fik jeg en kæmpe rystetur ala epileptisk anfald. Virkelig voldsomt.

Hvorfor sker det?

Er der nogle der har oplevet det samme?

En veninde har oplevet det samme og jordmoderen havde sagt, at hun mente det var fordi man "fødte sin varmekilde".

At babyen havde været med til at holde én varm under graviditeten og når babyen var født skulle kroppen tilpasse sig en ny temperatur???

Ved ikke om det er en lomme filosofi...

Tænker også det kan være som reaktion på anstrengelserne?

Hvad mener i? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er helt normalt, det sker for stort set alle

Mener det er noget med mælkesyre ophobninger der gør det pga kraft anstrengelsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg jo af gode grunde ikke nogen erfaringer med det... ;)

Men jeg kender da til det, i mindre målestok, hvis man har anstrengt sine ben så de syrer til... Og man så bagefter sætter sig ned på en stol, og løfter foden så man kun støtter på tærene... Så ryster benene helt vildt...

Mon ikke det kan sammenlignes lidt... Her er det bare ikke kun benene, men store dele af kroppen der er syret til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik af vide det skyldes al adrenalinen, der pumper rundt i kroppen....

Jeg kunne slet ikke ligge stille med benene efter jeg havde født, rystede så meget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik af vide det skyldes al adrenalinen, der pumper rundt i kroppen....

Jeg kunne slet ikke ligge stille med benene efter jeg havde født, rystede så meget!

Det fik jeg også afvide, for jeg kunne heller ikke styre mine ben - meget grimt :(

De sagde at det var fordi at en fødsel svarede til at løbe en marathon :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik af vide det skyldes al adrenalinen, der pumper rundt i kroppen....

Jeg kunne slet ikke ligge stille med benene efter jeg havde født, rystede så meget!

Det samme fik jeg også af vide, mine hænder rystede også den gang Tobias blev født, jeg havde åbenbart spændt meget med dem også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det fik jeg også afvide, for jeg kunne heller ikke styre mine ben - meget grimt :(

De sagde at det var fordi at en fødsel svarede til at løbe en marathon :)

Det fik jeg også afvide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik af vide, godt nok ifbm. med AKS, at det er fordi blodsukkeret falder så meget. Derfor anbefalede narkoselægen masser af rød saftevand ved opvågning.

Og man får altså rysteturene uanset om man har født selv, eller fået KS ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Imellem veerne rystede jeg sindsygt meget, jeg var plaget af vestorm, som var rigtig rigtig onde, og fik også af vide at det var adrenalinen og så fordi det var SÅ stærke smerter jeg havde, så der blev bestilt epi til - gude skønt tak for det JM. og så stoppede rysteturene ellers da den begyndte at virke.

Her var det hele min krop der rystede, totalt uvirkeligt at jeg kunne ryste SÅ meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine ben rystede så meget mellem mine veer med Noah at jeg aldrig har set noget lignende. Fik egentlig ikke at vide hvorfor, men det så ikke ud til at bekymre personalet, så det var nok normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER